Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par småting jeg fortsatt lurer på:

Når jeg lader batteriet...hvor kan jeg se hvor mye som er kommet på? Jeg ser i manualen, men det står ikke noe om det der...hvor kan man finne batteriet og hvor fullt/tomt det er? Når man har iPhone på så vises batteri-symbolet øverst til høyre, men man kan ikke se hvor mye som er på. (I iPod er det en "grønn skala" som viser hvor mye man har igjen på batteriet.)

 

Neste spørsmål: Jeg har noen "snarveier" på skjermen, (Google, et par andre nettsteder, og noen ap.programmer.) Nå er det en nettside der med link til en video, det var ikke meningen å ha den der, men jeg kan ikke finne noen måte å slette den på, får den ikke bort ved å åpne siden og slette den i papirkurv heller, snarveien er fortsatt der.

Så Podcast: Kan man ikke slette en Podcast man har hørt på iPhone, må man koble den til PC for å slette den?

RandiA

Lenke til kommentar
Et par småting jeg fortsatt lurer på:

Når jeg lader batteriet...hvor kan jeg se hvor mye som er kommet på? Jeg ser i manualen, men det står ikke noe om det der...hvor kan man finne batteriet og hvor fullt/tomt det er? Når man har iPhone på så vises batteri-symbolet øverst til høyre, men man kan ikke se hvor mye som er på. (I iPod er det en "grønn skala" som viser hvor mye man har igjen på batteriet.)

Jeg forstår ikke helt hva du mener. På batteri-symbolet øverst til høyre ser man hvor mye batteri som er igjen. Når den er helt hvit er batteriet fullt.

Man har også batteriet som dukker om når man lader som også viser hvor mye det er igjen av batteriet.

 

Neste spørsmål: Jeg har noen "snarveier" på skjermen, (Google, et par andre nettsteder, og noen ap.programmer.) Nå er det en nettside der med link til en video, det var ikke meningen å ha den der, men jeg kan ikke finne noen måte å slette den på, får den ikke bort ved å åpne siden og slette den i papirkurv heller, snarveien er fortsatt der.

Trykk fingeren på ikonet og hold den der. Nå begynner logoene å riste, og du kan flytte på de. På nettlinker og applikasjoner kan du trykke på en x som dukker opp i hjørnet for å slette.

Så Podcast: Kan man ikke slette en Podcast man har hørt på iPhone, må man koble den til PC for å slette den?

RandiA

Det kan man på samme måte som man kan slette SMS-samtaler og mailer; dra fingeren over, så får du opp muligheten å slette.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt ........... Når den er helt hvit er batteriet fullt.

......Trykk fingeren på ikonet og hold den der. Nå begynner logoene å riste, og du kan flytte på de. På nettlinker og applikasjoner kan du trykke på en x som dukker opp i hjørnet for å slette.

.....Det kan man på samme måte som man kan slette SMS-samtaler og mailer; dra fingeren over, så får du opp muligheten å slette.

Det var gode forklaringer...der forstod jeg alt, og fikk til alt...det står ikke i manualen.

(Tenkte når batteriet var hvitt så var det lite igjen, det er det på iPod, der er det grønt når det er fullt)

Har også sett noen ganger at hele "visnings-skjermen" med iconer rister noen ganger...er det for at du kan slette noen da, eller flytte på dem?

Takk for god hjelp.

RandiA

Lenke til kommentar
Har også sett noen ganger at hele "visnings-skjermen" med iconer rister noen ganger...er det for at du kan slette noen da, eller flytte på dem?

Det stemmer ja. Dette kan du få frem ved å trykke inn et ikon i noen sekunder. For å feste de igjen trykker man på hjem-knappen (den runde nederst).

Lenke til kommentar

Her dukket det opp noe jeg ikke får til på iPhone:

Jeg har en tutorial på Canon sin side, jeg kan åpne den å føge den på min PC, tenkte det hadde vært fint å ta ned den på iPhone, så kan jeg bruke den som opplæring mens jeg sitter på tog eller noe. Vel og merke hvis jeg kan laste den ned på iPhone da. Men når jeg setter den rette web-adressen i adr.linjen på Safari, kommer den ikke opp. Ikke når jeg trykker Go heller. Så dette går altså ikke?..får ikke engang åpnet den siden.

RandiA

Lenke til kommentar
Her dukket det opp noe jeg ikke får til på iPhone:

Jeg har en tutorial på Canon sin side, jeg kan åpne den å føge den på min PC, tenkte det hadde vært fint å ta ned den på iPhone, så kan jeg bruke den som opplæring mens jeg sitter på tog eller noe. Vel og merke hvis jeg kan laste den ned på iPhone da. Men når jeg setter den rette web-adressen i adr.linjen på Safari, kommer den ikke opp. Ikke når jeg trykker Go heller. Så dette går altså ikke?..får ikke engang åpnet den siden.

RandiA

 

Har du linken?

Om det er en flash side, så tar ikke iphonen det.

Lenke til kommentar
Her dukket det opp noe jeg ikke får til på iPhone:

Jeg har en tutorial på Canon sin side, jeg kan åpne den å føge den på min PC, tenkte det hadde vært fint å ta ned den på iPhone, så kan jeg bruke den som opplæring mens jeg sitter på tog eller noe. Vel og merke hvis jeg kan laste den ned på iPhone da. Men når jeg setter den rette web-adressen i adr.linjen på Safari, kommer den ikke opp. Ikke når jeg trykker Go heller. Så dette går altså ikke?..får ikke engang åpnet den siden.

RandiA

Har du linken?

Om det er en flash side, så tar ikke iphonen det.

Jeg har fått til å legge inn andre web-sites ja, telefonkatalogen, forumet her m.fl. Det er på denne siden, det står en link på siden Tutorial til DPP (Digital Photo Professional). Ser ikke ut til at jeg får tilgang på den videoen på iPhone.

Nå har jeg lagt inn ab. på mange gode NRK Podcast også...Og en del nyttige Apps..(og hvis noen har noe forslag på gode videoer (YouTube..eller hva det heter), tar jeg gjerne imot det :yes:

RandiA

Lenke til kommentar
Det er på denne siden, det står en link på siden Tutorial til DPP (Digital Photo Professional). Ser ikke ut til at jeg får tilgang på den videoen på iPhone.

 

Det er en såkalt flash-side som ikke støttes av iphone.

Derfor får du ikke sett den.

 

Sannsynligvis så får du bare opp et område med en firkant i, som viser at Safari Mobil manger utvidelsen/applikasjonen for å vise siden.

Lenke til kommentar
Det er en såkalt flash-side som ikke støttes av iphone.

OK, takk for svar dere...så slipper jeg å kaste bort tid på den saken...(Ser jeg må bruke en del tid til å finne mobilnumrene jeg mangler, jeg mistet mange da jeg måtte fornye et gammelt sim-kort, og det som ble kopiert fra sim-kortet var ikke alt, for halvparten lå visst lagret direkte på den gamle telefonen.)

RandiA

 

 

mange morsomme filmer på youtube, lag deg en bruker der, og se/søk på noe du liker. Så finner youtube automatisk filmer som handel om ca det samme hver gang du går inn på www.youtube. (så lenge du er logget inn)

OK, skal se litt på det når jeg får tid...

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...