Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
en kompis har iphone første generasjon som han har jailbreaket, så installerte han en oppdaterting i kveld og mobilen låste seg.. så nå vil den ikke lese sim kortet tror jeg.. Hvordan låse den opp eller tilbakestiller man den da?

Den må låses opp på nytt. Linker til guider her.

Lenke til kommentar

Jeg jobber som mobilselger i Telekiosken og har lite/så å si ingen befatning med iPhone fra før av. For meg er iPhone en veldig stilig telefon med multitouch, men like fullt en telefon med 2 mpix kamera, mangler mms, tidlige versjoner har hatt idiotisk løsning på minijacken, etc etc, som i man i tillegg må pantsette bestemora si for å få råd til med mindre man får sine venner i Indre Sørvekkistan til å sende en operatørlåst utgave via Pony Express, og så låser den opp ved magiske ritualer som innebefatter eliksirer av flaggermusvinger og inngrodde tånegler.

 

Jeg dømmer ikke dem som er desperat etter dette, jeg selv føler meg ikke spesielt fristet. Her en dag hadde jeg en kunde innom, som hadde iPhone. Vel, jeg kaller dem alle kunder, selv om han egentlig bare var ute etter kjapp veiledning. Hans iPhone hadde låst seg under en samtale, uansett hva man trykte på nektet den å samarbeide. Om du holdt inne avknappen gikk skjermen av en kort stund, men når den kom på igjen var den fortsatt hengt seg.

 

"Ikke noe problem," sier jeg bråkjekt. "Vi tar bare ut batteriet, akkurat som du ville nappet ut støpselet om TVen din frøs!"

 

...

 

iPhonebrukere trenger vel egentlig ikke å lese lenger, de bør allerede ha skjønt hva utfallet var. iPhone har nemlig ikke mulighet til å fjerne batteriet! Telefonen hadde låst seg, og måtte rett og slett på service fordi den ikke lot seg skru av. Jeg har vært i yrket kun et drøyt halvår, men ikke sjelden har jeg påstått at enhver telefon kan skrus av. En telefon uten batteri er ikke lenger påslått. Denne gang kom jeg til kort!

 

Dere andre må gjøre hva dere vil. Selv kommer jeg aldri til å eie et Appleprodukt.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

HOMEKNAPPEN + AV/PÅ i 1 minutt ville nok fikset den saken..........

 

har eid en iPhone siden den kom i salg i USA og har aldri hatt noe problem med å restarte telefonen vist den skulle låse seg totalt

 

Du kommer til å selge iPhone om noen måneder, så det her kan du lære deg først som sist

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

@srbz: Her skal du få et lynkurs i grunnleggende supportmetodikk:

Hvis telefonen er totalt ukjent for deg, eller du ikke kjenner løsningen på et spesifikt spørsmål, gjør et kjapt nettsøk med Google e.l. For iPhone-problemet hadde du da bare trengt å skrive inn følgende i søkelinjen i Google: "iPhone reset". Et klikk på første resulatet du får opp tar deg rett til denne siden, der løsningen ligger:

http://support.apple.com/kb/HT1737

 

Kanskje butikken der du jobber heller burde sendt dere på et 2-dagers kurs i bruk av Internett og grunnleggende søkeverktøy, først... ;)

Lenke til kommentar

Fikk regning på 792,-, og 580,- var data (105stk?!), 199,- var abonementspris, resten var mva og sms/ringetid etc.

 

1) Så jeg betaler 500,- for å koble meg opp mot mobilnettet 108 ganger?

2) Hvorfor kobler jeg meg opp så mange ganger?

 

3) Og, GPS - Koster det penger å, f.eks "Finn min posisjon"?, og isåfall, hvor mye?

 

Woot:D

 

Innlegg I dag, 13:37

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar

Hei,

 

Har søkt på forumet, men finner ingen svar.

 

Jeg har nettopp jailbreake Iphonen min med guiden på forumet, alt funker fint helt til jeg skal prøve å ringe. Det kommer bare : "Anrop mislykkes". Ingen får heller ringt inn til telefonen.

 

Er det noen som kan hjelpe meg :p?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Anbefaler iRealquickSMS som finnes på cydia

 

 

kan svare raskt på sms eller skrive uansett hvilken programmer du er inne på (slipper hoppe ut av program for å svare eller skrive)

Lasta ned dette men på ha lisens..koster dette programmet penger?

Og: kan man skrive "sidelengs"? ALtså at man får større tastatur? Skriver så utrolig mye fortere når jeg får legge telefonen horisontalt istedenfor vertikalt.

Lenke til kommentar

Da har jeg mottatt min iPhone 3G som er bundet til iConnect.

 

Har ikke mottatt simkortet til telefonen. Hvis jeg ber NetCom om å låse opp telefonen og sier opp abonnementet nå, kan jeg da aktivere den med hvilket som helst simkort?

 

Edit: Har de forresten åpent nå?

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
Da har jeg mottatt min iPhone 3G som er bundet til iConnect.

 

Har ikke mottatt simkortet til telefonen. Hvis jeg ber NetCom om å låse opp telefonen og sier opp abonnementet nå, kan jeg da aktivere den med hvilket som helst simkort?

 

Edit: Har de forresten åpent nå?

 

 

Du må vente til simkort kommer, det er nummeret som trengs for å åpne den opp

 

 

dog var det nok med imei nummer da jeg låste opp min 3G i fjor sommer

Lenke til kommentar
Da har jeg mottatt min iPhone 3G som er bundet til iConnect.

 

Har ikke mottatt simkortet til telefonen. Hvis jeg ber NetCom om å låse opp telefonen og sier opp abonnementet nå, kan jeg da aktivere den med hvilket som helst simkort?

 

Edit: Har de forresten åpent nå?

 

 

Du må vente til simkort kommer, det er nummeret som trengs for å åpne den opp

 

 

dog var det nok med imei nummer da jeg låste opp min 3G i fjor sommer

Okei, takk. Satser på at det kommer på mandag :)

Lenke til kommentar
Hører at Apple skal annonsere en ny iPhone og et nytt operativsystem til eksisterende iPhones den 17. Mars. :thumbs:

 

 

Edit: Innlegg nummer 500. Yes.

 

3.0 kan bli spendende det, håper det ikke er alt for lenge til dei gir det ut.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar
iPHone og iTunes oppdateringer: Fikk beskjed i iTunes i dag at det var ny versjon. Noen som har lastet ned den? Og er den "ufarlig" så ingen skumle ting skjer med ditt Bibliotek eller instillinger etc?

RandiA

 

Har akkurat lastet ned iTunes 8.1.0.52, og den virker faktisk raskere og mer stabil :)

Tar ikke like lang tid å få mappet opp telefonen, eller legge til spillelister.

Allt var slik det i den gamle. Samme instillinger og samme spillelister.

Så dette er ingen ting og utsette. Bare hiv den inn fortest mulig.

 

Ellers, så vil jeg si til alle dere som klager over at telefonen blir treg av og jailbrake.

Dette er fordi dere endrer wintherboard. Dette kjører telefonen i totalt sirrup. Har hatt min jailbraket siden jeg kjøpte den, og den er like rask som mine kollegaers iPhone som ikke er jailbraket.

 

Fikk høre i går, at netcom har gjort om på vilkårene ved kjøp av mobil med iConnect. Nå er det faktisk slik at du MÅ betale 1 månedes abonnement. Så da kommer det 500kr i tilegg. Fikk beskjed at netcom at det var samme regler nå som ved brudd av iTalk Ref: Prisliste på diversje tejenester og bruddgebyr.

 

Litt trist at de har endret på dette. Da blir minste pris for en iPhone 3297,- Altså 998 for telefon, 1800 i bruddgebyr, 499 for månedsavgifta. + eventuellt innmeldigsgebyr på 200,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...