Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Det var da et fint svar fra Fin Skjorte. Her lærte jeg en hel del ja....tusen takk. Det skal nok bli orden etter hvert.

Ang. Bilder, på min forrige iTunes utgave, hadde jeg den Bilde-fanen ja, men den er blitt borte, kan ikke finne den. For i iPod dro jeg inn bilder fra billedmappen min og la til på enkelte sanger. - Og bør man "krympe" bilder man legger på iPhone billedgalleri slik at filene ikke er så store, skal de gå på pixler høyde og bredde kanskje.

Skal prøve å finne oppskriften på "legge til ringetoner" også.

Når man surfer på f.eks Netcom sitt nettverk, - hvis man finner det ute - betaler man da med "ringeminutter"?

Nå har jeg bare brukt mitt trådløse, det gikk greit når jeg satte inn min krypteringsnøkkel.

RandiA

 

PS. Fikk til fint å legge inn bilder ja, etter oppskriften din. Jeg krympet de en god del.

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var da et fint svar fra Fin Skjorte. Her lærte jeg en hel del ja....tusen takk. Det skal nok bli orden etter hvert.

Ang. Bilder, på min forrige iTunes utgave, hadde jeg den Bilde-fanen ja, men den er blitt borte, kan ikke finne den. For i iPod dro jeg inn bilder fra billedmappen min og la til på enkelte sanger. - Og bør man "krympe" bilder man legger på iPhone billedgalleri slik at filene ikke er så store, skal de gå på pixler høyde og bredde kanskje.

Skal prøve å finne oppskriften på "legge til ringetoner" også.

Når man surfer på f.eks Netcom sitt nettverk, - hvis man finner det ute - betaler man da med "ringeminutter"?

Nå har jeg bare brukt mitt trådløse, det gikk greit når jeg satte inn min krypteringsnøkkel.

RandiA

 

PS. Fikk til fint å legge inn bilder ja, etter oppskriften din. Jeg krympet de en god del.

Man trenger forsåvidt ikke krympe bildene. Dette er noe iTunes gjør selv.

Når du surfer på nettet via EDGE eller 3G betaler du for hvor mye du laster ned. Altså, om du er innom den vanlige nettutgaven til VG vil du betale vesentlig mer enn iPhone-versjonen ettersom at bildene på den vanlige utgaven er i en størrelse laget for nett på PC-er.

Lenke til kommentar

Når jeg sitter på skolenettet (tror iallfall det) med iPhone, står det fremdeles en "E" oppi venstre hjørnet. Skal der være slik når man er tilkoblet WiFi?

 

For om jeg prøver å koble til hjemme (ingen trådløst nett) kommer det opp en løsning av hvilke nettverk jeg kan koble til.

Burde jeg grue meg til tlf-regningen?

Lenke til kommentar
Man trenger forsåvidt ikke krympe bildene. Dette er noe iTunes gjør selv.

Når du surfer på nettet via EDGE eller 3G betaler du for hvor mye du laster ned. Altså, om du er innom den vanlige nettutgaven til VG vil du betale vesentlig mer enn iPhone-versjonen ettersom at bildene på den vanlige utgaven er i en størrelse laget for nett på PC-er.

OK, takk skal du ha...nå gjenstår det å lage ringetone av noe jeg tidligere har kjøpt på iTunes. Lette litt i tråder her, men fikk ikke så mye utav denne "oppskriften" med SendSong...fant heller ikke noe sted å laste det ned fra, det så så rotete ut.

Kanskje det er andre måter å lage ringetoner av sanger på, det stod noe om det i manual at tunes på iTunes skulle ha et symbol ved seg, hvis de kunne brukes til Ringetone, men fant ingen med slikt symbol på Store jeg.

RandiA

Lenke til kommentar

Jeg kan personlig ca. null og niks om ringetoner til iPhone siden jeg ikke har interesse av det, en jeg er ganske sikker på at Apple sin tiltenkte måte å lage ringetoner av sanger fra iTunes (høyreklikke og trykke "lag ringetone") ikke fungerer med sanger kjøpt i norsk iTunes Store.

Lenke til kommentar

hei folkens

 

jeg tenker å kjøpe meg en iphone 3g ,8gb. Men d er et par ting jeg lurer på. håper noen kan hjelpe meg

 

1) jeg har lyst på en ulåst ihpone, fordi jeg bor halve året i utlandet og har lyst å bruke mitt utenlandske simkort da

2) hvilket netcomabonnement per dags dato 2009 er det rimeligste å kjøpe, jeg tenker å bryte bindingen umiddelbart etter å ha fått telefonen. forresten går det an?

3) Hvordan sier man opp bindingen og låser opp telefonen? jeg har lest på nettet at man ikke behøver å sende en skriftlig oppsigelse til netcom men kan gjøre det ved å ringe kundeservice?? men på netcomsidene står det at man må sende en skriftlig oppsigelse?? hva gjelder? har liten lyst å måtte vente kjempelenge, og en kronglete process.

Lenke til kommentar
Når jeg sitter på skolenettet (tror iallfall det) med iPhone, står det fremdeles en "E" oppi venstre hjørnet. Skal der være slik når man er tilkoblet WiFi?

Nei, da er du på nett via Edge.

 

Burde jeg grue meg til tlf-regningen?

Litt kanskje? Om du går på Innstillinger->Bruk så kan du se der hvor mye mb du har lastet ned.

Litt avhengig av hvilket abonnement du har, men det koster fra 5 til 20 kr pr mb nedlastet.

Noen operatører har makspris hver dag, sjekk hjemmesidene til din operatør.

 

hei folkens

hei

 

jeg tenker å kjøpe meg en iphone 3g ,8gb. Men d er et par ting jeg lurer på. håper noen kan hjelpe meg

Om det ikke står på penger, hvorfor ikke kjøpe 16gb?

 

1) jeg har lyst på en ulåst ihpone, fordi jeg bor halve året i utlandet og har lyst å bruke mitt utenlandske simkort da

iPhone blir utelukkende solgt med abonnement.

Det du kan gjøre, som så mange andre er å bryte abonnementet like etter du kjøper den.

Minstepris for 16gb blir da ca 5100 (iTalk Small).

Det som påløper ved å kjøpe en iphone for så å bryte abonnementet er prisen for telefonene, en måned abonnment og bruddgebyret.

 

2) hvilket netcomabonnement per dags dato 2009 er det rimeligste å kjøpe, jeg tenker å bryte bindingen umiddelbart etter å ha fått telefonen. forresten går det an?

iTalk small

 

3) Hvordan sier man opp bindingen og låser opp telefonen? jeg har lest på nettet at man ikke behøver å sende en skriftlig oppsigelse til netcom men kan gjøre det ved å ringe kundeservice?? men på netcomsidene står det at man må sende en skriftlig oppsigelse?? hva gjelder? har liten lyst å måtte vente kjempelenge, og en kronglete process.

For å låse opp iphone gå nederst på denne siden

https://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon-hjelp/koder.html

Lenke til kommentar
OK, takk skal du ha...nå gjenstår det å lage ringetone av noe jeg tidligere har kjøpt på iTunes. Lette litt i tråder her, men fikk ikke så mye utav denne "oppskriften" med SendSong...fant heller ikke noe sted å laste det ned fra, det så så rotete ut.

Kanskje det er andre måter å lage ringetoner av sanger på, det stod noe om det i manual at tunes på iTunes skulle ha et symbol ved seg, hvis de kunne brukes til Ringetone, men fant ingen med slikt symbol på Store jeg.

RandiA

 

For ringetoner så prøv http://audiko.net/ eller http://www.iringer.net/.

 

Audiko har jeg brukt selv, og du kan både lage egne ringetoner fra sanger med litt klipping eller du kan laste ned andre sine bidrag.

Om du lager en veldig personlig ringetone, så vit at den der blir lagt ut for nedlastning for andre brukere.

Lenke til kommentar

hei har en Iphone 16gig som jeg har brukt en tid nå og syntes den er bra til musik biten. men er ikke veldig bra på tlf biten. feks du kan ikke vidresende meldinger du får?

 

men går over til samsungs Samsung i8510 Innov8.

 

så ihonen blir nok lagdt i skuffen sammen med de andre intil videre=)

Lenke til kommentar
For ringetoner så prøv http://audiko.net/ eller http://www.iringer.net/.

Audiko har jeg brukt selv, og du kan både lage egne ringetoner fra sanger med litt klipping eller du kan laste ned andre sine bidrag.

Om du lager en veldig personlig ringetone, så vit at den der blir lagt ut for nedlastning for andre brukere.

Du verden så flott, takk, takk,brukte den første linken og da gikk det rett inn i iTunes i riktig format. Søkte opp sang der, kunne ikke bruke mine egne og laste opp for de var i iTunes format og ikke mp3.

Fant den jeg hadde på Nokia'n fra før også fra Les Miserables.

Nå fikk jeg NetCom til å stenge av nettet, for det var altfor lett ved en "feil" å komme inn på deres, så på en "tulle-time" i går greide jeg å surfe bort 200kr. (Mye prøving og feiling her ja) Måtte gjenopprette iPhone for å komme på eget trådløst bare. (Gjenoppretting med sikkerhetskopi gikk greit, NetCom var fin support over telefon.)

Litt øvelse må til ser jeg med å skrive SMS, det er ikke så lett som det var med ordbok på Nokia, lett å taste feil ja..men det er vel en øvingssak.

RandiA

Lenke til kommentar
Nå fikk jeg NetCom til å stenge av nettet, for det var altfor lett ved en "feil" å komme inn på deres, så på en "tulle-time" i går greide jeg å surfe bort 200kr.

...

Litt øvelse må til ser jeg med å skrive SMS, det er ikke så lett som det var med ordbok på Nokia, lett å taste feil ja..men det er vel en øvingssak.

 

Netcom har makspris per dag om man ikke har eget grps abonnement. Tror det er 50 kr dagen elns.

 

Tastingen er kun vanesak, og etterhvert så fyller den opp ordboken for deg og.

Lenke til kommentar
Netcom har makspris per dag om man ikke har eget grps abonnement. Tror det er 50 kr dagen elns.

Tastingen er kun vanesak, og etterhvert så fyller den opp ordboken for deg og.

Jeg har bare Young Talk ab. så det kostet minst 20kr. pr MB, derfor surfet jeg bort ved en feiltagelse kr.200 på en time. Men nå er NetCom slått av sentralt så jeg ikke skal gjøre den feilen igjen.

Tastingen er ikke så enkel som i Nokia med ordbok og bare trykke en tast for å endre. Det kommer stadig opp rare ord, engelsk for det meste, og hvis jeg ikke er snar nok til å trykke det bort, må jeg gå tilbake, slette og begynne forfra. "Å" får jeg vanskelig opp også, og velger aa i stedet. Nå har jeg et lær-cover kjøpt på min, så det hindrer litt et par taster ute til siden så jeg passer på litt der. Ordbok? Hvor er den da? Engelsk? Norsk? Skru av? var det noen som nevnte...

Takk, takk, mye god hjelp hittil.

RandiA

Lenke til kommentar

Hvis du skriver riktig i ca en uke med sms skriving, sikkert på HVIS du er uheldig og bommer..

 

Har brukt itouch siden juni i fjor, og skrudde av AC med en gang det gikk.

 

AutoKorrigering AV!

 

Edit:

Btw, nå er iphonen min framme :)

 

Noen som har forslag til hvor jeg kan kjøpe/bestille beskyttelse av skjerm + selve telefonen? (helst slim silicone :) )

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar
Og hva tilsier erfaringen? Best av eller på?

 

Jeg liker å ha den på, archongamer liker å ha den av.

Ergo smak og behag!

 

Forøvrig trenger du ikke stenge gprs via netcom.

 

Gå til ->Innstillinger->Generelt->Nettverk->Mobildatanettverk og fjern hva som måtte stå på APN, evnt bare endre APN med en bokstav eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...