Big_Mac Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Har nettopp satt opp et lite hjemmestudio med mik og gitar og slik. Har kabel fra mik til POD men trenger en fra POD'en til PC-en. hva trenger jeg for å kunne ta opp inn i PC-en? takker for alle svar. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Så vidt jeg vet, har PODen eget lydinterface, så du skal enkelt og greit bare kunne velge PODen som input i programmet du tar opp med. Endret 9. juni 2008 av Jnz Lenke til kommentar
Big_Mac Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 og jeg trenger hva slags kabler til å plugge pod-en til PC-en? Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 og jeg trenger hva slags kabler til å plugge pod-en til PC-en? Leste om POD 2.0 nå, viser seg at den har ikke eget audio interface, slik som mange av de andre modellene. Da må du nok skaffe deg et skikkelig lydkort, med mindre du allerede har et bra et, eller at du nøyer deg med baiskvalitet. Egentlig syns du ikke kjøpte en POD med audio interface, da det mest sannsynlig ville kostet deg mindre. Lenke til kommentar
Big_Mac Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 ok. vi har: Gitarer mikrofon XLR-kabel forsterker skal kanskje kjøpe en XLR-converter slik at vi kan ta opp på PC-en etter det en pre-amp for live forestillinger Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 ok. vi har: Gitarer mikrofon XLR-kabel forsterker skal kanskje kjøpe en XLR-converter slik at vi kan ta opp på PC-en etter det en pre-amp for live forestillinger Hva mener du egentlig med XLR-converter? Ut i fra hvordan du skriver, virker du litt på villspor. Tror jeg du bør få et konkret svar her, før du kjøper noen ting som helst. Enten det, eller spør i en musikkbutikk om hjelp. Lenke til kommentar
Big_Mac Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 en converter som gjør XLR til en jack som kan gå inn i PC,en Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 en converter som gjør XLR til en jack som kan gå inn i PC,en Overgang mener du? Hvor skal du koble den da? I det integrerte lydkortet som fulgte med PCen? Det vil neppe gi noen god lydkvalitet, da slike standardlydkort er råttne når det kommer til opptak. Skaff deg et eksternt lydkort, som du kobler til via enten USB eller FireWire, aller helst FireWire. Slike lydkort er ofte utstyrt med preamp, noe du må bruke når du tar opp med mikrofon, ellers vil du ikke få noe godt opptak. Hvilken mikrofon har du forresten? Slikt er greit å vite, når vi skal gi råd. Lenke til kommentar
Big_Mac Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 En Behringer C-1 Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 En Behringer C-1 Da vil du nok gjerne ha et lydkort med fantommating i preampen, så slipper du å bruke batterier for å drive denne kondensatormikken. Lenke til kommentar
Snarf Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Først av alt, hva er budsjettet ditt for å få gitaren inn på PC? har du programvare til innspilling og miksing? Preamp til livebruk men ikke innspilling? Er det en PA(Public Adress=Høytalersystem) du tenker på her? Et USB lydkort til 500 spenn vil være bedre enn et standard PC lydkort, så det er ikke snakk om mye penger. Da får du også med en eller annen light versjon av et kurant program til innspilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå