Caliber Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hei. For en god stund siden fikk min far et virus på hjemmemaskinen, og alle bildene fra en to ukers ferie ble satt i karantene og fikk filendelsen ".vnb". Etter det jeg har funnet ut er dette en filendelse som Norton bruker. Alle filene har 13kb filstørrelse og er brent på en cd i håp om at disse kan gjenopprettes. Derfor spør jeg dere; er dette mulig og vet dere om noe program som i såfall kan ordne biffen? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 fjern filendelsen og prøv å åpne bildene igjen. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Ligger de i karantene fortsatt, kan du kanskje prøve å gjennoprette karantenen? Halve poenget med karantene er jo at de skal ligge der så du kan bestemme om du vil ha dem eller ikke. Ellers kan du prøve det morgan_kane foreslo edit: sikker på at viruset er borte? Endret 9. juni 2008 av r2d290 Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 fjern filendelsen og prøv å åpne bildene igjen. Det fungerte dessverre ikke. I og med at filene er så små av størrelse og alle er like store, går jeg utifra at dette er info-filer. Men spørsmålet gjenstår, er det mulig å gjenopprette bildene fra disse filene...? Ligger de i karantene fortsatt, kan du kanskje prøve å gjennoprette karantenen? Halve poenget med karantene er jo at de skal ligge der så du kan bestemme om du vil ha dem eller ikke. Ellers kan du prøve det morgan_kane foreslo edit: sikker på at viruset er borte? Dette er fra en eldre maskin som er skrapet for lenge siden, og det er min far som uten inngående pc-kjennskap brant disse filene til meg i håp om at de kunne gjenopprettes. Filene er scannet hos meg, og finner ikke noe virus nei. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 hvis du sitt på PCen som ble infisert skal det være mulig å gjennoprette bildene uten at eg veit heilt kordan. kanskje noen med bedre kunnskap til norton kan det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå