Gå til innhold

Galt med skjermkort elelr er det bare meg?

magne30

Anbefalte innlegg

Hei! jeg begynner å tru på at skjermkortet mitt er litt merkelig:

Dette virker rart når jeg testet min(p42.7ghz, 768 ddrram,Msi Gf4ti4200 128agp 4X, win 2k pro[/b] mot p42.53ghz, 512ddrram, Msi Gf4ti4200 128agp 4X, win XP pro

I 3dmark 01 får jeg 9000 og noe, og dette virker rart når jeg teste min VS den andre maskinen som fikk ca 14000

i 3dmark 03 får jeg 936 <- på denne testen hadde jeg 15 FPS på den første og 1 på resten her har jeg ikke testet mot den andre end :grumpy:

Men tingen er det at det lagger på de nye need for speed spillet, hvis jeg har 1X antitropisk filtrering eller eller antialising eller mere (x) så lagger det og alt blir gromsete og veldig uskarpt, samma er det hvis jeg skrur på skarpere tekstur, når jeg spiller utne det er grafikken kanteteog strekete og uskaprt slik at den ikke er helt glatt!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Nye drivere er det jo selfølgelig du har innstallert.At det ikke er andre programmer i bakgrunnen som sviver (feks Norton) Skru av ved evt. tester.

At Grafikkortet har samme frekvens på core og mem,som det andre?

Hovedkortene er de samme ? Samme type ram? (cas og frekvens)

Bios innstillingene er konfigurert likt?

Er så mye som kan ha noe å si.

Evt. XP er bedre enn 2000? Selv om de har noenlunde samme motor under panseret(?)

Har selv en PC,som beskrevet under,som får rundt 9800 3Dmark2001.

Har da ikke klokket opp noe.

Lenke til kommentar

Og sist men ikke minst oppdater win2k. Pass på å ha siste Sp(som vel er sp3). I tillgeg til tipsene over, defragmenterer du med jevne mellomrom? Ellers tror jeg løsningen ligger et sted over. Det vanligste er updaterte drivere(og da ikke bare på grafikkort). Men kan også være vsynk, lavere klokkefrekvens eller noe av det andre beskrevet over.

Lenke til kommentar
Og sist men ikke minst oppdater win2k. Pass på å ha siste Sp(som vel er sp3). I tillgeg til tipsene over, defragmenterer du med jevne mellomrom? Ellers tror jeg løsningen ligger et sted over. Det vanligste er updaterte drivere(og da ikke bare på grafikkort). Men kan også være vsynk, lavere klokkefrekvens eller noe av det andre beskrevet over.

Har siste drivere for skjermkortet ingenting klokker opp, og AGP preature size og alt det på man kan ha i biosene på skjermkortet er på det beste hehe !!! Windows kjører seff SP3, kan prøve og skru av alt men... det lagger som sagt i neeed for speed som de tikke skal gjøre i Mafia også!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...