xxexx Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Teker kanskje å begynne å sykle som trening. Hva er dette bra for? Kondisjon, styrke? Bør jeg begynne i en sykkelkubb? Er det viktig med en bra sykkel? (Har en American Eagle vanlig "veisykkel") Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Det spørs hva du er ute etter, målet med treningen. Du vil bli mer utholden, få sterkere ben mens resten av kroppen vil forbrenne unytting muskelmasse og fett. Så det går dårlig å kombinere langdistanse på sykkel med styrketrening med vekter osv, da det gjør to forskjellige ting med kroppen. Utholden ja, sterkere i bena ja, men ikke noe stor og sterk. Endret 9. juni 2008 av War Lenke til kommentar
xxexx Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg er jente og vil ikke bli så veldig "stor" Vil gjerne trene kondisjon og få mer muskelmasse og forbrenne fett. Er sykling bra kondisjonstrening? Hva mener du med: "kroppen vil forbrenne unytting muskelmasse og fett"? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Sykling en unik treningsform fordi den gir deg stor effekt, både i form av kondisjon og styrke. Sykling aktiverer store muskelgrupper og hjelper deg derfor å forbedre utholdenhet og forbrenne fett. Dessuten er risikoen for belastningsskader liten. Sykling er skånsomt for både ledd og skjelett. Endret 9. juni 2008 av Peterman Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hva mener du med: "kroppen vil forbrenne unytting muskelmasse og fett"? du er jente da blir saken kanskje en annen, på en gutt vil kroppen ikke dra nytte av muskelmassen på overkroppen så den vil forsvinne først ved proff sykling ~6000kcal pr dag forbruk. Derfor man aldri kombinerer det med styrketrening osv. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hva mener du med: "kroppen vil forbrenne unytting muskelmasse og fett"? du er jente da blir saken kanskje en annen, på en gutt vil kroppen ikke dra nytte av muskelmassen på overkroppen så den vil forsvinne først ved proff sykling ~6000kcal pr dag forbruk. Derfor man aldri kombinerer det med styrketrening osv. Uten å kjenne til hvordan du trener War, regner jeg med pumping forann et speil står sentralt. Det er tull å si at sykling ikke kan kombineres med styrketrening. En sterk kjernemuskelatur er like viktig for syklister, som for alle andre. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg mener vektløfting med fokus på masse. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Det går da fint an å kombinere så lenge man ikke har planer om å bli proff. Lenke til kommentar
Kalle_92 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Helt Enig. Det år fint ann å kombinere dette så lenge en ikke har planer om å bli proff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå