Torsteinen Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 har netopp satt sammen en server maskin med noen komponenter fra en kamerat og meg specs: et_eller_Annet ibm hk P3 500 mhz slot 1 ibm kab. 256 div. sd ram 8 gb hd (foreløbig) et_eller_annet 3dkort som sto i maskina fra før et gammelt psu fra en P1 jeg hadde stående Skrus på maskina, kommer lyd fra harddisken og psu, men cpu vifta starter ikke. Cpu vifta har en 2 pins kontakt noen som kan hjelpe? vet hva som er galt? trenger virkelig hjelp Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 er 20 som har sett her, må være noen som veit noe please, det er krise gir ftp axx til den som gir meg løsningen Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 glemte å skrive det, fikk ikke skjermbilde nei Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Tja, dersom maskina ellers funker (du fikk vel skjermbilde) er det igrunn bare 2 feilkilder - vifte (/kablen) eller en koblingsfeil/herpa kontakt på hovedkortet. Uansett - med 2 ledninger ut fra vifte er det med + og - strøm. Klipp av 2-pin kontakten av vifta og spleis med på en av strømkablene ut fra PSU. Isoler/fest med litt vanlig teip. Enten får du det til å funke ellers får du bekreftet at CPU vifta er dau. Isåfall bare ta den av og la ribba stå. Dersom du har noe kabinett kjøling kan det godt hende det gjøre jobben. Har selv kjørt P3 500 med kunne rippe. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Dersom du ikke får skjermbilde ville jeg forsøk å pelle ut alle kort, rambrikker, ide-kabeler og CPU for så å resette bios, og sette inn ram, cpu og skjermkort. Funker det stadig ikke tror jeg du kan henge hovedkortet ditt på veggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg