Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer fortsatt på hvorfor det greiene skjer når jeg vil synke ringetoner også. Det står som sagt at alle sanger, filmer og TV-programmer på iPhone-enheten vil bli fjernet. Er det bare å godta, for så og synke hele telefonen én gang til. Alt ligger vel i iTunes, så det blir vel ikke slettet der også ?

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Lurer fortsatt på hvorfor det greiene skjer når jeg vil synke ringetoner også. Det står som sagt at alle sanger, filmer og TV-programmer på iPhone-enheten vil bli fjernet. Er det bare å godta, for så og synke hele telefonen én gang til. Alt ligger vel i iTunes, så det blir vel ikke slettet der også ?

Mulig du har sagt det før, og ikke jeg fått det med meg...men har du valgt manuell håndtering? Det passer jeg alltid på å ha, så slipper jeg å miste noe jeg ikke ønsker å miste, bestemmer slik alt selv som skal på iPod, eller iPhone...

RandiA

Lenke til kommentar

Ja det koster penger alt etter hvilket abonnement du har.

Angående min motvillige iTunes, så tror jeg at jeg har funnet problemet. Jeg tror at iTunes, eller Mac-folka, har lagt inn sperre på maks 20 sekunders ringetoner som man selv legger til, altså som ikke er kjøpt. Kan heller ikke lage ringetoner av musikk i spillelisten i iTunes, om den ikke er kjøpt av dem, fant jeg ut.

Syntes dog det er merkelig at de legger sperre der, men ikke andre steder. Har selv lastet ned f.eks Family guy og Futurama ringetoner, gratis, gjennom Cydia, og flere av de er over 20 sek og de spiller som bare rakkern de.

Jaja, da har jeg lært litt mer om iTunes... :roll:

Lenke til kommentar
Koster det penger å være på 3G nettverket? Jeg vet det er gratis å være på wifi, siden det er jo trådløst netverk. Men på 3G da?

Selvsagt koster det penger. Det er samme pris som EDGE så vidt jeg vet, bare hurtigere.

Mobildatatrafikk koster penger.

Noen kjøper abo. og kan bruke det ubegrenset for noen hundre i mnd mens andre betaler pr. mb.

Men prisene synker, onecall har nå 0,99 pr mb mot 5 kroner i høst.

Og mener også at netcom og telenor også har senket prisene fra 20kr/mb og innført maks pris pr.dag

Endret av Fin Skjorte
Lenke til kommentar

HEI! Har hørt noen rykter om at Google har gitt ut noe greier som gjør at du kan synce kontakter med iphone og dataen (g mail tror jeg). Er dette begge veier? (kontakter fra iphone til pc og omvendt) eller bare en vei?

Har gamle iPhone med 2.1 og tenkte jeg skulle oppdatere til nyeste. Fulgte denne guiden forrige gang:

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?t=204408

Noen som har en like lett og sikker for 2.2? Hvis dere gidder forklare hvordan jeg kan synce kontakte på iphonen med dataen nå jeg slipper og legge inn alle manuelt på dataen og iphonen senere hadde det også vært fint! smile.gif

Lenke til kommentar
Og mener også at netcom og telenor også har senket prisene fra 20kr/mb og innført maks pris pr.dag

Jeg surfet "uvitende" mens jeg "innøvde" iPhone første dagen, og plutselig var det brukt 200kr, det var ca 20kr. pr MB da.

I dag fant jeg da jeg jobbet noen timer på biblioteket, at der var det bare å hekte seg på deres trådløse, og det var raskt...(og gratis)

RandiA

Lenke til kommentar
HEI! Har hørt noen rykter om at Google har gitt ut noe greier som gjør at du kan synce kontakter med iphone og dataen (g mail tror jeg). Er dette begge veier? (kontakter fra iphone til pc og omvendt) eller bare en vei?

Har gamle iPhone med 2.1 og tenkte jeg skulle oppdatere til nyeste. Fulgte denne guiden forrige gang:

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?t=204408

Noen som har en like lett og sikker for 2.2? Hvis dere gidder forklare hvordan jeg kan synce kontakte på iphonen med dataen nå jeg slipper og legge inn alle manuelt på dataen og iphonen senere hadde det også vært fint! smile.gif

Angående Google mobile sync, så fungerer det utmerket. Synkroniserer både kalender og kontakter begge veier. Er vel ventet at mail-delen også snart lanseres med "push-teknologien"

Les mer her: http://www.google.com/mobile/apple/sync.html

Lenke til kommentar
Så du fikk aldri beskjed om at sim kortet ikke var støttet? Eller fikk du beskjed om det bare det gikk bort etter hvert?

Nei fikk aldri beskjed. Men jeg fikk melding om noe med låst sim kort men det blei borte når jeg tasta pin koden

Endret av Borgen
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg kan registrere hotmail på mailsystemet? Står ikke på lista, og vil heller bruke det enn gmail

Fins et program som lar deg koble opp mot den "vanlige" hotmailen. Appen heter m-Box Mail, funker helt fint. Får lest mail "offline", og den synkroniserer med mailboxen din når mobilen er koblet opp mot internett og du åpner programmet.

---

Så du fikk aldri beskjed om at sim kortet ikke var støttet? Eller fikk du beskjed om det bare det gikk bort etter hvert?

Nei fikk aldri beskjed. Men jeg fikk melding om noe med låst sim kort men det blei borte når jeg tasta pin koden

Låst simkort er det samme som at iPhonen spør etter simkort passord, ikke noe annet enn det.

---

Forresten, jeg har problemer med å lese nettsider med nettleseren. Står at jeg er koblet mot nettverket, men klarer ikke å gå på nettsider eller bruke noe som krever internett. Tror det er noe med proxy-innstillingene, men har stilt etter det jeg kan på iPhonen. Noen som vet hva problemet kan være?

Endret av Anixion
Lenke til kommentar

Har et problem med min iPhone skjermen har blitt svart :cry: , men den funker fremdeles. Dvs. at hvis en ringer så ringer det på telefonen men skjermen er fortsatt bare svart.

Har Tele2 og har betalt den gebyren til NetCom som jeg skulle. Er det mulig å få en ny telefon eller fikset den fortsatt?

Er dritt forbanna over at dette skjer. Hvorfor er ikke telefoner nå som før da de tålte nesten at?

Er veldig glad for svar :new_woot:

Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående batteri og lading...

Jeg dro på jobb idag og har brukt mye batteri ettersom jeg brukte den en del, ok dette er helt normalt. Jeg kommer hjem, plugger iPhone USB kabelen til min 3 meter lange USB Extension kabel, som jeg så putter i en ledig USB-slot i pc'en. Bruker samme hver gang. Extension kabelen har jeg brukt i en uke nå uten problemer. Lader både fra maskin, og fra veggkontakt.

Satt og fiklet litt med iPhonen, plugget til strøm, og så får jeg opp melding om at det er lavt batterinivå(10% igjen) Hmm, tenkte jeg. Ladesymbolet vises oppe til høyre og alt virket naturlig. Tenkte det måtte være en bug, men etter en stund så slo iPhonen seg av automatisk.

Jeg dro ut extension kabelen, og plugget kun til iphone sin egen. Nå ser jeg at det lader igjen. Har surfet litt rundt på nettet angående iPhone batteriproblemer, men fant ikke akkurat det jeg var ute etter, så derfor spør jeg her:

Er det extension kabelen, eller er det iPhone som bugger, og plutselig ikke godtar en extension kabel ?

Syntes det hele er litt merkelig ettersom ladesymbolet ble vist oppe til høyre.

Angående ladesymbolene, hva betyr hvitt symbol og hva betyr grønt symbol ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...