Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne en stillegående laptop

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter ny bærbar PC. Etter å ha kikket litt rundt, har jeg foreløpig merket meg disse:

HP Pavillion dv2799 og dv2899

Toshiba Satellite U300-144 C2D T7500

Dell XPS M1330

Da jeg har mye viftestøy fra nåværende maskin er jeg ute etter en mer stillegående. Er det noen som har erfaring med støynivå for de ovennevnte maskinene? Har hørt at Toshiba har en del viftestøy, og at Dell kan ha en tendens til å ha en del pipelyd. HP Pavillion har jeg ikke hørt noe om. Finner også lite tester på disse maskinene.

Hadde vært takknemlig for å høre andres erfaringer med bruk av disse maskinene. Evt å få tips om andre bra maskiner. Ønsker ikke større skjerm enn 14,1". Skal bruke maskinen til følgende: surfing på nett, se filmer, skrive oppgave o.l. Er ikke ute etter en spillmaskin. Maks.pris ca 8000-9000,-.

Hører gjerne også om erfaringer med brukerstøtte til de ulike leverandørene.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. har hørt mye bra om Mac, men har ingen erfaring med det selv. Har fått en forståelse av at det er ganske annerledes å bruke det enn en vanlig bærbar. Tar det tid å bli vant med bruken av den?

Hører ellers gjerne fra andre hvis de har erfaringer med maskinene jeg nevnte i det innledende innlegget.

Lenke til kommentar

Min erfaring tilsier at bedriftsmodellene fra de forskjellige leverandørene har langt mindre viftestøy enn konsumentmodeller.

Viftestøy er også knyttet til varmeutvikling, så maskiner som produserer lite varme vil også støye mindre. HP 2510p er for eksempel ekstremt stillegående, men det er også fordi den har bl.a. en ULV-prosessor som produserer svært lite varme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...