paa99 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Har fått små "bobler" i huden på armene som jeg mistenker å være soleksem. Det klør og ser heller ikke noe pent ut. Har aldri hatt det her før og lurer litt på hvor lang tid det tar før det forsvinner hvis jeg sjuler armene fra sola med en genser e.l. Er det noe som virker effektivt på dette? Har drive å smørt bodylotion på, men er ikke sikker på om det har hatt noen virkning egentlig. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg får sånne små, myke bobler hvert år, som så tørker og huden flasser av som bare det. På skuldrene og ryggen mest. Har ikke fått noen bra løsning på det, det bare ramler av uansett.. Men kanskje noen vet mer enn meg? Sikkert fint for skuldrene mine om jeg slutter å dra av den tørre huden Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvis dere kunne ta et bilde.... Og skrive litt mer om symptomene.. Kanskje jeg kan antyde noe.. Vaio Lenke til kommentar
Ville Vonca Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Prøv litt hydrokortison. Du kan få kjøpt det reseptfri på apotek, og det koster under hundrelappen. Hydrokortison er et mildt steroid, som virker hemmende på betennelsestilstander (inflammasjoner) i huden og er kløestillende. Krem er best egnet ved fuktige eller væskende tilstander eller av kosmetiske grunner. Hydrokortison anvendes for egenbehandling av mildt eksem forårsaket av f.eks. såpe, vaskemidler og kosmetikk. Solforbrenning uten sårdannelse. Soleksem. Lenke til kommentar
paa99 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Virker som om det har blitt en del mindre i løpet av natta, men tenker jeg skal stikke på apoteket å teste Hydrokortison. Poster her om det hjelper tilfelle noen andre lurer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå