Enigma123 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Som skaperen av «Metal Gear»-serien er den japanske spillutvikleren Hideo Kojima er et kjent navn for spillere verden over. Sist uke var han i London for å motta sertifikat fra Guinness World Records. Kojima har to verdensrekorder takket være sin kjente spillserie. Det første «Metal Gear»-spillet er verdens første snikespill. Sjangeren er siden plukket opp av utallige andre spill, blant annet «Tom Clancy's Splinter Cell». Den andre verdensrekorden Kojima krediteres er for det mest solgte snikespillet, nemlig «Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty». Siden lanseringen til Playstation 2 i 2001 er det solgt over syv millioner eksemplarer av spillet. Les mer her. Hideo er en legende. Lenke til kommentar
breial Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) vel fortjent! Hideo Kojima er en spillutvikler i toppklassen! Vi får se hvordan det går med filmen "Metal Gear Solid" som han skal være med å regissere. Håper ikke filmen blir hollywoodisert. Endret 9. juni 2008 av breial Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Kojima puts Shakespeare to shame Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 watt hvorfor får ikke bungie verdensrekord for Halo 3 da? eller R* for GTA? blir litt smp teit dette altså, greit med første snikespill. men... Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Fordi de ikke fortjener det?? Endret 9. juni 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Fordi de ikke fortjener det?? GTA er vel det mest solgte open world spillet, og Call of Duty 4 er vel det mest solgte FPS spillet. Hvis Kojima kan komme GWR for best solgt "snikespill" burde Infinity Ward og Rockstar få plass også. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 sikker på at noen av disse spillene dere nevner ikke har fått plass i boken da ? GTA3 har jo mange plasser, så regner med GTA4 overtar en del av disse etterhvert.. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 sikker på at noen av disse spillene dere nevner ikke har fått plass i boken da ? GTA3 har jo mange plasser, så regner med GTA4 overtar en del av disse etterhvert.. Du har sikkert rett. My mistake. Jeg leste det som om at MGS var det eneste spillet i GWR. Hjernen henger ikke helt med idag Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Gratulerer så meget Kojima, velfortjent er det, han nekter jo selvsagt selv for å være et geni, men alle vi vet jo at han er det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Gratulerer så meget Kojima, velfortjent er det, han nekter jo selvsagt selv for å være et geni, men alle vi vet jo at han er det. ikke for å være vrien men jeg kan ikke helt si meg enig. som og lage bra histore ja kanskje, men som spill, nja skeptisk.. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Gratulerer så meget Kojima, velfortjent er det, han nekter jo selvsagt selv for å være et geni, men alle vi vet jo at han er det. ikke for å være vrien men jeg kan ikke helt si meg enig. som og lage bra histore ja kanskje, men som spill, nja skeptisk.. Du må være Halo fanatiker. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Mannen er jo et geni innenfor alt som har med det "perfekte" spill/spill serie og gjøre. Og gameplayet blir bare bedre og bedre, og han tar alt kritikk inn med god fornuft ! Metal gear solid 4 ser bare enda råere ut enn noe annet jeg har sett i gameplay,grafikk etc:) men folk skal få syns hva de vil! bare si det på en litt finere måte og utdyp deg:D og selvfølgelig gratulerer til hideo kojima, med 2 velfortjente priser ! Endret 9. juni 2008 av Akrabra Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Gratulerer så meget Kojima, velfortjent er det, han nekter jo selvsagt selv for å være et geni, men alle vi vet jo at han er det. ikke for å være vrien men jeg kan ikke helt si meg enig. som og lage bra histore ja kanskje, men som spill, nja skeptisk.. Du må være Halo fanatiker. er nok ikke fanatiker av noe som helst, ser ganske nøytralt på ting. og drar konkulsjoner av deg jeg spiller selv, og ikek blir påvirket av at det er et geni som har laget spill, ikke misforstå, MGS er jævlig bra spill, men jeg har også spillt spill som er like gode eller bedre, men kanskje ikke på histore fronten, der virkelig hva Kojima er god på. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Han er et geni fordi han har satt i gang en revolusjon innen spillindustrien, vi snakker ikke bare om hva historien går ut på, vi snakker blant annet om _hvordan_ den blir fortalt, hvilke tekniske barierer de måtte forbigå for å få ting til og ikke minst GAMEPLAY MECHANICS i all sin helhet. Når de fleste holdt seg til det utprøvde og "sikre", valgte Kojima å risikere alt og gå sin egen vei og dermed gi verden noe helt nytt og spektakulært. Om du ikke er enig i at han har levert oss mesterverk av spill, er jo naturligvis opp til deg, men du er i i absolutt minoritet på det området. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 ja er jo litt enig i det, men det er bare litt overdrevet, perfekt spill osv, det er mye dårlig i spillene også, som animasjoner og enkelte "snareveier" som plutselig popper opp her å der. som jeg sier er spillene veldig bra men kanskje en smule overdrevet at han er et geni og perfekt spill. kan f.eks ta et eksemper på trommisen i Metallica, folk forguder han og sier han er veldig bra på trommer og perfekt jadajada. men han er egentlig den dårligste trommisen i verdens beste band. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Det eksemplet ditt skjønte jeg ingenting av. Vi 2 blir forresten aldri enig ang. dette så vi runder av vår lille prat der tenker jeg. Lenke til kommentar
Agg Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Å sammenligne et geni som Kojima med en kødd som Lars Ulrich er jo nærmest blasfemi I tillegg er det en forferdelig dårlig sammenligning, Kojima har bidratt mye til at spillindustrien og spill generelt er slik det er i dag. Lars Ulrich har ikke bidratt med et spøtt, og ihvertfall ikke noe nyskapende. Endret 9. juni 2008 av Agg Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) La oss håper at Kojima ikkje tar ein "Snake Eater" denne gang ihvertfall, så står nok verden til neste påske også for min del Endret 9. juni 2008 av Mala Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Aldri hørt om han Gå tilbake til AoC du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå