Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig fant jeg programmet jeg har lett etter. Har vel vært litt slurvete ettersom jeg overså det, men men. WiFiTrak heter det, og det finner alt av nettverk i nærheten, og viser om de er åpne eller ikke, signalstyrke osv, og i tillegg at man kan trykke connect på det man måtte føle for. Det programmet jeg har fra før var gratis, og har ikke mulighet til å trykke connect, og er da egentlig totalt ubrukelig for min del.

Sakens kjerne er at selve iPhonen er utrolig dårlig til å finne nettverk, så det er greit å gi den litt hjelp med et lite program til 6 spenn. Det er det pokker meg verdt :new_woot:

WiFiTrak.jpg

Ligger under kategorien Productivity på Appstore ;)

Lenke til kommentar

Fikk meg nettopp en iPhone 3G 16GB, kjøpt av en hyggelig danske som kjøpte den fra Telia i Danmark, har fått kvittering på den!

Denne skulle da, ifølge Telia selv være åpnet for alle simkort?

Det så den også ut til å være, fordi jeg fikk benyttet mitt Telenor simkort, sendt meldinger og litt sånt i omlag 30-45minutter, men så får jeg plutselig beskjed om "ugyldig simkort"? Hva er det som kan forutsake dette problemet?

Jeg prøver da med en firmware oppdatering og restore av telefonen, men da ender jeg bare opp med at jeg ikke får startet den i det hele tatt?

Får beskjed om at den må låses opp og at mitt simkort ikke ser ut til å være støttet av telefonen?

Er det noen vei rundt dette? Hvordan kan det ha seg at det fungerte utmerket i 30-45min og etter det har det bare gått dårligere og dårligere?

Lenke til kommentar
Endelig fant jeg programmet jeg har lett etter. Har vel vært litt slurvete ettersom jeg overså det, men men. WiFiTrak heter det, og det finner alt av nettverk i nærheten, og viser om de er åpne eller ikke, signalstyrke osv, og i tillegg at man kan trykke connect på det man måtte føle for. Det programmet jeg har fra før var gratis, og har ikke mulighet til å trykke connect, og er da egentlig totalt ubrukelig for min del.

Sakens kjerne er at selve iPhonen er utrolig dårlig til å finne nettverk, så det er greit å gi den litt hjelp med et lite program til 6 spenn. Det er det pokker meg verdt :new_woot:

Ligger under kategorien Productivity på Appstore ;)

:hmm: Tok ned den der jeg, i min iTunes, jeg får den vel på iPhone uten at jeg har gjort slik jailbreak på den? Var jo omtrent gratis. (Alltid når jeg skal kjøpe noe fra iTunes, eller til og med når det er gratis, kommer det opp noe om at jeg ikke har handlekurv men må buy med det samme eller noe slikt, hmmm.) Er det i det hele tatt noen nett der ute man kan surfe gratis på da? Og altså dette programmet vil finne de?

Skulle så gjerne hatt GPS på min jeg, som fungerer uten at jeg må betale så veldig mye for det. Hører mange andre har gratis GPS på sin mobil, som brukes helt fritt.

RandiA

Lenke til kommentar

Spesielt i storbyer florerer det av åpne nettverk. La oss si du er ute og tusler i en by, og trenger/ønsker å bruke wifi til et eller annet. Så prøver du å bruke telefonen til å søke etter nettverk. Pokker sier man da, den er ikke bra nok til det, ikke vet jeg hvorfor men den finner kun "brøkdelen" av nettverkene.

Så åpner du opp WiFiTrak og kobler deg opp på et åpent nettverk, og surfer i vei, bli og fornøyd.

Var ved Operabygget i Oslo igår, og fant 10 åpne nettverk der med mitt gratis program som man ikke kan koble seg opp med. Gikk inn i settings på telefonen og prøvde meg der. Telefonen fant ikke ett eneste åpent nettverk. Da er det jaggu noe gæli spør du meg. ;)

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Spesielt i storbyer florerer det av åpne nettverk. La oss si du er ute og tusler i en by, og trenger/ønsker å bruke wifi til et eller annet. Så prøver du å bruke telefonen til å søke etter nettverk. Pokker sier man da, den er ikke bra nok til det, ikke vet jeg hvorfor men den finner kun "brøkdelen" av nettverkene.

Så åpner du opp WiFiTrak og kobler deg opp på et åpent nettverk, og surfer i vei, bli og fornøyd.

Var ved Operabygget i Oslo igår, og fant 10 åpne nettverk der med mitt gratis program som man ikke kan koble seg opp med. Gikk inn i settings på telefonen og prøvde meg der. Telefonen fant ikke ett eneste åpent nettverk. Da er det jaggu noe gæli spør du meg. ;)

Hørtes greit ut...men nå lurer jeg på om man kan bli lurt :( :!: ...hvordan vet du at det er et gratis nett du kobler deg på da, og ikke f.eks, Netcom eller andre betalingsnett? Når jeg søkte med det nå, kom det opp mange nett ja, men alle er kryptert. (Sitter hjemme)

(Et annet spørsmål: Når man kjøper fra iTunes, denne var fri, men likevel kom det opp Buy hos meg, hva er forskjell på å ha innstillingen: Kjøp og last ned med 1 click, eller Kjøp med handlekurv..? Hva bør man ha det på?

RandiA

Lenke til kommentar

Angående iTunes får jeg ikke hjulpet deg. Aldri brukt iTunes før jeg fikk iPhone så er rimelig fersk der selv. Når jeg trykker last ned, spretter det opp et vindu hvor jeg taster min kode. Så lastes applikasjonen automatisk ned, og så blir jeg trukket fra konto.

Angående nettverk, så er det de som står som Open, altså åpne nettverk. Du ser også WEP og WPA osv (disse er med passord). Er det et åpent nettverk er det bare å surfe i vei. Du må såklart betale mobiltellerskritt alt ettersom hvilket abonnement du har, men du betaler ikke for å "låne" et åpent nettverk.

Det er så utrolig mange (unnskyld uttrykket :)) dumme folk som ikke skjønner at man bør sette passord på nettverket sitt, eller så gir de bare F hehe. Er jo uansett ytterst begrenset hva din mobil vil påvirke hastigheten deres, så jeg føler meg ikke akkurat som en kjeltring om jeg surfer innom et par sider :)

Lenke til kommentar

Å du mener ukrypterte nettverk, ja det finnes det litt av. OK tellerskritt ja...det er jo det som blir så dyrt på Young Talk som jeg har. Hvis du surfer på et gratis nett, så er det vel gratis da? Når jeg surfer på mitt trådløse her hjemme med iPhone, så betaler jeg jo ikke noe tellerskritt da. Hvis man må betale, så kan man jo likeså godt surfe på NetCom da...

RandiA

Lenke til kommentar

Tellerskritt var kanskje litt feil ord. Men nedlasting, altså KB, data osv. :) Avhenger såklart av hvilket abonnement man har på mobilen.

For å si det litt enklere: Går man inn på et åpent nettverk man finner, så benytter man seg kun av muligheten til å surfe, og det er gratis. Snakker vi samme språk nå ? :)

Lenke til kommentar
Hørtes greit ut...men nå lurer jeg på om man kan bli lurt :( :!: ...hvordan vet du at det er et gratis nett du kobler deg på da, og ikke f.eks, Netcom eller andre betalingsnett? Når jeg søkte med det nå, kom det opp mange nett ja, men alle er kryptert. (Sitter hjemme)

2719415795_a71c740ccf.jpg?v=0

Så lenge du har symbolet til Wi-Fi kan du være sikker på at du er koblet til et trådløst nettverk som ikke koster penger.

Alle de andre symbolene er for mobilt nettverk og koster penger ut i fra abonementet du har ;)

Lenke til kommentar

Takk skal du ha, den var fin. Da holder jeg meg på den sikre siden, den siste der...det er den som alltid er på når jeg er hjemme ser jeg. Når jeg bruker den søke apps jeg tok på, kommer det opp flere sikrede nettverk, noen er WEP andre er WPA, er det betegnelsen for måten de er kryptert på det tro? (Vet ikke hva Wi-Fi betyr heller, men finner det vel på Google)

RandiA

Lenke til kommentar
Takk skal du ha, den var fin. Da holder jeg meg på den sikre siden, den siste der...det er den som alltid er på når jeg er hjemme ser jeg. Når jeg bruker den søke apps jeg tok på, kommer det opp flere sikrede nettverk, noen er WEP andre er WPA, er det betegnelsen for måten de er kryptert på det tro? (Vet ikke hva Wi-Fi betyr heller, men finner det vel på Google)

RandiA

WEP osv er krypteringsstandarer som brukes til å sikre trådløse nettverk, dvs du må ha passordet for å bruke nettet.

Det lønner seg alltid å sikre nettet sitt hjemme, men man håper jo selvsagt at flest mulig ikke gjør det når man er på tur med Iphonen :p

Lenke til kommentar
Jævlig irriterende. Var på skolen idag, hvor de har trådløst nett. Jeg kommer meg på nettet og signalet er 100% omtrent, men med en gang jeg går inn i Safari/AppStore osv kommer det enn "E" oppi hjørnet. Frustrert. :p

Alle skoler har nok svært sikrede nett, så det er ikke bare å koble seg opp der nei...

RandiA

Lenke til kommentar

Nettet er usikret, og jeg har vært på der mange ganger før. Vet ikke hva som skjedde idag..

Forøvrig kjøpte jeg også appen til 6kr, for å teste om det ble bedre. Og jeg klarte ikke å connecte i det hele tatt med den. Kom bare "connection timed out".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...