Gå til innhold

Vi følger Apple

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dårlig nytt for de av oss som hadde tenkt å billig importere fra USA

http://gizmodo.com/5014764/iphone-3g-prici...online-ordering

Står vel at det er bare under lanseringen at man ikke kan bestille online.

Når 1 gen iPhone ble lansert så kjøpte jo folk den over disk, uten å måtte aktivisere den i butikk, kunne fort ha gjort denne gangen å, men nei.

Tror heller det er en permament løsning for å unngå alle jailbreaks...

Endret av adi_82
Lenke til kommentar
Dårlig nytt for de av oss som hadde tenkt å billig importere fra USA

http://gizmodo.com/5014764/iphone-3g-prici...online-ordering

Står vel at det er bare under lanseringen at man ikke kan bestille online.

Nei, etter hva jeg har forstått så er dette den nye modellen de ønsker å bruke.

Da blir de ganske effektivt kvitt problemet med at folk hacker telefonene.

Vet ikke hva det kommer til å koste å kjøpe seg ut av AT&T sine abonnement, hvis det går...?

Lenke til kommentar

Leser på slutten her så vidt at dere nevner evt. problemer med å importere fra USA og hacke den som før. Dette vil jo være meget synd!

Ellers ser dette ut som en vinner. Veldig glad jeg ventet! Denne har igrunnen alt jeg trenger. Hadde vært flott med 32GB minne, men klager absolutt ikke. Det at kameraet er det samme (dårlige) som før, er helt flott! Kamera driter jeg i, men så og si alle mobilene av høyere kvalitet, har godt kamera. Mangelen på godt kamera her, er med på å gi oss en svært hyggelig pris. Kansje for hyggelig? Jeg ønsker jo ikke at alle skal ha en iPhone...

Skal man velge svart eller hvit? kjempeflott man kan velge. På konferansen ble det gjengitt at 16GB'en var hvit. Hvit er kansje meget praktisk med tanke på synlige riper? Men svart er alltid min farge. Men takker for evt. bilder her, som kan illustrere hva som ser best ut.

Lenke til kommentar
Skal man velge svart eller hvit? kjempeflott man kan velge. På konferansen ble det gjengitt at 16GB'en var hvit. Hvit er kansje meget praktisk med tanke på synlige riper? Men svart er alltid min farge. Men takker for evt. bilder her, som kan illustrere hva som ser best ut.

Slik jeg har forstått det så kommer 8 GB versjonen kun i svart, mens 16 GB versjonen kommer i både hvit og svart.

Lenke til kommentar
Er det ikke videotelefoni på denne?Trodde det var liksom det som er endel av greia med 3G

altså ingen kamera i front eller?

Nei, ikke noe kamera i front.

Videotelefoni er en av funksjonene 3G åpner for, men så og si ingen bruker det og kvaliteten er elendig, så like greit at de droppet det.

Lenke til kommentar

OHHHH YESSSS., crApple har sluppet versjon 2 av en halvveis brukbar dings, som faktisk har oppgradert den til det som i dagens marked kan kalles en mobiltelefon/smartphone...

Så nyydelig da dere., "og jubelen står i taket"

Tipper det skal stå ganske kald trekk fra realm'en til han Gamle-Erik før det står mitt navn på kvitteringen på en slik en :devil:

Lenke til kommentar
I Nederland hvor man ikke har lov til å sperre telefonen til et abonnement, kommer den til å koste 1000 euro. Så dersom Netcom skulle selge den uten abonnement, ville den koste rundt 8k.

Skjønner egentlig ikke at folk vurderer denne tlf.. beklager hvis jeg "banner i kirken", men dette er en avlegs tlf før den har kommet. Den er veldig pen å se på, det skal den ha.

Det er som med en fin og dum dame. Hu er digg å se på, men du gidder pokker meg ikke bli sammen med a :)

Hvorfor er den avlegs? Så vidt jeg kan se har denne mange bra teknologier. Den har jo 3G, Wifi, og støtte for programmer. Ikke minst har den jo touch støtte, og er en fantastisk god MP3-spiller.

At jeg sa den var avlegs var vel å ta i, men med så utrolig mye oppstyr denne tlf får så kan den ikke kjøre flere programmer samtidig engang? Ikke har den kamera i front, dårlig kamera, ingen videofilming. Denne tlf kan vel sammenlignes med en rimelig middels tlf som normalt sett skulle fått en liten notis akkurat når det ble lansert. Hadde det ikke vært apple...

Lenke til kommentar
I Nederland hvor man ikke har lov til å sperre telefonen til et abonnement, kommer den til å koste 1000 euro. Så dersom Netcom skulle selge den uten abonnement, ville den koste rundt 8k.
Kilder på dette?
Etter at T-Mobile ble dømt til å selge den uten abonnement i Tyskland kostet den 8K uten abonnement. 1K + 24mnd x månedspris og inntekter blir fort 8K.

Den gamle modellen selges ulåst for €750 i Frankrike.

Lenke til kommentar
OHHHH YESSSS., crApple har sluppet versjon 2 av en halvveis brukbar dings, som faktisk har oppgradert den til det som i dagens marked kan kalles en mobiltelefon/smartphone...

Så nyydelig da dere., "og jubelen står i taket"

Tipper det skal stå ganske kald trekk fra realm'en til han Gamle-Erik før det står mitt navn på kvitteringen på en slik en :devil:

Hei, Troll. Møt ignore.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Byttet ut bakdekselet med tupperwareplastikk.

GPS & 3G.

Ser ikke det store å rope hora hora for, så denne lanseringen er en stor skuffelse synes nå jeg.

PS!, mobilene skal vist bare selges i butikk, så hvorfor er de i prisguiden deres? :huh:

(Har selv Iphone og har hatt flere forskjellige siden launch i USA).

Venter på Samsung sin nye eller HTC diamond, da snakker vi skikkelig mobil (=

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Det er så morsomt å se disse lanseringene til Apple. Steve står og messer om Apples nyskapende teknologi, (som ellers i mobilverdenen er gamelt og godt brukt i mange år), og de i salen jubler som om de hadde sett sitt livs konsert.

I-di-o-ti.

Lenke til kommentar

Jeg har ventet lenge på denne telefonen. Jeg har en SE P900 idag, som bortsett fra at den er altfor tykk har fungert bra, og er en bunnsolid telefon. Men den er jo 5 år gammel nå, så det kan være på tide å bytte...

Så når den ny iPhone endelig kom var det på tide å se på hva det faktisk ble. Som alltid er det noen ting man får og noen man ikke får. Spørsmålet er om det er vesentlig. For meg har den vel det viktigste av det jeg ønsket meg:

* Gode nytteapplikasjoner.

* 3G. (Min P900 har bare GPRS.) Ulempen er at jeg ikke får 3G-dekning på hytta. Må nok trå til med Ice der, de har dekning.

* GPS. (Det trodde jeg ikke jeg brydde meg om før jeg traff en som hadde en GPS-mobil og skjønte hvor praktisk den kombinasjonen er.)

* Mye tynnere enn P900

* Edit: Musikkspiller med god kvalitet og brukbar plass, min gamle iPod mini har jeg vokst fra.

Hva med svakhetene? Ingen telefoner har alt, så en mangel er bare negativt dersom det er en funksjon du faktisk bruker.

* Binding til Netcom. Det spørs om det blir aktuelt. Men vi får se på vilkårene.

* Kameraet. Bryr meg egentlig ikke. Jeg bruker mobilkameraet bare i "nødstilfelle". Vi har både kompaktkamera og speilrefleks, og skal jeg noe sted jeg vil ta bilder så bruker jeg heller en av dem.

* MMS. Bruker jeg aldri.

* Multitasking. Joda, jeg ser nytteverdien, men ikke til mitt bruk tror jeg. Noen av dere som klager over at den ikke har det må gjerne beskrive hva slags situasjoner dere bruker telefonen hvor det er en reell begrensning, så jeg kan vurdere om det er et problem for meg...

Da gjenstår prisen på abonnementet. Tiden vil vise.

Ellers er vel dette et spørsmål om smak og behag. Det er som å kjøpe bil. En side av meg vil ha en Jeep Wrangler med vinsj og kufanger, den andre vil ha en Audi TT. Sannheten er at 90% av tiden bruker jeg bilen til å kjøre til Rema 1000 for å kjøpe melk og oppvaskmidler. Sånn er det med mobilen også. Jeg bruker den mest til å ringe med, utrolig nok...

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...