Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger kommentarer til religionsnotater

Anbefalte innlegg

Hei. I morgen har jeg muntlig eksamen i religion, med temaet kristendommen. Oppgaven min er å presentere kristendommen for en gruppe innvandrer ungdom.

Jeg vil gjerne ha noen kommentarer til manuset/notatene jeg har tenkt til å fremføre. Er det noe jeg mangler, noe som ikke trenger å være med, noe som kan gjøres annderledes osv. Til nå tar manuset 17 minutter å fremføre, dette er helt perfekt for jeg skal snakke mellom 15 og 20 min.

Se bort fra skrifefeil og overdrevent bruk av punktum og komma :p

Muntligeksamenikristendommen.doc

Endret av Tho-mas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå bare skummet jeg gjennom altså. Det ser ganske bra ut det er.. Har bare en ting å si, det vi lærer er at kristen etikk går ut på at mennesker vet hva som er godt og derfor hva man skal gjøre. F.eks. den barmhertige samaritan gjorde det riktige mens presten (den lærte) gikk forbi rett før. Altså, du vet hva som er riktig. Man kan heller ikke bruke enkteltekster i bibelen til å begrunne gjerninger man vet at er feil, bare fordi bibelen sier det. Man vet hva som er rett og galt.. Veldig dårlig skrevet ser jeg, men er sliten av å lese til min egen religionseksamen i morgen..

Og, går du i 10. klasse eller på VKII? Hvis du er VKII ville jeg tatt med at det er en av ørets-religionene, men det er vel ikke pensum i 10.klasse.

Lykke til da, kommer sikkert til å gå bra det der :)

Lenke til kommentar
Takk for det :) Jeg går VKII.

Da ville jeg kanskje nevnt forskjellen mellom øyets og ørets religioner.. Kanskje dere ikke har vært gjennom det så nøye, men vet at læreren min liker den sammenligningen ;) Det er jo kanskje litt på siden, men viser en forståelse på en måte :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...