tom waits for alice Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Byttet ut bakdekselet med tupperwareplastikk. Med forbehold: Er ikke det gjort fordi det gamle dekslet hindret signalene? Akkurat som de byttet ut titanium med plast i Powerbook fordi det stoppet signalene fra trådløse nett? Geir Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 GPS-en fungerer svært dårlig med metalldeksel. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det er så morsomt å se disse lanseringene til Apple. Steve står og messer om Apples nyskapende teknologi, (som ellers i mobilverdenen er gamelt og godt brukt i mange år), og de i salen jubler som om de hadde sett sitt livs konsert. I-di-o-ti. Nei, det kalles psy-ko-lo-gi. Og det virker. Apple hadde et netto overskudd på over en milliard dollar i første kvartal. Jeg er sikker på at Apples aksjonærer synes det er greit. Og halleluja-stemning på lanseringene eller ikke, så langt jeg kan registrere er Apples kunder meget godt fornøyde med produktene resten av året også. De kjøper gjerne Apple neste gang også. At du synes det er idioti tar de sikkert med stoisk ro... Geir Lenke til kommentar
adale Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Noen som vet om den har fått IP-telefoni støtte? Det er viktig for oss som bruker IP-telefoni til å ringe til utlandet. Jeg tenker da først og fremst på en SIP-klient slik f.eks Nokia N82 har. Alternativt, så går det alltids anå bruke Skype IM, men jeg foretrekker noe annet. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det er så morsomt å se disse lanseringene til Apple. Steve står og messer om Apples nyskapende teknologi, (som ellers i mobilverdenen er gamelt og godt brukt i mange år), og de i salen jubler som om de hadde sett sitt livs konsert. I-di-o-ti. Nei, det kalles psy-ko-lo-gi. Og det virker. Apple hadde et netto overskudd på over en milliard dollar i første kvartal. Jeg er sikker på at Apples aksjonærer synes det er greit. Og halleluja-stemning på lanseringene eller ikke, så langt jeg kan registrere er Apples kunder meget godt fornøyde med produktene resten av året også. De kjøper gjerne Apple neste gang også. At du synes det er idioti tar de sikkert med stoisk ro... jobs har alltid vært flink til slikt. fyren har alltid vært opptatt av presentasjon tror jeg. fikk med meg en gang at fyren tok sjegget og seinere barten på 70-80 tallet for være mer presentabel ovenfor banker og lignende. og jeg husker en gang jeg fant en reklame video fyren gjorde for next computers, hvor han gjorde noe så enkelt som at vedleggene i en epost ble plassert inni layouten på eposten (altså at ikonene dukket opp på det punkt i teksten hvor en dro dem heller den i en egen hylle eller dialog) som en kjempeutvikling innen epostverdenen. fyren har rett og slett ett kjempetalent innen markedsføring, men er også ett kontrollfreak som skal ha ting på sin måte. mener å ha lest at woz sluttet å jobbe aktivt i apple (han står fortsatt på lønningslista) pga en krangel mellom dem to med tanke på åpenheten rundt den første mac-en. woz ville at folk skulle ha tilgang på like mye info som dem hadde med apple 1 og apple 2 (som begge var woz design), slik at dem kunne modifisere dem etter eget ønske. jobs ønsket å gjøre dem mye mer til sorte bokser. en kan fint se hvem som vant... det morsomme er at uten woz sitt orginale maskindesign så hadde ikke apple hatt noe produkt å starte med. men samtidig så kan det godt være at om ikke jobs hadde vært der så hadde woz sitt design blitt solgt på samme måte som altair. ett byggesett av kretskort og komponenter heller den en fiks ferdig maskin slik apple 2 endte opp. er bare så forbannet at det er markedsavdelingen som skal gå av med seieren hele tiden... tror halve grunnen til at iphone blir hacket opp og i mente er fordi den er lukket. hadde den vært helt åpen fra dag en, så hadde ingen brydd seg. Noen som vet om den har fått IP-telefoni støtte? Det er viktig for oss som bruker IP-telefoni til å ringe til utlandet. Jeg tenker da først og fremst på en SIP-klient slik f.eks Nokia N82 har. Alternativt, så går det alltids anå bruke Skype IM, men jeg foretrekker noe annet. slik jeg forsto det så ville apple tillate slike programmer, så lenge dem kun benyttet wifi forbindelsen Lenke til kommentar
Erik Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Kunne nesten ikke kommet til Norge på et bedre tidspunkt for meg. Trenger ny telefon Lenke til kommentar
-mon- Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det er mange som henger seg opp i at telefonen ikke har MMS,men mms er jo mulig på den første nå,så det tar nok ikke lang tid før det er på plass for denne også. Det vi må huske er at dette er ett AMRIKANSK produkt og der er ikke sms og mms så utbredt som det er her, folk ringer til hverandre der og de legger til og med igjen en beskjed på svareren om du ikke skulle være tilgjengelig. Jeg avventer å se hva prisen blir her og hva slags binding man må ha, blir det for dyrt så får jeg bare avvente å se hvordan salget går i usa med hensyn til binding til at&t. Men en sånn skal jeg ha Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) og push epost oppfyller mye av det samme funksjonspekteret som mms. i usa så brukte vel folk epost på kontoret lenge før sms ble tatt i bruk i norge. så når dem kan få epost på mobilen, hvorfor vil dem ha sms eller mms? og med mobileme så får hvem som helst en epostkasse med push til $99 året... jeg har alltid påstått at iphone er ett produkt skapt av det amerikanske mobilnettmarkedet... Endret 10. juni 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 med mobileme så får hvem som helst en epostkasse med push til $99 åretIMAP fra Gmail koster $0 året. Fungerer på iPhone, BB, S60/UIQ og WM. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Da kom den endelig da. Den lever opp til manges forventninger, mens mange andre synes den rett og slett ikke holder mål. Den fyller helt klart en del av hullene som første generasjon hadde, men jeg vet ikke helt om den er noe jeg har lyst på. Men lekker er den virkelig. Vet ikke helt om jeg skal ta det at den kommer dagen før bursdagen min som et tegn. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 med mobileme så får hvem som helst en epostkasse med push til $99 åretIMAP fra Gmail koster $0 året. Fungerer på iPhone, BB, S60/UIQ og WM. sant nok, men jeg har lest at imap implementasjonen til google er mildt sagt minimal. og push post er bare en del av mobileme pakka... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Trenger jo ikke IMAP når Google 100 % sikkert kommer til å lage et iPhone app for Gmail som støtter push via den always-on connection greia Steve snakket om. Lenke til kommentar
freerun Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvis man leser om telefonen på mobilen.no/amobil.no er det som natt og dag. Litt morsomt å se så totalt forskjellige syn på noe så objektivt som teknologi. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Nå ligger hele innledningen av WWDC ute på apple.com Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvis man leser om telefonen på mobilen.no/amobil.no er det som natt og dag.Dette var morsomt, ja. Har ikke likt mobilen.no tidligere, men her var det mye interessant. Mobilanalytikerne vi har snakket med tviler imidlertid sterkt på at 3G-Iphone vil få samme pris i Norge som i USA, og to av de mener uansett at Iphone er oppskrytt. Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Noen som vet når Oppdateringen kommer? 2.0 ? Jeg har Ipod touch så jeg må kjøpe den. Det likte jeg ikke så veldig.. Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Juli måned. En gang denne mnd asså ;D Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Juli måned. En gang denne mnd asså ;D Nei, nå er vi i juni så det blir nok neste måned. Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 haha, vi er det ja! Greit å vite det å. Har bestilt en Imac nå forresten. Gratuler meg. Så på WWCD greine i sta. Skal nok få meg Iphone 3G når den kommer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg