Gå til innhold

Mye vann i dobbeltbunnen


Anbefalte innlegg

Jeg har tatt opp bunnen på båten min, tror det er selco 16.

Jeg tokk å åpnet gulvet på den å der ser jeg at det er byggskomm som har trekt til seg mye vann, så jeg tokk spaden å gravde ut nesten alt byggskommet. trenger jeg å fylle på nytt byggskom eller hva ? burde jeg lage helt nytt gulv mens jeg er i gang ?

Er det noen som veit hvor mye det vil koste å lage et nytt gulv?

Endret av tomrobin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tatt opp bunnen på båten min, tror det er selco 16.

Jeg tokk å åpnet gulvet på den å der ser jeg at det er byggskomm som har trekt til seg mye vann, så jeg tokk spaden å gravde ut nesten alt byggskommet. trenger jeg å fylle på nytt byggskom eller hva ? burde jeg lage helt nytt gulv mens jeg er i gang ?

Er det noen som veit hvor mye det vil koste å lage et nytt gulv?

 

Har en gammel Kavaler fra ca 1964, denne har også dobbelt bunn og sider.

 

Da jeg sjøsatte båten etter kjøp, ble den liggende dypere og dypere i vannet, fordi den trakk vann.

Jeg skar ut bunnen inni med stikksag og vinkelkutter, fjernet alt skummet som var fullt av vann, pusset ned til plasten, forsterket bunnen innvendig og kjøl med duk og polyester.

 

Etterpå la jeg inn noen aluskinner som jeg støpte fast, la så det stykket som var saget ut på plass, og støpte dette fast på nytt.

 

Senere samme år da jeg pusset ned hele båten ut og innvendig, så jeg at jeg muligens kunne ha fjernet hele det innvendi skrog, dvs. også sidene som ennå er fylt med skum.

Dette under påføring av ny fenderlist.

 

Men det jeg har gjort fungerer fint, og burde fungere også hos deg.

At jeg har skum i sidene ennå er ikke så farlig angående vanntrekking, da det kommer luft inn i dobbeltbunnen bak, jeg har passet på at det er åpning der, og har boret hull også fremme innvendig.

 

Jeg bruker også elektrisk lensepumpe med nivåbryter, så båten lenses ved nedbør.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...