Bluetooth Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Halla. Skal bytte skilter på bilen til de nye med flagg. Hvordan gjør jeg dette? Bare å dra opp på biltilsynet og så lager de nye der mens jeg venter? Må jeg si ifra på forhånd? Takk for svar. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Halla. Skal bytte skilter på bilen til de nye med flagg. Hvordan gjør jeg dette? Bare å dra opp på biltilsynet og så lager de nye der mens jeg venter? Må jeg si ifra på forhånd? Takk for svar. Du kan jo kontakte Trafikkstasjonen nær deg, og fortelle at du ønsker nye skilter. Dette er ikke gratis, og du får ikke sklitene på stedet. Jeg vet ikke hvor mange dager/uker du må vente. Jeg ville heller beholdt de jeg har. Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Trur det skal koste litt over 200kr per skilt å bytte til slike skilter, og de kan du hente dagen etter at du bestilte dem. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Ca 200kr pr skilt stemmer ja! Det du trenger å vite finner du på www.vegvesen.no Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Koster 482. Var på biltilsynet tidligere idag og registrerte en bil. Da spurte jeg om det i samme slengen. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Det tok mer enn én dag før jeg kunne hente mine nye skilter, uten flagg. Kanskje jeg bare var uheldig? Lenke til kommentar
Waco Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Trykking av skilt skjer i økern\risløkka, huskeri ikke hvilken.. Å trykke skilter tar max 10minutter, så skal dem ha et par kaffipauser, så skal dem pakke skiltene, så er det kaffipause igjen, så skal dem sende skiltene til biltilsynet du bestilte dem hos, det tar som regel en dag men går fort en dag ekstra.. Kommer an på postkontoret... Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Koster 482. Var på biltilsynet tidligere idag og registrerte en bil. Da spurte jeg om det i samme slengen. 482 for 2 skilt ja, da blir det litt over 200 pr stk. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Koster 482. Var på biltilsynet tidligere idag og registrerte en bil. Da spurte jeg om det i samme slengen. 482 for 2 skilt ja, da blir det litt over 200 pr stk. Ja. det blir 241,- per skilt. Lenke til kommentar
Bluetooth Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Takk for alle svar. Bor i Oslo, så kan jeg ikke bare vente de ti minuttene det tar å lage skiltene og bare ta de med hjem samme dag? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Takk for alle svar. Bor i Oslo, så kan jeg ikke bare vente de ti minuttene det tar å lage skiltene og bare ta de med hjem samme dag? Som flere har prøvd å forklare, så er det ikke Statens Vegvesen selv som lager skiltene, det er satt bort til en tredjepart (får litt assosiasjoner til en Donald Duck-forside med B-gjengen som lager bilskilt i fengselet her...). Rent praktisk får du vel enten en rekvisisjon som du tar med deg fra trafikkstasjonen til skilt-produsenten, som da kanskjekan lage dem mens du venter om du er heldig, ellers må du nok pent vente noen dager. Alternativt sendes de ferdige skiltene til trafikkstasjonen så du må hente dem der.. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Når jeg skulle hente mine nye skilter kunne jeg bare dra til trykkeriet å hente dem. For meg lå trykkeriet i Moss. Trengte bare å ha med meg skiltnummeret (etter å ha vært på biltilsynet), så betalte jeg skiltene i det jeg hentet dem på trykkeriet. Alt på samme dag, helt smertefritt. Lenke til kommentar
Ms-Me Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Er det mulig å få kjøpt de nye skiltene, og i tilfelle ja hvordan gjør jeg det? Det er fullt mulig å få kjøpt de nye skiltene. De gamle skiltene må tas av bilen og bringes til en trafikkstasjon. Bor du i Oslo kan skiltene kjøpet på trafikkstasjonen (Risløkka), og fåes i løpet av 10 minutter. De andre trafikkstasjonene leverer skiltene dagen etter, da de må bestilles. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå