Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg iPhone 3g i går. Og brøyt abonnementet hos netcom.

Kom jo bare på 1000kr for telefon, og 1800kr for og bryte det.

Hadde 1gen med en gang den kom.

 

Så lurer på om jeg skal jailbrake denne, savner installer, og swirlymms.

Noen som vet om denne måten fungerer bra ?

 

http://mac1.no/forum/viewtopic.php?f=431&t=204408

 

Er nok en gang storfornøyd med iPhone. Men savner Installer og Cydia.

Så må nok jailbrake.

 

Noen erfariger rundt det også kanskje ? :p

 

 

Er det noe jeg har missforstått med bryting av avtale med netcom? Er det ikke slik at man må betale avgifta for et år frem liksom (sammenlagte regninger for 12 måneder), og denne er forskjellig fra abbonement til abbonement (italk, iconnect osv?). Fikk lyst på iPhone igjen da jeg så at den var så billig, men virker litt for godt til å være sant. :p

Endret av RastaXP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hørtes skikkelig bra ut da, så den kostet 899kr for den på nettet hos Spaceworld med ett NetCom abo, er det forsatt 1800kr i gebyrer for å annulere bindingstid og operatørlås?

 

Gjelder dette alle abo?

 

Evt da blir det nok iphone på meg:D

 

Skal bruke Tele2. hvis det har no betydning

Endret av Haulan
Lenke til kommentar
Kan du kjøpe iphone for 999 i butikken, eller er dette kun et tilbud på nett?

 

Det var vell sagt i starten at prisen på iPhone skulle være fastsatt hos alle leverandører. Men dette stemmer ikke.

Spaceworld butikken i trondheim skulle ha 3799 for selve iPhone 8gb, med iConnect abonnementet. Telebutikken i Trondheim skulle ha rundt 2000 for kun telefon. Men de sa at jeg fikk den til det den var annonsert på hos netcom sine sider. Så fikk telefonen får 999, så brøt jeg abonnementet for 1800. Kom da totalt på 2799.

 

 

Dette hørtes skikkelig bra ut da, så den kostet 899kr for den på nettet hos Spaceworld med ett NetCom abo, er det forsatt 1800kr i gebyrer for å annulere bindingstid og operatørlås?

 

Gjelder dette alle abo?

 

Evt da blir det nok iphone på meg:D

 

Skal bruke Tele2. hvis det har no betydning

 

Det har ingen betydning.

Det er ikke samme bruddavgiften på alle abonnementer. 1800kr glender KUN iConnect, noe som gjør dette til det billigste alternativet for bryting. Skal du bryte ett iTalk abonnement koster dette rundt 2600kr.

Så om du skal ha iPhone 8gb, kjøp den til 999 med iConnect, og bryt dette for 1800kr.

 

Ellers dette med 200kr i avgift for nytt abonnement varrierer. Det kommer vel egentlig ann på hvem du bestiller av. Jeg slapp unna dette da jeg spurte om det. Bare ikke lat som du skal bryte abonnementet når du kjøper mobil og abonnement. Forteller du der og da, vil de tyne deg for mest mulig penger og ta denne avgiften. Men får du de til og tro at du ikke skal bryte dette, slipper du ofte denne. Så er det bare og vente 30 min, for så og ringe og bryte dette. Det funker som regel.

 

Snakket også med en som jobber hos netcom i dag, og fikk da beskjed om at dette er ett hull i netcom regler, som de taper penger på. De jobber juridisk med og kunne rette opp i dette, så det ikke vil bli så billigt og bryte abonnementet. Dette kommer garrantert til og komme, så anbefaler alle som vil ha iPhone, til og gjøre dette fortest mulig, med tanke på at om en stund blir det sansynlig vis dyrer.

 

Håper dette var til hjelp for noen.

 

Im out!

 

--

Marius Nilsen

Lenke til kommentar
Kan du kjøpe iphone for 999 i butikken, eller er dette kun et tilbud på nett?

 

Det var vell sagt i starten at prisen på iPhone skulle være fastsatt hos alle leverandører. Men dette stemmer ikke.

Spaceworld butikken i trondheim skulle ha 3799 for selve iPhone 8gb, med iConnect abonnementet. Telebutikken i Trondheim skulle ha rundt 2000 for kun telefon. Men de sa at jeg fikk den til det den var annonsert på hos netcom sine sider. Så fikk telefonen får 999, så brøt jeg abonnementet for 1800. Kom da totalt på 2799.

 

 

Dette hørtes skikkelig bra ut da, så den kostet 899kr for den på nettet hos Spaceworld med ett NetCom abo, er det forsatt 1800kr i gebyrer for å annulere bindingstid og operatørlås?

 

Gjelder dette alle abo?

 

Evt da blir det nok iphone på meg:D

 

Skal bruke Tele2. hvis det har no betydning

 

Det har ingen betydning.

Det er ikke samme bruddavgiften på alle abonnementer. 1800kr glender KUN iConnect, noe som gjør dette til det billigste alternativet for bryting. Skal du bryte ett iTalk abonnement koster dette rundt 2600kr.

Så om du skal ha iPhone 8gb, kjøp den til 999 med iConnect, og bryt dette for 1800kr.

 

Ellers dette med 200kr i avgift for nytt abonnement varrierer. Det kommer vel egentlig ann på hvem du bestiller av. Jeg slapp unna dette da jeg spurte om det. Bare ikke lat som du skal bryte abonnementet når du kjøper mobil og abonnement. Forteller du der og da, vil de tyne deg for mest mulig penger og ta denne avgiften. Men får du de til og tro at du ikke skal bryte dette, slipper du ofte denne. Så er det bare og vente 30 min, for så og ringe og bryte dette. Det funker som regel.

 

Snakket også med en som jobber hos netcom i dag, og fikk da beskjed om at dette er ett hull i netcom regler, som de taper penger på. De jobber juridisk med og kunne rette opp i dette, så det ikke vil bli så billigt og bryte abonnementet. Dette kommer garrantert til og komme, så anbefaler alle som vil ha iPhone, til og gjøre dette fortest mulig, med tanke på at om en stund blir det sansynlig vis dyrer.

 

Håper dette var til hjelp for noen.

 

Im out!

 

--

Marius Nilsen

Må man ikke betale 1 mndavgift og? i dette tilfellet 499?

Lenke til kommentar
Konge telefon på alle måter vil jeg si. Eneste minuset med den så langt, er at den blir så inni helvette fort ripete.

Må kjøpe deg et deksel som det finnes flust av der ute. Har selv dette:

 

http://www.ion-factory.com/ion-factory/index.php3

 

Koster litt men som sagt finnes det andre...

 

Jeg kan hvertfall legge fra meg mobilen opp eller ned uten at selve mobilen toucher, og jeg har en strøken mobil fortsatt. Slenger du den i jakkelomma sammen nøkler og tar en joggetur hver dag, så skjønner jeg deg godt....

Handler bare om å ta vare på tingene sine, altså brukerfeil...

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Kan du kjøpe iphone for 999 i butikken, eller er dette kun et tilbud på nett?

 

Det var vell sagt i starten at prisen på iPhone skulle være fastsatt hos alle leverandører. Men dette stemmer ikke.

Spaceworld butikken i trondheim skulle ha 3799 for selve iPhone 8gb, med iConnect abonnementet. Telebutikken i Trondheim skulle ha rundt 2000 for kun telefon. Men de sa at jeg fikk den til det den var annonsert på hos netcom sine sider. Så fikk telefonen får 999, så brøt jeg abonnementet for 1800. Kom da totalt på 2799.

 

 

Dette hørtes skikkelig bra ut da, så den kostet 899kr for den på nettet hos Spaceworld med ett NetCom abo, er det forsatt 1800kr i gebyrer for å annulere bindingstid og operatørlås?

 

Gjelder dette alle abo?

 

Evt da blir det nok iphone på meg:D

 

Skal bruke Tele2. hvis det har no betydning

 

Det har ingen betydning.

Det er ikke samme bruddavgiften på alle abonnementer. 1800kr glender KUN iConnect, noe som gjør dette til det billigste alternativet for bryting. Skal du bryte ett iTalk abonnement koster dette rundt 2600kr.

Så om du skal ha iPhone 8gb, kjøp den til 999 med iConnect, og bryt dette for 1800kr.

 

Ellers dette med 200kr i avgift for nytt abonnement varrierer. Det kommer vel egentlig ann på hvem du bestiller av. Jeg slapp unna dette da jeg spurte om det. Bare ikke lat som du skal bryte abonnementet når du kjøper mobil og abonnement. Forteller du der og da, vil de tyne deg for mest mulig penger og ta denne avgiften. Men får du de til og tro at du ikke skal bryte dette, slipper du ofte denne. Så er det bare og vente 30 min, for så og ringe og bryte dette. Det funker som regel.

 

Snakket også med en som jobber hos netcom i dag, og fikk da beskjed om at dette er ett hull i netcom regler, som de taper penger på. De jobber juridisk med og kunne rette opp i dette, så det ikke vil bli så billigt og bryte abonnementet. Dette kommer garrantert til og komme, så anbefaler alle som vil ha iPhone, til og gjøre dette fortest mulig, med tanke på at om en stund blir det sansynlig vis dyrer.

 

Håper dette var til hjelp for noen.

 

Im out!

 

--

Marius Nilsen

Må man ikke betale 1 mndavgift og? i dette tilfellet 499?

 

 

ikke med iconnect!

Lenke til kommentar

Må man ikke betale 1 mndavgift og? i dette tilfellet 499?

 

 

Må man ikke betale 1 mndavgift og? i dette tilfellet 499?

 

 

ikke med iconnect!

 

Svarer på begge to jeg.

Det er samme vilkår på dette, som alle andre i abonnement hos netcom. Så om du er uheldig må du dette. Men i 99% av tilfellene slipper du dette så framt du sier det opp / bryter det, samme dag som det bestilles. Venter du en dag, kan det fort bli problemer.

Unasett vil det være slik. at sier du det opp etter 1 halv måned, betaler du kun for en halv måned (+ eventuellt bruk)

 

 

*Tar forbehold om eventuelle skrivefeil. Klokka er meget tidlig, og jeg er meget trøtt og snart på tur på jobb :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...