Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Jeg har vel sagt til deg før at det kan bli ganske mye surr om du ikke velger at iTunes selv kopierer musikken i iTunes Music-mappen.

 

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med denne saken.

 

Btw, hvor står det at filen skulle vært?

Endret av :--{D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har vel sagt til deg før at det kan bli ganske mye surr om du ikke velger at iTunes selv kopierer musikken i iTunes Music-mappen.

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med denne saken.

Btw, hvor står det at filen skulle vært?

Hvis det var til meg: jeg har valget at iTunes skal kopiere til Musikk mappen...etc

Og på filene med !!! kan man ikke se hvor er/skal være, for når du sjekker info her kommer det bare frem: "..sangen kunne ikke brukes fordi originalen ikke kunne finnes...etc"

(Men nå legger jeg inn på nytt, hver gang jeg behøver noen av filene til iTunes.)

RandiA

Lenke til kommentar
Det der hørtes alvorlig skummelt ut...jeg har også prøvd "Legg til mappe i biblioteket"...men !!!!! blir ikke borte likevel. Nå sletter jeg de "dumme" etter hvert som jeg har bruk for undermappene, så legger jeg inn på nytt.

RandiA

Tipper at iTunes ikke legger til filer som allerede er i biblioteket..

 

Men hvis du sletter filene fra biblioteket, SKAL DE IKKE bli slettet fra datamaskinen.

De har hvertfall ikke blitt borte for meg, men jeg har IKKE på kopier filer til itunes mappen.

 

Hvis du har filene i en egen mappe, så blir de jo ikke flyttet til itunes mappen, bare kopiert. ;)

 

Lykke til ;D

 

Hørtes utrolig tungvindt ut å finne plasseringen til filen når du trenger den. xD

Lenke til kommentar
Tipper at iTunes ikke legger til filer som allerede er i biblioteket..

Men hvis du sletter filene fra biblioteket, SKAL DE IKKE bli slettet fra datamaskinen.

De har hvertfall ikke blitt borte for meg, men jeg har IKKE på kopier filer til itunes mappen.

Hvis du har filene i en egen mappe, så blir de jo ikke flyttet til itunes mappen, bare kopiert. ;)

Lykke til ;D

Hørtes utrolig tungvindt ut å finne plasseringen til filen når du trenger den. xD

Joda, tungvint, men jeg har tatt ca 20 lydbøker nå, musikken blir det verre med. Kan ikke slette biblioteket nå, når jeg har tatt såpass mye. Jeg merker bare hele boken, f.eks 150 spor som står med Utropstegn, deleter, og kopierer samme boken fra harddisk og legger inn igjen, og vips er de stygge !!!! borte. Den fant heller ikke en Video Podcast jeg hadde tatt ned fra Discovery, så den måtte jeg hente som Subscribe en gang til

RandiA

Lenke til kommentar

Hei, sitter å vurderer om jeg skal kjøpe meg en iphone 3g ,men lurer på et par ting..

 

Hvordan fungerer telefonen med wlan (signalstyrke, stabilitet, hastighet?)

Er det mulig å få lest pdf - filer på telefonen (X:noe program for det i appstore?)

Mulig å få lest office-dokumenter også?

Lenke til kommentar
Hei, sitter å vurderer om jeg skal kjøpe meg en iphone 3g ,men lurer på et par ting..

 

Hvordan fungerer telefonen med wlan (signalstyrke, stabilitet, hastighet?)

Er det mulig å få lest pdf - filer på telefonen (X:noe program for det i appstore?)

Mulig å få lest office-dokumenter også?

Det finnes programmer for alt dette, og de har jeg, så ja alt det der går.

 

Wifi nettverk, er noe telefonen er dårlig til å finne automatisk selv. Derfor bruker jeg et program som heter WifiTrak(fåes kjøpt for 11kr på Appstore) hvor den finner mange flere nettverk enn telefonen, og du har mulighet til å velge hvilke du vil koble til.

har også et program som heter WifiFofum, som plotter nettverk i en logg, som du så kan åpne i Google maps, så viser den hvor på kartet alle plottede nettverk er. Kjekt å kartlegge litt nettverk rundt om ;)

Hva gjelder signalstyrke så er det jo senderen som gjør hovedoppgaven her. All slik info står i WifiTrak programmet, på hvert og ett nettverk.

Stabilitet, nok en gang, det er senderens oppgave.

Hastighet, også senderens oppgave.

 

Vet ikke om dette besvarte dine spørsmål, men det er bare å spørre om det skulle være noe mer :p

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Wifi nettverk, er noe telefonen er dårlig til å finne automatisk selv. Derfor bruker jeg et program som heter WifiTrak(fåes kjøpt for 11kr på Appstore) hvor den finner mange flere nettverk enn telefonen, og du har mulighet til å velge hvilke du vil koble til.

Den Trak greia tok jeg ned etter tips her...den er kjempegrei, veldig nyttig å ha. Brukte det mye da jeg var på tur i vinterferien. Det WifiFofum skal jeg se om jeg finner på Store også.

En annen Apps jeg lurer på er en slags GPS Track jeg så, den var free, noen som har noe slikt?

RandiA

Lenke til kommentar
Hei, sitter å vurderer om jeg skal kjøpe meg en iphone 3g ,men lurer på et par ting..

 

Hvordan fungerer telefonen med wlan (signalstyrke, stabilitet, hastighet?)

Er det mulig å få lest pdf - filer på telefonen (X:noe program for det i appstore?)

Mulig å få lest office-dokumenter også?

Jeg bruker iallefall ComicZeal, og den kan også lese PDF filer.

 

Wlan kommer jo helt ann på dekningen i området, men det funker knall etter min mening.

Lenke til kommentar
OK, jeg er bombesikker på at dtete spørsmålet har blitt spurt minst et dusin ganger, men å lese 151 sider er ikke noe jeg har tid til:

 

Lønner det seg å kjøp en iPhone 3G fra Netcom og betale brytningsavgiften?

 

Det kommer ann på hvilket abb du har tenkt å benytte det da.

Men ofte kan det være lønnsomt ja.

Lenke til kommentar
Lønner det seg å kjøp en iPhone 3G fra Netcom og betale brytningsavgiften?

I forhold til hva?

 

Edit: Ah! Ja, vil tro det. Siste regninga jeg fikk fra OneCall nå var på 70,-. Og da har jeg brukt den ganske mye og har en datapakke på 50 MB.

Endret av :--{D
Lenke til kommentar
OK, jeg er bombesikker på at dtete spørsmålet har blitt spurt minst et dusin ganger, men å lese 151 sider er ikke noe jeg har tid til:

 

Lønner det seg å kjøp en iPhone 3G fra Netcom og betale brytningsavgiften?

 

Det kommer ann på hvilket abb du har tenkt å benytte det da.

Men ofte kan det være lønnsomt ja.

Har tenkt å kjøpe en 16 GB med iTalk Small. iTalk Small har den minste brytningsavgiften av de abbonementene man kan få sammen med iPHone. Har tnekt til å "bytte" til ringkontant, om det var det du lurte på.

 

En 16 GB White iPhone med iTalk Small pluss brytningsavgift vil koste rundt 4700,- kroner. Absolutt minste totalpris ved kjøp av den billigste iPhonen er på 6986,-.

Lenke til kommentar
Da avhenger det av hvor mange kontantkort du bruker i året da.

Bruker du mer penger på kontantkort enn Italksmall i året vil det ikke lønne seg, men om kontantkort er viktig for deg kan jo uansett være verdt det for deg.

Er vant til Djuice Control, så bruker nok ikke mer enn 2400 kr i året. Jeg holder meg vanligvis med 200 kr hver andre måned eller noe.

Lenke til kommentar
Bytt til OneCall! Å bytte til kontantkort er idioti.

Gidder du å nevne hva fordelenemed OneCall kontra ringkontant er?

 

EDIT: "Mobil Faktura

 

120 frie ringeminutter og 90 frie SMS hver måned!

 

 

 

Med Mobil Faktura kan du være sikker på at du har et av Norges billigste mobilabonnement. Du får 120 frie ringeminutter og 90 frie SMS hver eneste måned, og du betaler ingen månedsavgift. "

 

WTF? 120 ringeminutter og 90 SMS hver måned uten å betale en dritt?

Endret av Dark_Nemesis
Lenke til kommentar
WTF? 120 ringeminutter og 90 SMS hver måned uten å betale en dritt?

Du fant ut av det selv, ja. :)

 

Man betaler oppstartsavgiften når man ringer, men ellers betaler du ikke en dritt for de 120 ringe minuttene og 90 SMS-ene.

Er det noe datatrafikk med i den pakken? :D

Trenger ikke være så mye :p

 

Forresten, ejg har tenkt å bryte med netcom og skaffe meg onecall, har hatt mobilen fra 16.jan.. Venter hvertfall til 16mars, eller neste regning.. :p

 

Så, noen anbefalinger fra onecall?

Helst uten månedsavgift :D

Tenkte jeg skulle sende en mail og spørre dem noen spørsmål, men de har jeg visst glemt xD

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...