Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, sikkert grei den, men Jabra derimot har en til rundt 700. som har mottatt best i test hos Amobil.

Modellen heter Jabra JX10 og har fått en storebror som koster rundt 1040. Denne igjen heter Jabra JX20.

Her er link til JX10: https://prisguiden.no/product.php?productId=43070

JX20: https://prisguiden.no/product.php?product_id=95734

Tror egentlig det bluetooth settet på ebay er noe jukserier. Ser veldig plastic fantastic ut.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Bare sjekk om den fungerer til iPhone. Ikke at jeg har noe informasjon til å backe opp med, men jeg tror bluetoothen til iPhone er ganske sær på hvilke hodesett den takler.

Det er vel dette som er det originale og beste kanskje, den blir nokså dyr med frakt. Fant ikke denne på eBay.

Har aldri brukt slik trådløs jeg, kan ikke se om det er en bryter på den slik at man kan stoppe en lydbok etc...?

RandiA

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke endringer det er i 2.2.1 updaten?

Leste på apple sine sider, men det virker som det var samme som til 2.2.

*fra updaten

iPhone 2.2.1-programvareoppdatering

Denne oppdateringen inneholder feilrettinger og forbedringer, blant annet følgende:

• Forbedret stabilitet i Safari

• Rettet en feil som førte til at enkelte bilder som ble arkivert fra Mail, ikke ble vist på riktig måte i kamerarullen

Produkter som er kompatible med denne programvareoppdateringen:

• iPhone

• iPhone 3G

Hvis du vil ha funksjonsbeskrivelser og fullstendige instruksjoner, går du til brukerhåndboken for iPhone på:

<http://support.apple.com/no_NO/manuals/iphone>

Hvis du vil ha mer informasjon om iPhone, går du til:

<http://www.apple.com/no/iphone>

Hvis du trenger problemløsingsinformasjon for iPhone eller trenger ytterligere informasjon om support, går du til:

<http://www.apple.com/no/support/iphone>

Denne oppdateringen inneholder sikkerhetsinnhold som også har vært inkludert i tidligere iPhone-programvareoppdateringer. Hvis du vil ha mer informasjon, går du til dette webstedet:

<http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=no_NO>

Siste punktet ang sikkerhet, litt mer utdypende

iPhone OS 2.2 og iPhone OS for iPod touch 2.2

*

CoreGraphics

CVE-ID: CVE-2008-2321

Tilgjengelig for: iPhone OS 1.0 til og med 2.1, iPhone OS for iPod touch 1.1 til og med 2.1

Virkning: Besøk på et skadelig websted kan føre til at et program avsluttes uventet eller at vilkårlig kode kjøres

Beskrivelse: CoreGraphics inneholder hukommelsesproblemer ved behandling av argumenter. Sending av ikke klarerte data til CoreGraphics via et program, for eksempel en nettlesere, kan føre til at programmet avsluttes uventet eller at vilkårlig kode utføres. Denne oppdateringen løser problemet ved forbedret grensekontroll. Takk til Michal Zalewski i Google for rapportering av dette problemet.

*

ImageIO

CVE-ID: CVE-2008-2327

Tilgjengelig for: iPhone OS 1.0 til og med 2.1, iPhone OS for iPod touch 1.1 til og med 2.1

Virkning: Visning av et skadelig TIFF-bilde kan føre til uventet avslutning av et program eller kjøring av vilkårlig kode

Beskrivelse: Det er flere problemer med uinitialisert hukommelsestilgang i libTIFFs håndtering av LZW-kodede TIFF-bilder. Visning av et skadelig TIFF-bilde kan føre til at et program avsluttes uventet eller at vilkårlig kode kjøres. Denne oppdateringen løser problemet gjennom riktig hukommelsesinitialisering og ekstra kontroll av TIFF-bilder.

*

ImageIO

CVE-ID: CVE-2008-1586

Virkning: Visning av et skadelig TIFF-bilde kan føre til uventet nullstilling av enheten

Beskrivelse: Det er et problem med skadet hukommelse i håndteringen av TIFF-bilder. Visning av et skadelig TIFF-bilde kan føre til uventet nullstilling av enheten. Denne oppdateringen løser problemet ved å begrense mengden hukommelse som tildeles for å åpne et TIFF-bilde. Takk til Sergio 'shadown' Alvarez i n.runs AG for rapportering av problemet.

*

Nettverk

CVE-ID: CVE-2008-4227

Virkning: Krypteringsnivået for PPTP VPN-tilkoblinger kan være lavere enn forventet

Beskrivelse: Krypteringsnivået for PPTP VPN-tilkoblinger kan settes tilbake til en tidligere lavere innstilling. Denne oppdateringen løser problemet ved å angi krypteringsinnstillingene riktig. Takk til Stephen Butler fra University of Illinois of Urbana-Champaign for rapportering av dette problemet.

*

Office Viewer

CVE-ID: CVE-2008-4211

Virkning: Visning av en skadelig Microsoft Excel-fil kan føre til at et program avsluttes uventet eller at vilkårlig kode kjøres

Beskrivelse: Det er et signedness-problem i Office Viewers håndtering av kolonner i Microsoft Excel-filer som kan føre til hukommelsestilgang utenfor hukommelseområdet. Visning av en skadelig Microsoft Excel-fil kan føre til at et program avsluttes uventet eller at vilkårlig kode kjøres. Denne oppdateringen løser problemet ved å sørge for at de aktuelle indeksverdiene ikke er negative. Kreditering: Apple.

*

Kodelås

CVE-ID: CVE-2008-4228

Virkning: Nødsamtaler er ikke begrenset til bare nødnumre

Beskrivelse: iPhone kan brukes til nødsamtaler når den er låst. I øyeblikket kan hvilke som helst numre brukes til nødsamtaler. En person med fysisk tilgang til en iPhone kan utnytte dette til å ringe tilfeldige numre som belastes eieren av iPhone. Denne oppdateringen løser problemet ved å begrense nødanrop til et begrenset sett med telefonnumre.

*

Kodelås

CVE-ID: CVE-2008-4229

Virkning: Gjenoppretting av en enhet fra en sikkerhetskopi aktiverer kanskje ikke Kodelås igjen

Beskrivelse: Kodelåsfunksjonen er laget for å hindre at programmer startes hvis ikke riktig sikkerhetskode blir angitt. En "race"-tilstand i håndteringen av enhetsinnstillinger kan føre til at Kodelås blir fjernet når enheten gjenopprettes fra sikkerhetskopi. Dette kan tillate at en person med fysisk tilgang til enheten kan starte programmer uten sikkerhetskoden. Denne oppdateringen løser problemet ved å forbedre systemets evne til å oppdage manglende innstillinger. Dette problemet påvirker ikke systemer tidligere enn iPhone OS 2.0 eller iPhone OS for iPod touch 2.0. Takk til Nolen Scaife for rapportering av dette problemet.

*

Kodelås

CVE-ID: CVE-2008-4230

Virkning: SMS-meldinger (Short Message Service) kan vises før sikkerhetskoden er oppgitt

Beskrivelse: Hvis en SMS-melding ankommer mens nødanropskjermbildet er synlig, vil hele SMS-meldingen vises, selv om "Forhåndsvis SMS"-valget var satt til AV. Denne oppdateringen løser problemet ved å, i denne situasjonen, vise bare et varsel om at en SMS-melding er ankommet, og ikke innholdet i meldingen.

*

Safari

CVE-ID: CVE-2008-4231

Virkning: Besøk på et skadelig websted kan føre til at et program avsluttes uventet eller at vilkårlig kode kjøres

Beskrivelse: Det er et problem med ødelagt hukommelse i håndteringen av HTML-tabellelementer. Besøk på et skadelig websted kan føre til at et program avsluttes uventet eller at vilkårlig kode kjøres. Denne oppdateringen løser problemet gjennom forbedret håndtering av HTML-tabellelementer. Takk til Haifei Li fra Fortinet's FortiGuard Global Security Research Team for rapportering av dette problemet.

*

Safari

CVE-ID: CVE-2008-4232

Virkning: Websteder med innebygde iframe-elementer kan være sårbare for brukergrensesnittsvindel

Beskrivelse: Safari tillater at iframe-elementer viser innhold utenfor grensene sine. Det kan føre til brukergrensesnittsvindel. Denne oppdateringen løser problemet ved at iframe-elementer ikke kan vise innhold utenfor grensene. Dette problemet påvirker ikke systemer tidligere enn iPhone OS 2.0 eller iPhone OS for iPod touch 2.0. Takk til John Resig fra Mozilla Corporation for rapportering av dette problemet.

*

Webkit

CVE-ID: CVE-2008-3644

Virkning: Følsom informasjon kan vises til en person med fysisk tilgang til en enhet som ikke er låst

Beskrivelse: Deaktivering av autofullfør i et skjemafelt hindrer ikke alltid at dataene i feltet blir lagret i nettlesersidens cache. Dette kan føre til fremlegging av følsom informasjon til en person med fysisk tilgang til en enhet som ikke er låst. Denne oppdateringen løser problemet ved å slette skjemadataene ordentlig. Takk til en anonym forsker for rapportering av dette problemet.

Endret av Fin Skjorte
Lenke til kommentar
Noen som vet hvilke endringer det er i 2.2.1 updaten?

Leste på apple sine sider, men det virker som det var samme som til 2.2.

Som jeg har skrevet her.

Er det stor forskjell på versjonene av operativsystemet til iPhone?

- Noe. Fra 1.1.4 til 2.0 finnes en del forskjeller, men fra 2.0 til 2.1 finnes det ca. ikke. Oversikt over alle versjonene og hva forskjellene er finner du her.

Lenke til kommentar
Bare sjekk om den fungerer til iPhone. Ikke at jeg har noe informasjon til å backe opp med, men jeg tror bluetoothen til iPhone er ganske sær på hvilke hodesett den takler.

Det er helt riktig, men tross alt listet Apple Jabra JX10 som tilleggsutstyr til iPhone, så jeg tviler på at det gjelder dette Bluetooth settet. Det ser ut som om Apple har kuttet ut dette produktet, men hvorfor tvile på en anmeldelse fra folk som jobber daglig med å anmelde produkter?

Vurderer denne selv, men jeg har ikke spesielle behov som krever den teknologien.

Lenke til kommentar
Og updaten er en god gave for de paranoid!

SMSene vises ikke om kodelås er slått på!

Får man ikke automatisk spørsmål om å oppdatere iPhone når den står i iTunes tro? Regner med jeg har siste oppdatering når min er så ny. iTunes varsler i hvert fall om oppdateringer. Har visst aldri fått spørsmål på/om min iPod.

Vil en oppdatering ta bort noe man har lastet på, eller...?

RandiA

Lenke til kommentar
Nei. Ikke hvis man har synkronisert med iTunes og tatt backup sånn.

???? Jeg bruker manuell synk... altså jeg har tatt bort automatisk synk og laster inn bare det jeg "drar" på selv, bortsett fra Podcasts som oppdaterer seg..

Backup tar man vel bare når man skal gjenopprette...ellers ligger jo alle mappene med lydbøker og musikk på harddisken, pluss på en ekstern harddisk

RandiA

Lenke til kommentar
???? Jeg bruker manuell synk... altså jeg har tatt bort automatisk synk og laster inn bare det jeg "drar" på selv, bortsett fra Podcasts som oppdaterer seg..

Backup tar man vel bare når man skal gjenopprette...ellers ligger jo alle mappene med lydbøker og musikk på harddisken, pluss på en ekstern harddisk

RandiA

Fordelen med automatisk sync er at itunes og iphone er et bilde av hverandre, både hva gjelder medier du har lagt inn men også kontakter, sync mot e-post etc.

Nå har jeg all musikken min rippet fra cd'er liggende på harddisk, slik at dupliseringen er ikke noe som bryr meg.

Men selv når jeg sync'er telefonen, uten å være koblet til musikkfilene mine, så forsvinner de jo ikke.

Altså du trenger ikke legge musikken både på eksternharddisk og lokalharddisk.

Lenke til kommentar

Jeg har oppdateringen 2.2 på iPhone jeg, jeg la den jo inn på mandag, så derfor ble det den siste. Jeg har vent meg til å ikke ha automatisk sync for min iPod, for da forsvinner jo alt av når du kobler den på. Nå sletter jeg selv det jeg er ferdig med og legger inn manuelt nytt selv. Mail-kontaktene mine fra Outlook fikk jeg ikke til å legge inn, men tror ikke jeg kommer til å sende særlig mail fra iPhone. De mail-adressene jeg trenger, har jeg sendt i mail og åpnet i iPhone mailbox, og da har jeg lagt de til på kontakter.

RandiA

Lenke til kommentar
Venter på min iPhone fra Netcom sin webshop.. Men er ikke på lager, og står ubekreftet. Noen som har noen erfaringer med hvor lang tid det pleier å ta?

Jeg bestilte forrige tirsdag, fikk den denne tirsdagen pga den ikke var på lager. Kom på lager mandagen, dvs kom dagen etter, rundt 15:12 til mitt lokale posthus :)

Så rundt 1 dag fra den dagen de får tlf. Husk at abonnementet kommer ikke før en dag senere, hvis du bestilte nytt :)

Lenke til kommentar
->Innstillinger->Generelt->Om - har du versjon 2.2.1 så har du siste oppdatering.

Uff, jeg fikk spørsmål om å oppgradere iPhone, det har visst nettopp kommet noe....1 i tillegg der. Jeg sa nei jeg, for jeg er ikke helt sikker på hva som skjer...er det bare å trykke oppdater, og alt blir som før på den...eller mister jeg saker..tror ikke jeg har fått slikt spørsmål på iPod'n som jeg har hatt noen år.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...