Ghaandi Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Kjøpte meg et 3870x2 kort, Etter en stund med googling kom jeg fram til at det er som regel bios eller innstillinger i bios som gjør at det ikke virker. Fant en liste over hovedkort som støtter dette kortet på amd sine sider, råder alle som vurderer å kjøpe seg et slikt kort til å sjekke om det er kompitabelt med sitt hoved kort der. http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 sikker på at du har sterk nok psu til dette kortet da? har hørt om folk som får svarte skjermer med dette kortet fordi det ikke er nok watt til å drive det Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Du kan slippe unna med en BIOS oppdatering i en god del tilfeller, er verdt å ta en titt på. Er oftest nForce kort som ikke støtter ATi sin PCI-e chip. Lenke til kommentar
Ghaandi Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 ok. prøvde å koble til en psu til slik at den starter samtidig med psuen jeg hadde fra før. da leveres det 12v linje fra 2 psu er på hver sin tilkobling på skjerm kortet. Kommer ikke noe bilde i bios, men det virker i windows. så min 500w mist psu var for svak.. Bør vel oppgradere bios når det om det kommer en oppdatering til hovedkortet. Ellers ordne en bedre løsning med twin psu evt. ny psu på 550w eller mere. Hardware: MB: Abit AX78 Cpu: Amd x2 5000+BE Minne: Ocz DDR2 2048 Ati crossfire dual ch PC2 6400 4.4.4.12 GPU: Powercolor HD3870x2 Psu1: Mist 500w Psu2: Qtec 550w (skrytewatt:P) Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 hvis ikke en 500w psu kan drive dette systemet er det noe feil... da tror jeg heller på noe bios krøll eller at grafikkortet er herja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå