Gå til innhold

Hva syns du er verdens beste matland?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kinesisk - Chop Suey og andre Wok retter.

Amerika/Mexico - Taco og Natchos.

Italiensk - Lasagne, Pizza med sprø tynn bunn, Pasta,

Gresk - Moussaka.

Som Zaran, middelhavsmat er himmelsk.

Har ikke prøvd Sushi enda, kanskje det er på tide? :hmm:

Endret av Narrie
Lenke til kommentar

Gresk mat generelt er min favoritt. Gresk salat, greske lammekoteletter med de gode krydderurtene som vokser der (timian, rosmarin), "keftedes" (greske kjøttkaker :love: ) osv...

Må bare si at det Franske kjøkkenet er litt oppskrytt i følge min mening. Salaten er dynket med eddik :yucky: Da jeg bestilte en medium biff, var den enten kald og rå inni, eller helt gjennomstekt.

Kanskje jeg var uheldig? :p

Ellers er jeg glad i Norsk tradisjonell mat.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Gresk mat generelt er min favoritt. Gresk salat, greske lammekoteletter med de gode krydderurtene som vokser der (timian, rosmarin), "keftedes" (greske kjøttkaker :love: ) osv...

Må bare si at det Franske kjøkkenet er litt oppskrytt i følge min mening. Salaten er dynket med eddik :yucky: Da jeg bestilte en medium biff, var den enten kald og rå inni, eller helt gjennomstekt.

Kanskje jeg var uheldig? :p

Ellers er jeg glad i Norsk tradisjonell mat.

Du var nok uheldig/var på en dårlig restaurant. Frankrike har mye å by på og Fransk "bondekost" som ragu og frikassè er nydelig f.eks. Stort sett har Frankrike et bredt utvalg som passer enhver. Jeg synes selv Foie Gras er godt også (Gåselever) og setter Frankrike på toppen.

Stort sett liker jeg alt og vil trekke frem land som Hellas, Mexico, Frankrike, Italia, Norge (:)) og Amerika. men er åpent for alt som diverse indonesiske risretter osv.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Italia står vel også høyest på min list, elsker maten og drikken vi får der nede :)

Tyskland er faktisk ganske bra det og, jeg digger schnitzel og de tyske dønerkebabene(har aldri fått smake ekte tyrkisk kebab så dette for være det nærmeste)

Norge har faktisk rimelig go mat de også, men jeg må si meg mer glad i kinesisk mat, de har en variert og smaksfylt mat.

kan forresten ikke klage på en svær Maxi burger, de er søren meg gode!

Ellers er jeg fornøyd me allslags mat så lenge det smaker godt :)

Endret av topvulture
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...