Gå til innhold

Får ikke vist bilder i Windows Fotogalleri

Anbefalte innlegg

Hei, har søkt etter dette problemet, men ikke funnet noe svar.

Spesifikasjon; Windows Vista Home Premium, 32 bit. CPU; Intel Core 2 duo, 2 Gb Ram.

Problem; Jeg får opp bilder som thumbnails i selve galleriet, men når jeg dobbeltklikker på de for å se de i full størrelse, virker det som hele fotogalleriet henger seg, og bildet kommer ikke opp. Ingenting skjer, mens det ser ut som maskinen jobber siden den viser timeglass. Av og til får jeg også denne feilmeldingen;

Dette bildet kan ikke vises. Det kan hende det er for lite minne tilgjengelig. Lukk noen programmer eller frigjør plass på harddisken om denne er nesten full. Prøv deretter på nytt.

Jeg trodde det skulle være nok minne, og jeg har sjekket at det er nok diskplass. Hva kan problemet være? Jeg får også startet lysbildevisningen, det går helt fint, da viser den jo bildene i full size, men altså ikke når jeg velger de fra galleriet...

Veldig takknemlig om noen her kan hjelpe meg med problemet mitt. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du prøve å åpne bildet i eit anna program? F.eks om du har firefox installert så peik til bildet i nettlesern. c:\bilder\bilde.jpg

Er det JPG bilder du har? Det er ikkje bilder du har tatt med ditt digital kamera som er i RAW?

Lenke til kommentar
Kan du prøve å åpne bildet i eit anna program? F.eks om du har firefox installert så peik til bildet i nettlesern. c:\bilder\bilde.jpg

Er det JPG bilder du har? Det er ikkje bilder du har tatt med ditt digital kamera som er i RAW?

Hei, og takk for at noen endelig svarer!

Jeg får åpnet bildene i andre programmer. Forsøkte som du skisserer å åpne det i FIrefox, og det fungerer fint. Det er bilder som er tatt med digitalt kamera, men det er JPG-format.

Lenke til kommentar

Hei, og takk for at noen endelig svarer!

Jeg får åpnet bildene i andre programmer. Forsøkte som du skisserer å åpne det i FIrefox, og det fungerer fint. Det er bilder som er tatt med digitalt kamera, men det er JPG-format.

LØSNING;

Endelig fant jeg løsningen; Velg Fargebehandling i Kontrollpanelet. Velg skjermen din som enhet. Sett på huken for bruk mine innstillinger... Marker deretter profilen som er knyttet til din skjerm og trykk Fjern. Lukk alle vinduer og start maskinen på nytt. Vips, så fikk jeg se bilder i fotogalleriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...