Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

GPS'en virker hele tiden den, det som koster er å fortløpende laste ned kart fra Google Maps. . For oss som har fri/billig nedlastning av data via mobiloperatøren vår så er det ikke noe krise, men sikkert ikke moro om du betaler 14 kr mb.

:hmm: forstår det ikke helt....hvis jeg er på et fritt trådløst nett, hjemme, eller biblioteket, eller andre steder, da må det vel gå å bruke/laste ned kartene gratis? Og skal ikke iPhone'n finne "stå-stedet" ved hjelp av satelitt da?

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:hmm: forstår det ikke helt....hvis jeg er på et fritt trådløst nett, hjemme, eller biblioteket, eller andre steder, da må det vel gå å bruke/laste ned kartene gratis? Og skal ikke iPhone'n finne "stå-stedet" ved hjelp av satelitt da?

RandiA

 

Du kan laste ned kartene når du tilknyttet wifi ja, men Google Maps som følger med telefonen har ikke noe god funksjon som lagrer kartene skikkelig. Dermed vil du kunne oppleve at den begynner å laste ned via 3G/edge neste gang du er ute og går. Videre kan ikke Google Maps gi deg aktiv navigasjon med anvisninger om å snu, ta til venstre/høyre o.l. Du må manuelt oppdatere posisjonen din fortløpende.

 

Hvis du jailbreaker og laster ned xGPS så kan du derimot markere et område, laste dette ned og lagre kartet permanent. Videre gir xGPS deg "live" navigering, når du går flytter den posisjonen din og gir beskjed om du går i feil retning og kalkulerer ruten din fortløpende slik skikkelig gps-programvare gjør.

Lenke til kommentar
Man MÅ altså gjøre slik jailbreak for å få det til? Eller ordner set seg når ab.perioden er over?

RandiA

Google Maps kan ikke lagre kart permanent, så jailbreak er eneste løsning uavhengig av om du bruker Netcom eller en annen leverandør.

 

OK, takk for svar...hvis det ikke har noen større ulemper, eller er for vanskelig å gjøre bør jeg vel få det til (da etter bindingstiden), og man kan bruke iTunes og store for Apps og slik likevel?

RandiA

Lenke til kommentar
OK, takk for svar...hvis det ikke har noen større ulemper, eller er for vanskelig å gjøre bør jeg vel få det til (da etter bindingstiden), og man kan bruke iTunes og store for Apps og slik likevel?

RandiA

 

Ingen ulemper, og det er ikke spesielt vanskelig.

 

Påvirker ikke iTunes eller AppStore.

Lenke til kommentar
OK, takk for svar...hvis det ikke har noen større ulemper, eller er for vanskelig å gjøre bør jeg vel få det til (da etter bindingstiden), og man kan bruke iTunes og store for Apps og slik likevel?

RandiA

Ingen ulemper, og det er ikke spesielt vanskelig.

Påvirker ikke iTunes eller AppStore.

Hørtes fristende ut, får ta mot til meg en gang, hvis jeg da kan få til å sende bilder og bruke GPS og få på ÆØÅ er det jo stort sett vinning.

RandiA

Lenke til kommentar
OK, takk for svar...hvis det ikke har noen større ulemper, eller er for vanskelig å gjøre bør jeg vel få det til (da etter bindingstiden), og man kan bruke iTunes og store for Apps og slik likevel?

RandiA

 

Ingen ulemper, og det er ikke spesielt vanskelig.

 

Påvirker ikke iTunes eller AppStore.

Hva hvis jeg mot formodning gjør noe feil da? Kan iPhonen bli ødelagt?

Lenke til kommentar
Hørtes fristende ut, får ta mot til meg en gang, hvis jeg da kan få til å sende bilder og bruke GPS og få på ÆØÅ er det jo stort sett vinning.

RandiA

Anbefaler deg å følge denne guiden.

Hvis du lurer på noe rundt jailbreak er det veldig mange gode svar å få på det forumet. :)

Takk, har lagret den guiden nå...men det må modnes en stund, er litt skeptisk. Hva er det man egentlig gjør når man låser opp iPhone, jeg har jo registrert den hos Apple og alt, betyr det at den ikke er "Apple-greie" mer da?

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...