Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Mhm. Men dette er jo kun for og vise fram. Er nok garrantert en beta.

Håper de venter litt lengre med og gi det ut en planlagt. Da for og finne feil og løse dette. Hater at det blir gitt ut en uferdig software.

Er nok rimelig sikkert at iPhone OS 3.0 blir sluppet i sommer, sammen med iPhone versjon 3... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mhm. Men dette er jo kun for og vise fram. Er nok garrantert en beta.

Håper de venter litt lengre med og gi det ut en planlagt. Da for og finne feil og løse dette. Hater at det blir gitt ut en uferdig software.

Er nok rimelig sikkert at iPhone OS 3.0 blir sluppet i sommer, sammen med iPhone versjon 3... ;)

iPhone 4g med andre ord?

Lenke til kommentar

Hvorfor sier folk at det er GPS på iPhone 3g? Det er jo ikke det.

Der ligger en kartprogrammvare.

Vil ikke kalle en enhet uten GPS antenne, og mulighet til og koble seg til GPS satelitter en GPS.

Det iPhone har er en navigasjonstjeneste, som opererer over edge/3g/wifi, ikke en GPS.

 

Edit: Taleleif.

Endret av MrNilsen1986
Lenke til kommentar
Hvorfor sier folk at det er GPS på iPhone 3g? Det er jo ikke det.

Der ligger en kartprogrammvare.

Vil ikke kalle en enhet uten GPS antenne, og mulighet til og koble seg til GPS satelitter en GPS.

Det iPhone har er en navigasjonstjeneste, som opererer over edge/3g/wifi, ikke en GPS.

 

Edit: Taleleif.

 

Tull, iPhone 3G har en gps-mottaker med antenne. Den har ikke skikkelig gps-programvare med mindre du jailbreaker den, men det du skriver er ren faktafeil!

 

Edit:

Ta en titt her for bilde av gps-antennen som innebygget i iPhone 3G.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Hvorfor sier folk at det er GPS på iPhone 3g? Det er jo ikke det.

Der ligger en kartprogrammvare.

Vil ikke kalle en enhet uten GPS antenne, og mulighet til og koble seg til GPS satelitter en GPS.

Det iPhone har er en navigasjonstjeneste, som opererer over edge/3g/wifi, ikke en GPS.

 

Edit: Taleleif.

 

Tull, iPhone 3G har en gps-mottaker med antenne. Den har ikke skikkelig gps-programvare med mindre du jailbreaker den, men det du skriver er ren faktafeil!

 

Edit:

Ta en titt her for bilde av gps-antennen som innebygget i iPhone 3G.

 

Har jeilberaket..må jeg ha et program som jeg må laste ned for og få skikkelig GPS?

Lenke til kommentar

Hei - Håper noen kan hjelpe meg her..

 

Fruen har kjøpt seg iPhone, alt funker meget bra, men problemet er at telefonen ikke vil koble seg til nettverket i leiligheten vår.

Nettverket er WEP sikret og blir levert fra BKK. Telefonen klarer fint og koble seg til andre nettverk, det er bare vårt egen nettverk som ikke funker. Jeg er og 100% sikker på at nøkkelen/passordet jeg skriver inn er riktig.

 

Har prøvd å nullstille nettverksinnstillinger på tlf uten hell.

 

Noen tips?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Kan du kjøpe iphone for 999 i butikken, eller er dette kun et tilbud på nett?

 

Det var vell sagt i starten at prisen på iPhone skulle være fastsatt hos alle leverandører. Men dette stemmer ikke.

Spaceworld butikken i trondheim skulle ha 3799 for selve iPhone 8gb, med iConnect abonnementet. Telebutikken i Trondheim skulle ha rundt 2000 for kun telefon. Men de sa at jeg fikk den til det den var annonsert på hos netcom sine sider. Så fikk telefonen får 999, så brøt jeg abonnementet for 1800. Kom da totalt på 2799.

 

 

Dette hørtes skikkelig bra ut da, så den kostet 899kr for den på nettet hos Spaceworld med ett NetCom abo, er det forsatt 1800kr i gebyrer for å annulere bindingstid og operatørlås?

 

Gjelder dette alle abo?

 

Evt da blir det nok iphone på meg:D

 

Skal bruke Tele2. hvis det har no betydning

 

Det har ingen betydning.

Det er ikke samme bruddavgiften på alle abonnementer. 1800kr glender KUN iConnect, noe som gjør dette til det billigste alternativet for bryting. Skal du bryte ett iTalk abonnement koster dette rundt 2600kr.

Så om du skal ha iPhone 8gb, kjøp den til 999 med iConnect, og bryt dette for 1800kr.

 

Ellers dette med 200kr i avgift for nytt abonnement varrierer. Det kommer vel egentlig ann på hvem du bestiller av. Jeg slapp unna dette da jeg spurte om det. Bare ikke lat som du skal bryte abonnementet når du kjøper mobil og abonnement. Forteller du der og da, vil de tyne deg for mest mulig penger og ta denne avgiften. Men får du de til og tro at du ikke skal bryte dette, slipper du ofte denne. Så er det bare og vente 30 min, for så og ringe og bryte dette. Det funker som regel.

 

Snakket også med en som jobber hos netcom i dag, og fikk da beskjed om at dette er ett hull i netcom regler, som de taper penger på. De jobber juridisk med og kunne rette opp i dette, så det ikke vil bli så billigt og bryte abonnementet. Dette kommer garrantert til og komme, så anbefaler alle som vil ha iPhone, til og gjøre dette fortest mulig, med tanke på at om en stund blir det sansynlig vis dyrer.

 

Håper dette var til hjelp for noen.

 

Im out!

 

--

Marius Nilsen

 

 

 

Ok takker for hjelp, så hvis jeg skal bestille fra netcom i dag så bør jeg ringe dem senere i dag for å bryte bindingstiden da? nesten rett etter bestillingen

 

 

Håper på svar fort :D fordi da kan jeg bestille idag.

Endret av Haulan
Lenke til kommentar
Tull, iPhone 3G har en gps-mottaker med antenne. Den har ikke skikkelig gps-programvare med mindre du jailbreaker den, men det du skriver er ren faktafeil!

 

Edit:

Ta en titt her for bilde av gps-antennen som innebygget i iPhone 3G.

 

Hvordan kan du da forsvare at telefonen bruker 3g eller gprs for og oppdatere google maps som er installert?

Og Hvorfor fungerer ikke dette etter jailbrake?

Jeg var i går og snakket med Eplebutikken i Trondheim, og fikk det svaret!

 

 

Ok takker for hjelp, så hvis jeg skal bestille fra netcom i dag så bør jeg ringe dem senere i dag for å bryte bindingstiden da? nesten rett etter bestillingen

 

 

Håper på svar fort :D fordi da kan jeg bestille idag.

Stemmer dette.

Bestill telefon på internett, vent til du har fått bekreftelse på abonnementet, vent 15min og ring og avbestill.

Lettere blir det ikke ;)

Lenke til kommentar

Dumt spørsmål kanskje, men jeg skulle gjerne likt å bruke den GPS'n uten å jailbreake...da mener jeg bruke den opp mot satelitter slik at det ikke går dyre tellerskritt, jeg mener slik som GPS nærmest fungerer gratis nå på enkelte mobiler. Kan jeg benytte skikkelig GPS etter at min bindingstid hos Netcom er ferdig? Og hva må jeg gjøre for at den skal fungere?

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Tull, iPhone 3G har en gps-mottaker med antenne. Den har ikke skikkelig gps-programvare med mindre du jailbreaker den, men det du skriver er ren faktafeil!

 

Edit:

Ta en titt her for bilde av gps-antennen som innebygget i iPhone 3G.

 

Hvordan kan du da forsvare at telefonen bruker 3g eller gprs for og oppdatere google maps som er installert?

Og Hvorfor fungerer ikke dette etter jailbrake?

Jeg var i går og snakket med Eplebutikken i Trondheim, og fikk det svaret!

 

 

Ok takker for hjelp, så hvis jeg skal bestille fra netcom i dag så bør jeg ringe dem senere i dag for å bryte bindingstiden da? nesten rett etter bestillingen

 

 

Håper på svar fort :D fordi da kan jeg bestille idag.

Stemmer dette.

Bestill telefon på internett, vent til du har fått bekreftelse på abonnementet, vent 15min og ring og avbestill.

Lettere blir det ikke ;)

 

 

 

Deilig da blir det nok iphone på meg i dag :D

 

 

takker for hjelp....

Lenke til kommentar
XGPS eller XGPS utility?

 

Finnner 4 stk men 2 av dem XGPS benj og xgps pro er themes..

 

XGPS som du finner på Modmyi-sourcen.

 

Dumt spørsmål kanskje, men jeg skulle gjerne likt å bruke den GPS'n uten å jailbreake...da mener jeg bruke den opp mot satelitter slik at det ikke går dyre tellerskritt, jeg mener slik som GPS nærmest fungerer gratis nå på enkelte mobiler. Kan jeg benytte skikkelig GPS etter at min bindingstid hos Netcom er ferdig? Og hva må jeg gjøre for at den skal fungere?

 

GPS'en virker hele tiden den, det som koster er å fortløpende laste ned kart fra Google Maps. Hvis du jailbreaker og legger inn xGPS så kan du laste ned kart over området du skal navigere i når du er på wifi og lagre dette. Det negative er at disse kartene tar veldig stor plass. GPS fungerer "gratis" på noen andre mobiler fordi de kommer med kart inkludert i prisen, du betaler for det når du kjøper telefonen.

 

Hvordan kan du da forsvare at telefonen bruker 3g eller gprs for og oppdatere google maps som er installert?

Og Hvorfor fungerer ikke dette etter jailbrake?

Jeg var i går og snakket med Eplebutikken i Trondheim, og fikk det svaret!

 

Det trenger jeg ikke å forsvare, du skrev den ikke hadde ekte gps noe som er helt feil! Påstanden din var en ren faktafeil fordi iPhone 3G har innebygget gps-chip og gps-antenne, noe du hevdet den ikke har. Hva Eplebutikken i Trondheim påstår er revnende likegyldig.

 

Hva er det som ikke fungerer etter jailbreak? Min iPhone 3G er jailbreaket, den finner posisjonen min via gps i Google Maps og jeg kan få skikkelig navigering fra punkt A-B ved hjelp av et program som heter xGPS.

 

Det du derimot kunne laget et poeng av er at det ikke følger med skikkelig programvare med kart. Den har ekte gps som kobler seg opp mot satelitter som en hvilken som helst annen gps, forskjellen er bare at kart ikke medfølger og dette må lastes ned fortløpende fra Google Maps. For oss som har fri/billig nedlastning av data via mobiloperatøren vår så er det ikke noe krise, men sikkert ikke moro om du betaler 14 kr mb.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Det trenger jeg ikke å forsvare, du skrev den ikke hadde ekte gps noe som er helt feil! Påstanden din var en ren faktafeil fordi iPhone 3G har innebygget gps-chip og gps-antenne, noe du hevdet den ikke har. Hva Eplebutikken i Trondheim påstår er revnende likegyldig.

 

Da beklager jeg den påstanden, og trekker dette tilbake.

Trodde faktisk jeg fikk riktig informasjon fra Eplebutikken.

Så ikke for meg at de kunne feilinformere så sinnsykt.

Men takk for at du rettet dette opp, skal testet xGPS i dag :)

 

Nå er det ut å drekke seg full!

Kos dere i helga!

Lenke til kommentar
Da beklager jeg den påstanden, og trekker dette tilbake.

Trodde faktisk jeg fikk riktig informasjon fra Eplebutikken.

Så ikke for meg at de kunne feilinformere så sinnsykt.

Men takk for at du rettet dette opp, skal testet xGPS i dag :)

 

Nå er det ut å drekke seg full!

Kos dere i helga!

 

Synd at Eplebutikken farer med slik feilinformasjon.

 

Yes, nå er det helg og tid for litt fri. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...