Fear the Scare Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Hei, mitt problem er at jeg har fylt opp en harddisk, men har ingen peiling på hvordan jeg får flyttet det til en annen, jeg har 333 mb igjen på den ene HDD og ca. 125 GB ledig på den andre HDD, hvordan overfører/flytter jeg en "tung" fil over til den andre HDD?? Endret 9. juni 2008 av beanfan94 Lenke til kommentar
lawbringer Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Du kan nok bare flytte den over, ved og dra den fra den opprinnelige mappa til den andre harddisken Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Du bruker følgende oppskrift hvis det er windows det er snakk om: Åpne "Windows Utforsker". Denne kan enkelt åpnes ved å trykke [Win+E] Let og finn frem fila du skal kopiere. Merk fila og velg "Kopier". Så bruker du utforskeren videre og finner mappen på den andre harddisken som du skal kopiere TIL. Den andre disken representeres ofte med en annen stasjonsbokstav (C er der windows pleier å ligge) Høyreklikk og velg "Lim inn" eller trykk Ctrl+V for å starte flyttinga av fila. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Japp, det er windows.. Problemet er at det ikke er en fil, den veier 9,5 GB (mappe er det) Endret 9. juni 2008 av beanfan94 Lenke til kommentar
lawbringer Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Du bruker følgende oppskrift hvis det er windows det er snakk om:Åpne "Windows Utforsker". Denne kan enkelt åpnes ved å trykke [Win+E] Let og finn frem fila du skal kopiere. Merk fila og velg "Kopier". Så bruker du utforskeren videre og finner mappen på den andre harddisken som du skal kopiere TIL. Den andre disken representeres ofte med en annen stasjonsbokstav (C er der windows pleier å ligge) Høyreklikk og velg "Lim inn" eller trykk Ctrl+V for å starte flyttinga av fila. Ta klipp ut kanskje? Men det skal ikke ta så lang tid. 10-15min? kanskje litt mer. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 nei, det tar ikke mer enn 1,3 minutter, men jeg var redd at hvis jeg flyttet filer, så kunne det skadde egenskapene dens, det er "Valve Steam" med Gmod10 osv. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 nei, det tar ikke mer enn 1,3 minutter, men jeg var redd at hvis jeg flyttet filer, så kunne det skadde egenskapene dens, det er "Valve Steam" med Gmod10 osv.Skal være uproblematisk så lenge partisjonen/disken som du skal kopiere mappen til er formattert med ntfs. Hvis det er fat/fat32 så vil du miste evt kommantarer du måtte ha skrevet til fila. Endret dato vil være uforandret, men opprettet dato vil forandres til det tidspunktet hvor filene ble kopiert. Lenke til kommentar
lawbringer Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 nei, det tar ikke mer enn 1,3 minutter, men jeg var redd at hvis jeg flyttet filer, så kunne det skadde egenskapene dens, det er "Valve Steam" med Gmod10 osv. Nei som regel ikke, av og til kan det være at snarveien ikke funker siden du har byttet mappe Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 nei, det tar ikke mer enn 1,3 minutter, men jeg var redd at hvis jeg flyttet filer, så kunne det skadde egenskapene dens, det er "Valve Steam" med Gmod10 osv.Skal være uproblematisk så lenge partisjonen/disken som du skal kopiere mappen til er formattert med ntfs. Hvis det er fat/fat32 så vil du miste evt kommantarer du måtte ha skrevet til fila. Endret dato vil være uforandret, men opprettet dato vil forandres til det tidspunktet hvor filene ble kopiert. Kan du omformulere det du skrev der? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Kan du omformulere det du skrev der?Det kunne jeg sikkert ha gjort, men det ville nok ha tatt meg mesteparten av kvelden. Foreslår istedet at du leser litt på lengene under. Jeg prøvde å finne frem lettfattelige artikler som er nogenlunde enkle å forstå Generelt om partisjonering. Kort fra microsoft om fat og ntfs Mer inngående artikler om dette er vanskelig å finne på norsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå