Gå til innhold

775 socket? verdt på ny gamer pc

Anbefalte innlegg

Core eller duo? det var den første konflikten, men ettersom det virker som nehalem prosessoren nærmer seg dagens lys begynte jeg å lure på om det er så lurt å invistere i ny gamer pc. Tingen er at jeg har ingen erfaring med å sette sammen egen pc så en oppdatering av hovedkort er ganske uaktuelt fra min side.

Det mest aktuelle valge mitt i dag er en quad Q6700 på 2.67 GHZ, men jeg lurer hvor lenge vil denne prosessoren holde mål? jeg har allerede tvil om den holde mål mot nyere spill som Alan wake.

Noen meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heh takk for raskt svar :thumbup:

men det jeg mente var at spørsmålet ikke lenger bare angår duo eller quad men den kommende nehalem. Jeg hørte at den nye prosessoren vil bli sluppet senere i år men går ikke under nåværende 775 socketen i dagens hovedkort.

Dersom jeg har tenkt å investere mye penger i en dyr gaming pc nå, vil den da holde mål med nåværende quad core i tiden fremover ?

Jeg har også store tanker om kommende GTX 280 så jeg håper en quad på 2,67 GHZ vil kunne det fulle potensial innenfor dette kortet.

Alt i et lurer jeg på om quad er en god invistering i forhold til kommende nehalem i forhold til kommende cpu krav :!:

Endret av Midou
Lenke til kommentar

Hadde vært greit å vite om det var kompitabelt ja.

Jeg var jo rask ute å kjøpe meg sokkel 775 gaming pc til 13 tusen.

Med pentium 4 prosessor. Men gikk jo bare noen uker så kom core som ikke var kompitabel og maskinen min var hverken verd noe eller upp to date lenger. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...