Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"sikker" periode hos jenter? (graviditet)


DMN

Anbefalte innlegg

Okey, så det har seg sånn at dama mi og jeg hadde sex uten noe som helst prevansjon. Hun gikk nylig av p-pillene sine for å slippe sånn legeærklæring/resept/whatever når hu er i utlandet.

 

Men hun sa det var en sikker periode å ha sex siden hun hadde nylig hatt mensen. Er dette sant? =o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Man er aldri hundre prosent sikker, som de andre sier. Jeg ville satset på en angrepille for å minimere sjansen for at hun blir gravid.

Lenke til kommentar

Man er ikke 100% sikker på prevensjon en gang. Det er babyer som er født med spiral i hånden, og datteren til en venninne av meg ble unnfanget på p piller med kondom. hurra liksom. Den sikre perioden var ca 14 dager fra første menstruasjonsdag, men det er vel som regel bare litt vanskeligere å bli gravid da, siden normal eggløsnong kommer etter 14 dager. Nemlig :)

Lenke til kommentar
Okey, så det har seg sånn at dama mi og jeg hadde sex uten noe som helst prevansjon. Hun gikk nylig av p-pillene sine for å slippe sånn legeærklæring/resept/whatever når hu er i utlandet.

 

Men hun sa det var en sikker periode å ha sex siden hun hadde nylig hatt mensen. Er dette sant? =o

Sjansen er liten.

Lenke til kommentar

Snek meg til en liten titt på http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.5455132

Sikre perioder

Sikre perioder går ut på å unngå samleie de dagene da en befruktning kan finne sted. Det er bare noen få dager omrking eggløsning at du kan bli gravid, men det er vanskelig å beregne når dette er.

 

Mange kvinner opplever også å ha flere eggløsninger i samme menstruasjonssyklus, og dermed blir det enda vanskeligere å beregne når de sikre periodene er.

 

Om metoden virker eller ikke, avhenger av om du klarer å beregne når du har eggløsning. Det finnes noen hjelpemidler som gjør lettere å fastsette eggløsningstidspunktet, og disse får du kjøpt på apoteket.

 

Metoden beskytter ikke mot smitte, og egner det seg bare for stabile par som kan akseptere en uventet graviditet

Lenke til kommentar

Er ikke 100% fordi det avhenger av flere faktorer. Om kvinnen har kort menssyklus, er det ingen perioder som er veldig sikre. Har man derimot lang syklus (over 28 dager) er det ganske sikkert å ha ubeskyttet sex (mtp. fertilisering) under mens og få dager etterpå. sædceller kan leve opptil 5 dager i vagina. Nå er jeg trøtt, meningen var å forklare litt men sorry nå må jeg sove... orker.. ikke... .zzzZz...

Lenke til kommentar
Dersom du nå allerede har smelt henne på kjukka så har du jo en ni måneders sikker periode foran deg :!:

Sikkert en dårlig trøst men det er vel det nermeste en kommer en sikker periode

Sikker på det? Meiner eg har sett barn bli unnfanga mens eit anna er på vei.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...