Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at NetCom driver på å endrer på sine Vilkår.

 

https://netcom.no/abonnement/mobilabonnement/vilkar.html

https://netcom.no/abonnement/priser/diverse.html

 

Litt snedig at jeg på minside har fått etterført de nye vilkårene, skal ta en prat med de i morgen. Regner med jeg slipper å betale den første måneden med iConnect, da dette tross alt var det jeg gikk med på.

Lenke til kommentar

Wrææl.. Tenkte jeg skulle ta en gjenopprettning av iPhonen siden den var så treig. Så jeg trykte bare på gjenopprett i iTunes og det gikk sin gang.

 

MEN! Mister jeg alle nummrene osv da? :(

 

Edit: Dvs jeg mistet alle nummrene.. Og jeg finner dem ingenplass.. :(

Endret av CCola
Lenke til kommentar

Nei, jeg fikk opp følgende beskjed:

 

"Når denne prossesen er ferdig vil du få mulighet til å gjenopprette kontakter, kalendere, tekstmeldinger og andre innstillinger".

 

Så nei. :p Huff..

 

Edit:

 

Og hvordan er det med programmer, og om jeg legger dem over på PC'en? Før jeg skal jailbreake feks, kan jeg synce alle programmene/musikken/tv-seriene/kontakter osv over på PC'en? For deretter å hente dem tilbake når jeg er ferdig jailbreaket/gjenopprettet?

Endret av CCola
Lenke til kommentar

Regner med at flere her har jailbreaket? :)

Har dere noen apps fra Cydia / Installerer å anbefale? Noen dere drar god nytte av?

 

Selv har jeg til nå bare funnet verdi i diverse emulatorer + bossprefs + swirlymms, men har ikke helt satt meg inn i alt enda, er så ufattelig mye å velge mellom og mye av det er bare piss..

 

Forsøkte nettopp å legge inn et Whiteboard Windows7 Theme fra Installer, men da skjedde det overhode ingenting?

Tror jeg ligger unna themes i det hele store da det ser ut til å ha en veldig lei tendens til å gjøre mobilen tregere?

 

Er det en eller annen app som gir smiley i meldinger? Og gjør slik at æ / ø / å faktisk er på tastaturet uten at du må holde over diverse knappet for å få de frem?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri brukt automatisk sync hverken på iPod'n eller iPhone, jeg gjør det alltid manuelt, så slipper jeg å få overraskelser. Jeg har gjenopprettet iPhone en gang, men da tok jeg sikkerhetskopi først, så beholdt jeg alt. Oppdaget at hvis man gjør sync med videoer så forsviner alt på iPhone, så de drar jeg bare over, de jeg vil ha på til enhver tid. Podcast og Programmer er greie å kjøre på sync, for da har jeg merket de jeg vil synkronisere. Likeså har jeg laget en egen mappe for de bildene jeg vil la inngå i sync. (Har funnet ut at det er lurt å passe på litt, så man ikke får seg en overraskelse, det ble en del ekstra jobb da jeg flyttet over hele bibkioteket til en annen harddisk, da ble det mange !!!!! å rydde opp i. )

RandiA

Lenke til kommentar

Ja, automatisk sync er ikke alltid så bra.. Har en kontaktliste i Outlook som tydeligvis er satt opp til å synce med iPhone, her en dag satt jeg meg skikkelig inn i å fikse hele kontaktlista, med bilder, e-mail, fødselsdato og det hele..

 

Kobler iPhone til PC-en og oppdager noen timer senere at flere av kontaktene har blitt "resatt" :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ja, automatisk sync er ikke alltid så bra.. Har en kontaktliste i Outlook som tydeligvis er satt opp til å synce med iPhone, her en dag satt jeg meg skikkelig inn i å fikse hele kontaktlista, med bilder, e-mail, fødselsdato og det hele..

Kobler iPhone til PC-en og oppdager noen timer senere at flere av kontaktene har blitt "resatt" :dontgetit:

 

Den med Outlook er helt idiotisk, den fikk jeg stoppet en gang for alle, skapte mye trøbbel.

RandiA

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen lignende apps/spill:

 

- Quiz. Alt mulig. Til å spørre venner osv :) Noe alà "Vil du bli millionær?" osv

- 1vs1 spill. En mot en på iPhonen. TouchHockey er en start, litt dårlig men men. TicTac i den duren.

 

Og helst på AppStore. Har ikke gidda å jailbreake på nytt. :)

Lenke til kommentar
Jeg prøver igjen :p

 

Av alle SMS-programmene som er det ute, er det noen som gjør slik at du kan holde iPhonen horisontalt å skrive? Går så mye raskere. :)

 

 

irealsms

 

Og gjør slik at æ / ø / å faktisk er på tastaturet uten at du må holde over diverse knappet for å få de frem?

 

 

Åpne Cydia, trykk Sections, scroll ned og trykk på Repositories,

trykk på iPuhelin.com og installer denne kilden.

 

Åpne Localization (under Sections) og velg/installer Scandinavian Keyboards.

 

Åpne Innstillinger->Generelt->Tastatur->Internasjonale tastaturer,

velg Norsk (under iKeyEx Keyboards) i TILLEGG til Norsk.

Trykk hjemmeknapp.

Åpne feks Notater, trykk den lille globusen ved mellomromstasten for å skifte mellom helnorsk ÆØÅ-tastatur og Apple's norske tastatur.

Lenke til kommentar
Åpne Cydia, trykk Sections, scroll ned og trykk på Repositories,

trykk på iPuhelin.com og installer denne kilden.

 

Åpne Localization (under Sections) og velg/installer Scandinavian Keyboards.

 

Åpne Innstillinger->Generelt->Tastatur->Internasjonale tastaturer,

velg Norsk (under iKeyEx Keyboards) i TILLEGG til Norsk.

Trykk hjemmeknapp.

Åpne feks Notater, trykk den lille globusen ved mellomromstasten for å skifte mellom helnorsk ÆØÅ-tastatur og Apple's norske tastatur.

 

 

Sweet :)

Hadde samme tastaturet på min iPhone 1g :) Genialt og få det på plass igjen :)

 

 

 

 

Edit: Trengte ikke quote allt sammen :)

Endret av MrNilsen1986
Lenke til kommentar
Er det bare meg eller gjør den nye Carrier Settings Upgrade fonten mindre? Nå får jeg plass til N Telenor - det gjorde jeg ikke før!

 

Den upgraden er rettet mot alle som benytter Telenor, den er spesifikk for å få plass til NTelenor teksten. Du vil også se at Operatør (Carrier) er endret i Innstillinger-Generelt-Om. Sikkert noen andre Telenor endringer andre plasser. Du har nå en Telenor iPhone ikke en Netcom...

Lenke til kommentar
Ser ut til at NetCom driver på å endrer på sine Vilkår.

 

https://netcom.no/abonnement/mobilabonnement/vilkar.html

https://netcom.no/abonnement/priser/diverse.html

 

Litt snedig at jeg på minside har fått etterført de nye vilkårene, skal ta en prat med de i morgen. Regner med jeg slipper å betale den første måneden med iConnect, da dette tross alt var det jeg gikk med på.

 

når er dette ble nye regler? lurer fordi jeg bestilte min i går med iConnect :p

Endret av Haulan
Lenke til kommentar
Er det bare meg eller gjør den nye Carrier Settings Upgrade fonten mindre? Nå får jeg plass til N Telenor - det gjorde jeg ikke før!

 

Den upgraden er rettet mot alle som benytter Telenor, den er spesifikk for å få plass til NTelenor teksten. Du vil også se at Operatør (Carrier) er endret i Innstillinger-Generelt-Om. Sikkert noen andre Telenor endringer andre plasser. Du har nå en Telenor iPhone ikke en Netcom...

En ting til som jeg merket er at voicemail-knappen nå automatisk ringer Mobilsvar! En annen endring var at 'telenor' nå ligger som standard APN (internett-oppsett) noe som er et must for å få roaming til å fungere. Nei, spennende saker med en telenor iPhone!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...