Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Planer om å bytte ut din trofatse 2G, SpecialForce? :p

Nei, jeg har planer om å ikke bli forbanna med EDGE og mobilt bredbånd :)

Plus at den nye ser virkelig lekker ut :)

Merker også at batteriet er litt værre.

hei :) Har bare ett spørsmål. Vurderer å anskaffe meg en Iphone 3G.

Derfor lurer jeg litt på om noen her vet om det er mulig å få tak i eller laste ned nummertastatur (vanlig T9) til iphone? :)

Du finner det sikkert, men etterspørselen er nok så lav at omtrent ingen gidder å benytte det.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Derfor lurer jeg litt på om noen her vet om det er mulig å få tak i eller laste ned nummertastatur (vanlig T9) til iphone? :)

Tror faktisk ikke det er noen som har laget dette til iPhone enda.

Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke det er noen som har laget dette til iPhone enda.

okei, men kan hende det kommer eller? :)

Lenke til kommentar

Det går ikke, men du lærer deg iPhone-tastaturet ganske fort. Om du ikke har hatt problemer med T9 vil du ikke ha problemer med det.

Lenke til kommentar

Det går ikke, men du lærer deg iPhone-tastaturet ganske fort. Om du ikke har hatt problemer med T9 vil du ikke ha problemer med det.

okei, så er ikke mulig at det kommer heller?

skriver en del meldinger og da er det greit at det går fort og problemfritt ;p

har prøvd noen kameraters Iphone og er egentlig frelst :!: men eneste jeg synes er at tastaturet er litt lite og knotet :p

Lenke til kommentar

har prøvd noen kameraters Iphone og er egentlig frelst :!: men eneste jeg synes er at tastaturet er litt lite og knotet :p

Jeg håper det går greiere å skrive meldinger etter hvert, slik det er nå, så dukker det opp et ord over for omtrent hvert jeg skriver, så må jeg skynde meg å slette det før det "går inn"...plundrer litt med å få inn Å, Ø også...(og så kan man ikke modifisere SMS-ene med smileys da...)

RandiA

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg håper det går greiere å skrive meldinger etter hvert, slik det er nå, så dukker det opp et ord over for omtrent hvert jeg skriver, så må jeg skynde meg å slette det før det "går inn"...plundrer litt med å få inn Å, Ø også...(og så kan man ikke modifisere SMS-ene med smileys da...)

RandiA

Jeg har slått av autokaruktur (?), da jeg nesten kasta iphonen i bakken noen ganger. Nå er jeg strålende fornøyd:)

Lenke til kommentar
Uff, jeg fikk spørsmål om å oppgradere iPhone, det har visst nettopp kommet noe....1 i tillegg der. Jeg sa nei jeg, for jeg er ikke helt sikker på hva som skjer...er det bare å trykke oppdater, og alt blir som før på den...eller mister jeg saker..tror ikke jeg har fått slikt spørsmål på iPod'n som jeg har hatt noen år.

RandiA

Kjør på, du mister ikke noe.

Eneste små ulike endringer i software, se et av mine tidligere innlegg.

Lenke til kommentar
Jeg har slått av autokaruktur (?), da jeg nesten kasta iphonen i bakken noen ganger. Nå er jeg strålende fornøyd:)

Ja, prøvde det litt...får se om jeg gjør det igjen.

RandiA

Kjør på, du mister ikke noe.

Eneste små ulike endringer i software, se et av mine tidligere innlegg.

OK, hvis jeg slipper noe slikt sikkerhetskopiering og gjenoppretting er det greit, skal gjøre det neste gang den er på PC'n da..

RandiA

Lenke til kommentar

En annet spørsmål, har vel kanskje ikke direkte med iPhone å gjøre, mer med iTunes (og innlegging på iPhone).Jeg har i flere år brukt iPod og lagt lydbøker på den. Min favorittmåte har vært å lage spillelister. Og når iPod blir slått av og senere slått på, er jeg akkurat på stedet der jeg stoppet. (Bortsett fra når batteriet går tomt, da er det lurt å huske hvilket spor man var på). Filformatet er da m4a.

Nå prøvde jeg med en lydbok jeg hadde i mappene mine, gjorde om til m4b format, og den la seg da under Lydbok i i Tunes og Lydbok på iPhone.

Men jeg fikk et problem i Lydbok, gjorde det om og om igjen, men den sluttet aldri å legge seg inn på en "delt" måte. Sporene til CD 9 og 13 kom for seg og resten for seg, i Biblioteket lå den delt i to.

Når jeg la den inn på spilleliste , la alle sporene seg riktig etter hverandre. (Slik de også ligger i mappen på disken). Fordelen med å ha det i "Lydbok" på iPhone, er at du alltid er på rett plass da, selv om du "går" andre steder, men når det blir slikt rot, må jeg bare fortesette med "Spillelister". (Jeg har selvsagt ikke miks på).

Noen som har en løsning på "problemet"?

RandiA

Lenke til kommentar
Noen som vet om en applikasjon som kan lese strekkoder?

Tviler på at det kan fungere bra da de fleste strekkoder er forskjellige fra butikk til butikk? Eller tar jeg helt feil nå...?

Er jo ikke forskjellig teknologi selv om informasjonen og strekkodene kan se annerledes ut.

Men at kamera på Iphonen er godt nok eller kompatibelt for slikt skal jeg ikke si for sikkert.

Den strekkodeleseren til Clas Ohlson leser i hvertfall de aller fleste strekkoder, uansett hvordan de ser ut ;)

Lenke til kommentar
Noen som vet om en applikasjon som kan lese strekkoder?

Tviler på at det kan fungere bra da de fleste strekkoder er forskjellige fra butikk til butikk? Eller tar jeg helt feil nå...?

Er jo ikke forskjellig teknologi selv om informasjonen og strekkodene kan se annerledes ut.

Men at kamera på Iphonen er godt nok eller kompatibelt for slikt skal jeg ikke si for sikkert.

Den strekkodeleseren til Clas Ohlson leser i hvertfall de aller fleste strekkoder, uansett hvordan de ser ut ;)

Jeg snakker om at prisene på de samme strekkodene varierer fra butikk til butikk.

Lenke til kommentar

Nå kan det jo være han skal bruke det til helt andre formål, som å registrere en dvd samling eller cd samling.

Skal disse registreres på data er det ofte langt enklere å bare bruke strekkodene enn å taste inn nummeret selv.

Skal man bruke den til å finne ut priser er man nødt til å ha tilgang til hver enkelt butikk sitt prissystem, noe jeg tviler på at de fleste privatpersoner med en strekkodeleser har muligheten til ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Ja, forståelig det. Så en gadget som kunne brukes til dvd samlingen, kategorisere hver film, og vite når du har lånt bort. Det er genialt, men vanskelig å få på iphone tror jeg.

Jeg har en slik fra CO, og jeg bruker den ofte om noen vil låne en film eller spill fra samlingen.

Så sette man bare på hvor lenge det skal gå før du blir minnet på at den filmen ble lånt bort, og det er tid for å be om den levert tilbake.

Før klarte jeg ofte å glemme hvem som lånte hva osv, så for meg er det pengebesparende ja ;)

Slik jeg ser det er vel da Iphonen nødt til å sende bildet va strekkoden til et sted som kan tyde den, noe som igjen da må gjøres via mail?

Må jo bli ekstremt tungvint metode i hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...