iver89 Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Kjøpte meg nylig en blå 30W loddebolt med diverse ekstra spisser på Clas Ohlson etter at den forrige 10 år gamle loddebolten hadde gått i stykker. Etter ca en time med lodding skrudde jeg loddebolten av for å bytte spiss, og oppdaget at den gamle spissen var borte! Skriver dette så du ikke går i den samme fella med billige Clas Ohlson varer som jeg gikk i. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Du får hva du betaler for... Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Kjøpte meg nylig en blå 30W loddebolt med diverse ekstra spisser på Clas Ohlson etter at den forrige 10 år gamle loddebolten hadde gått i stykker. Etter ca en time med lodding skrudde jeg loddebolten av for å bytte spiss, og oppdaget at den gamle spissen var borte! Skriver dette så du ikke går i den samme fella med billige Clas Ohlson varer som jeg gikk i. Hm, sikker på at du ikke brukte en av graveringsspissene som følger med i stedet da ? Jeg kjøpte en 15W med både lodde- og graveringsspisser, og den har ikke smeltet ennå (5 måneder). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 :o Skal myyyeee til før en loddeboltspiss skal smelte. Du må ha en feil spiss eller en defekt loddebolt. Hør med Classern om hva du skal gjøre. 30 dager money back gurantee Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 ?? :o Kjøpte oså en glimrende blå 30w loddebolt med mange spisser + kniv for en stund siden(ca. 100kr). Har ennå ikke klart å smelte loddespissen!! Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Reklamer på loddebolten fra clas ohlson, så legger du i litt mere penger og kjøper en av litt bedre kvalitet på feks. elfa eller en annnen elktronikk foretning. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Ja det var den blå med mange spiser+skalpel til 100 kr. Loddebolten funker glimrende den (bruker nesten ingen tid på å varme seg opp, kjøle seg ned) er bare spissene som smelter. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 humf den har jeg også.. men har aldri merket at loddespissene har smeltet.. Du har ikke forvekslet det med loddetinnet da? Forøvrig den skalpellen som følger med er genial! Prøv den neste gang du skal modde litt kabinett.. bedre måte å skjære i plastikk skal du lete lenge etter! Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Kanskje de ikke smelta da, bare en teori, de ble borte i hvert fall: Den til venstre er den "smeltede" og den til høyre er bare til å sammenligne med; like lang, men tykkere. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Det der er helt sykt.. er det ikke noe galt med loddebolten da, som gjør at den gir alt for mye varme? Er det bare en loddespiss som har smeltet? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Bare loddespissene ja (og tinnet selvfølgelig). Forresten, den skalpellen, hvordan fester jeg den til loddebolden? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Må være noe galt med loddebolten. Har samme selv, men har aldri opplevd at spissene smelter vekk, merkelig. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Bare loddespissene ja (og tinnet selvfølgelig). Forresten, den skalpellen, hvordan fester jeg den til loddebolden? Sett den i sporet og skru til låsen! Hvordan du har tenkt å lodde noesomhelst når du ikke fatter slike ting er jo helt utrolig Lenke til kommentar
corcky Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg for min del har heller aldri opplevd at en loddespiss "smelter". Har loddet en del opp gjennom årene og kan ikke betrakte dette som ett problem. Lenke til kommentar
EC Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Feilpostet. Hører hjemme under elektronikk. Stenges, men flyttes ikke. Denne gangen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg