ikjell Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Har akkurat bygget meg ei ny maskin (se spec i signaturen), og har begynt å tenke litt på overklokking, men det er noen ting jeg lurer på: - CPU'en, en XP Palomino 2100+ På denne klarer jeg å sette FSB til 141 med relativt bra stabilitet. Kan jeg kanskje komme lenger ved å også øke VCore?? (er nå 1,78) Hvor langt kan jeg eventuelt gå? - Hvordan kan jeg klokke opp minne? Og hvor/hvordan ser jeg hvilken hastighet dette holder? - Kan jeg også klokke opp skjermkortet mitt? (selv om det begynner å dra på åra?) Lenke til kommentar
formann Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Du kommer nok ikke så mye lenger med den CPU´n der. Arkitekturen på palomino (18micron) tilater ikke stort mer enn ca 1,9. Du kan muligens komme litt høyere en det du er nå med å sette opp core voltage, men da begynner den å utvikle mye varme. Og ja, du kan fint klokke opp skjermkortet ditt. Du kan bruke feks: Powerstrip, rivatuner eller nvmax til dette. Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Det ser ut som om jeg kommer litt høyere ved å øke vcore Med tanke på temperatur, har jeg fortsatt mye å gå på (tror jeg), siden CPU'en fortsatt ligger på 40-42 grader. MEN bios lar meg ikke sette vcore høyere enn 1,850Volt! Mener å ha lest at folk har hatt vcore på langt over 2Volt? Lenke til kommentar
formann Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Stemmer det at noen kjører over 2 volt. Men disse har HK som er egnet til overklokking. Med feks Epox 8rda og Abit NF7 v1.2 kan du kjøre opp til 2,2v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå