Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, forståelig det. Så en gadget som kunne brukes til dvd samlingen, kategorisere hver film, og vite når du har lånt bort. Det er genialt, men vanskelig å få på iphone tror jeg.

 

Jeg har en slik fra CO, og jeg bruker den ofte om noen vil låne en film eller spill fra samlingen.

Så sette man bare på hvor lenge det skal gå før du blir minnet på at den filmen ble lånt bort, og det er tid for å be om den levert tilbake.

Før klarte jeg ofte å glemme hvem som lånte hva osv, så for meg er det pengebesparende ja ;)

 

Slik jeg ser det er vel da Iphonen nødt til å sende bildet va strekkoden til et sted som kan tyde den, noe som igjen da må gjøres via mail?

Må jo bli ekstremt tungvint metode i hvertfall.

Heter programmet DVD Profiler? Det vil jeg gjerne ha en strekkodeleser til. Har du link til clas ?

Lenke til kommentar
Heter programmet DVD Profiler? Det vil jeg gjerne ha en strekkodeleser til. Har du link til clas ?

 

jepp er DVD profiler jeg bruker, og på min var det kun å koble til, la driver installere og bruk.

Så etter link på CO, men finner bare en penn som er mye mer avansert enn hva min er virker det som.

Prisen er også deretter, da jeg ser de vil ha nesten 800,- for den.

 

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=60906007

 

Skal sjekke litt rundt senere når jeg har litt bedre tid om jeg kan finne den jeg har ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Kjøpte iPhone 16GB på lørdag, og har sittet og trykket en del siden da for å si det sånn. Første som ble gjort var såklart å jailbreake den :innocent:

 

Vel, jeg har jo såklart noen spørsmål som alle andre. Har 10 dagers portering mellom gammel og ny leverandør, så den er ikke fullt operativ enda, så jeg får jo ikke benyttet alt av funksjoner enda.

Også bør jeg vel kanskje nevne at jeg aldri har brukt iTunes før :p

 

Jeg har såklart lagt inn noe musikk, men det ble såklart noe krøll. Har f.eks en mappe på pc'en med 30 vilkårlige Van Halen låter. Jeg vil at den mappen skal komme opp som kun én mappe, og ikke velge selv å sortere sangene etter hvilke album de egentlig hører til. Hvordan gjør man det, og hvordan får man inn bilde ? (sorry men jeg er helt blank, og ingen mac bruker fra før)

 

Også lurer jeg på noe så enkelt som om det er mulig å manuelt sette på tastelås, så jeg slipper å vente i 1 minutt ?

 

Så lurer jeg også på om det finnes en app(har prøvd å finne, men fant ikke) som gjør at man får "liggende" og ikke "stående" tastatur når man skal skrive, slik at man kan få større taster.

 

Syntes forøvrig det var litt artig idag, da en iPhone-hater "mobbet" meg fordi jeg ikke kan sende mms, så da viste jeg han bare MMS app'en som jeg har lagt inn, i tillegg til 500 gratis sms app'en. Ble stille da ja :new_woot:

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Jeg har såklart lagt inn noe musikk, men det ble såklart noe krøll. Har f.eks en mappe på pc'en med 30 vilkårlige Van Halen låter. Jeg vil at den mappen skal komme opp som kun én mappe, og ikke velge selv å sortere sangene etter hvilke album de egentlig hører til. Hvordan gjør man det, og hvordan får man inn bilde ? (sorry men jeg er helt blank, og ingen mac bruker fra før)

For det første anbefaler jeg å skru på under innstillinger at iTunes skal holde musikk-mappen organisert og at den kopierer filer til iTunes Music-mappen. (Ikke nødvendig, men gjør ting litt bedre). Da får du all musikken i iTunes og slipper å se i mapper i det hele tatt.

 

For å endre informasjonen på en sang trykker du på ctrl+i. Du kan også velge flere sanger ved å bruke shift eller ctrl. Bilde kan du få ved å legge inn under ctrl+i eller høyreklikke og trykke "hent albumbilde" elns.

Også lurer jeg på noe så enkelt som om det er mulig å manuelt sette på tastelås, så jeg slipper å vente i 1 minutt ?

Trykk på knappen på toppen til høyre. Altså høyre for der du plugger inn ørepluggene.

Så lurer jeg også på om det finnes en app(har prøvd å finne, men fant ikke) som gjør at man får "liggende" og ikke "stående" tastatur når man skal skrive, slik at man kan få større taster.

Er dette til mail eller SMS? Det finner programmer (men jeg anbefaler egentlig bare å bli vant til det)

Lenke til kommentar

Det var da mange tålmodige svar (som vanlig) :!:

Jeg lurer fortsatt på litt "småtteri" jeg også...f.eks. hvordan jeg får "stoppestedet" mitt på lydboken til å stå der jeg er kommet, selv om jeg gjør andre ting på iPhone, eller også helst etter at jeg har slått av også. Det kan jeg i iPod. (Det er bare når batteriet går ut at jeg kommer bort fra "bok-stedet" mitt der.)

Leste i manualen at man kunne synkronisere, men har ikke så lyst til å gjøre det....

RandiA

Lenke til kommentar
Ligger lydboken under lydbøker i iTunes eller under musikk?

 

Jeg har de fleste lydbøkene mine lagt inn på Spillelister med navn på boken, det har fungert best (i 5 år nå), jeg omdøpte en nå nettopp fra m4a til m4b og fikk den inn under lydbok, men det holdt jeg på med en hel dag nesten, fordi den delte seg, to CD (9 og 13) i en bolk og resten i en annen, slik at det ikke ble rekkefølge.

Når jeg ripper inn bøkene fra CD-er til spillelister kommer de i m4a format, og lydbøker har m4b.(Jeg bruker AAC lyd)

Randi

Lenke til kommentar
Har du nyeste iTunes? Det du gjør for å få de inn under lydbøker-delen er å endre filnavnet?

Har nyeste iTunes ja. Endret filnavn ja, på en som jeg hadde i mappen på harddisk. Trenger ikke endre filnavn hvis jeg ripper rett i Lydbok tror jeg, men i og med jeg har lagt alle bøkene i spillelister er det ikke Lydbok formatet. Den jeg la sist nå, ser faktisk den er på rett sted spor 56, selv om jeg har vært på SMS, telefon og diverse, når jeg trykker iPod icon, ligger den rett sted. Men regner med når jeg slår av for natten, vil den ikke ligge der i morgen.

RandiA

Lenke til kommentar
Er låst til NetCom, ja. Altså, er usikker på en ting.. Noen ganger er jeg ikke sikker på at jeg er tilkoblet nettverket (på skolen feks). Får jeg beskjed hver gang jeg gjør noe når det skal betales? Altså, når jeg ikke er på nett, og jeg driver å surfer?

Når du betaler ser du at det er en sak som snurrer ved siden av 3G-ikonet. Eventuelt en E eller en o. Når det samme tegnet snurrer ved siden av Wi-Fi-symbolet (vifta) betaler du ingenting.

 

Har du nyeste iTunes? Det du gjør for å få de inn under lydbøker-delen er å endre filnavnet?

Har nyeste iTunes ja. Endret filnavn ja, på en som jeg hadde i mappen på harddisk. Trenger ikke endre filnavn hvis jeg ripper rett i Lydbok tror jeg, men i og med jeg har lagt alle bøkene i spillelister er det ikke Lydbok formatet. Den jeg la sist nå, ser faktisk den er på rett sted spor 56, selv om jeg har vært på SMS, telefon og diverse, når jeg trykker iPod icon, ligger den rett sted. Men regner med når jeg slår av for natten, vil den ikke ligge der i morgen.

RandiA

Men det er fortsatt ikke noe merke som det er med podcaster? Altså at du ser hvor du er og hvor mye det er igjen av den delen du hører på?

Det som er ganske mye enklere er å endre filene i iTunes enn selve filene. Jeg vil først anbefale at du velger i innstillingene i iTunes at programmet selv holder iTunes Music-mappen organisert og at den kopierer filene inn når du legger de inn i biblioteket. Det gjør det litt lettere å holde orden.

 

Men for å gjøre om filer til lydbøker trenger du ikke endre filnavnet. Du kan velge filen/filene og trykke ctrl+i. Deretter endre du der det står "mediatype" under valg fra musikk til lydbok. Det er da ganske viktig at du har lagt til "track number" og "disc number" info så alt dukker opp riktig.

Lenke til kommentar
Men for å gjøre om filer til lydbøker trenger du ikke endre filnavnet. Du kan velge filen/filene og trykke ctrl+i. Deretter endre du der det står "mediatype" under valg fra musikk til lydbok. Det er da ganske viktig at du har lagt til "track number" og "disc number" info så alt dukker opp riktig.

Takk, takk...ja oppdaget denne. Jeg kan også merke alle sporene i lydboken, høyreklikke og få frem Valg, og sette det til Lydbok. (Det stod på Musikk), jeg trodde det var nok når jeg importerte at det stod på Books & Spoken.

Det var en lettere måte å gjøre det om til lydbok på ja.

 

Nå ser jeg at så helt ille var ikke dette med stopp-punkt i iPHone heller. Selv om det har "gått av" stedet der når den er slått av, kan jeg finne boken og det står f.eks 3m på det sporet der jeg stoppet, så det er bare å bla ned dit hvis man ikke husker spor-nummer.

Nå får jeg passe på neste gang jeg tar inn en bok på PC'n at det står Lydbok der på valget. (Jeg pleier alltisd å si "nei" til å legge til filene i Biblioteket automatisk, for jeg drar de inn i spillelisten, men lage mappe er OK. Kanskje jeg skal velge å legge til i bibliotek også, men da ripper den ikke rett i spillelisten...

Takk for god hjelp. Ser ut som du kan litt om dette.. :yes:

RandiA

Lenke til kommentar

Driver og jakter på en neoprenpose nå for å slippe at telefonen ligger og skrangler sammen nøkler og diverse hver dag i lomma.

Var veldig lysten på akkurat denne, men jeg har prøvd å bestille tre ganger der, men hver gang sier de bare at billing adress og (Visa)kort adressen ikke stemmer over ens. Det har vel med at jeg MÅ taste 5 sifre på postnummer, men vi bruker jo bare 4 i Norge.

Så har jeg prøvd de andre stedene som amazon, target osv men ene stedet etter det andre har gitt meg bare hodebry i hele kveld. Hvor vanskelig skal det egentlig være uten at noen nekter å sende meg et lite futeral til en mobiltelefon :roll:

 

Jeg ønsker altså kun noe å oppbevare den i mens jeg har den i lomma, og trenger altså ikke noe til når jeg bruker den, og jeg ønsker at det er helst i neopren. Noen forslag ?

 

Har sittet i 2-3 timer nå bare for å finne noe slikt og jeg er mildt sagt drittlei :hmm:

 

EUNISVRK-5.jpg

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Når du betaler ser du at det er en sak som snurrer ved siden av 3G-ikonet. Eventuelt en E eller en o. Når det samme tegnet snurrer ved siden av Wi-Fi-symbolet (vifta) betaler du ingenting.

 

Der ser jeg det snurrer ved siden av "viften" ja, når jeg er på mitt trådløse hjemm..., men det snurrer bare når du laster opp en side, så blir det borte. Man skal altså ikke ha noen andre symbolder oppe, når det er gratis?

 

Nå fikk jeg oppgradert iPhone også, det skjedde ikke noe galt, annet enn at det tok nokså lang tid.

 

Jeg har lagt inn en del flere lydbøker, passet på at Lydbok, står der i Mediafeltet.

Men det rare er at noen Lydbøker deler seg i to grupper liksom, slik at de står to ganger i Lydbokbiblioteket, f.eks 2-3 CD-er i en bolk og resten i en annen..det er litt dumt, for da tror jeg ikke alle CD-er kommer e ett,etter hverandre når de spilles.

De fleste har jeg fått inn under ETT nå...

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...