Rescue me Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Går i 10. klasse og fikk i dag ut oppgavene til matte muntligeksamen . Det jeg kunne trengt hjelp med var idé'er til hvordan jeg skal framføre det på en smart måte og kunne også fått tips til oppgaver. Jeg satser på 5-6 på eksamen så må være ganske tunge oppgaver. Tenkte å avslutte med en ligning med flere ukjente, noen tips til hvordan jeg kan lage en oppgave ut av det? Temaet er tivoli og på arke vi fikk ut sto dette: Bergstrøm Tivoli kommer til Tromsø. De har aktiviteter som: lykkerhjul, hoppeslott, pilkast, strikkehopp og radiobiler å tilby sine gjester. I tillegg kan du spise sukkerspinn og hamburgere. Det er mange aktiviteter og opplevelser på et tivoli som kan forbindes med praktisk bruk av matematikk. Lag en presentasjon der Bergstrøm Tivoli er tema. Stikkordsliste: -Sannsynlighetsregning -Måleenheter -Vei, fart og tid -Diagrammer -Funksjoner -Prosent -Problemløsning -Algebra -Geometri Endret 9. juni 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hadde vært kjekt å vite hvilket årstrinn det er snakk om.. "Tunge oppgaver" er ikke det samme for tiendeklassinger og siste året på videregående.. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Hadde vært kjekt å vite hvilket årstrinn det er snakk om.. "Tunge oppgaver" er ikke det samme for tiendeklassinger og siste året på videregående.. Glemte det. Det er 10. klasse det er snakk om . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå