aklla Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 jeg har lyst til å teste hvor mange DB jeg klarer å få ut av det nye anlegget i bilen min. har funnet denne: http://clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19425592 men har lite lyst til å måtte ut med 898kr bare for å teste DB for morro skyld... finnes det noen bra programmer eller noe jeg kan installere på laptoppen min og teste med det? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 jeg søkte på google og ble sendt rett tilake her Lenke til kommentar
Atald Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Leiter etter det samme, skal benyttes for å teste hvor mange dB vi får ut av anlegget i russebilen. Produsenten av enhetene lover 130 dB, men det tviler jeg på. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Å spille over 130dB i en bil er ikke noe problem, så ser ikke helt at det skulle være så vanskelig å love. Når det gjelder å måle så er det nesten bare ett fåtall av instrumenter som gjør dette nøyaktig og som kan måle høyt nok. Ett av disse er Termlab, som har en sensor som monteres i frontruta, denne er koblet til en usb interfaceboks som igjen er koblet til PC-en. Disse koster vel fra 6000kr og oppover avhengig av om man skal ha 1 eller 2 sensorer. Flere butikker og privatpersoner har dette instrumentet, så er jo bare å sjekke i nærområdet eller møte opp på en db-dragracing konkurranse i nærheten. Sjøl har jeg spillt over 130dB i en bil med en 10" sub i en 15 liters kasse, og bilen var en ford sierra. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 jeg trenger ikke nøyaktig måling, synes bare det hadde vært morro å se hvor mye DB bilene mine gir ut. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg tror ikke de spiller 130 dB, det høres rett og slett ikke slik ut. Vet godt at det kan gjøres. Lenke til kommentar
ole_kristian_ Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 130db er da overkomligt, har selv sotte i en bil som var god for 148.5db (ble testet i db drag) det annlegget besto av 4x15" pluss mye annet snæx. Lenke til kommentar
KHE Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Å spille 130db er nok ganske overkommelig, men så kommer det an på hvor stor forvrengning du er villig til å akseptere ved dette volumet. Husker ikke hva som er kravene i konkuranse sammenheng. Tror jeg ville tatt en tur på ett db-drag eller til en seriøs bilstereo sjappe. For morroskyld kan du jo begynne med db-måleren i gamle Nokia 5140 el 5500, en av de hadde (leke)db-måler. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 stemmer det har faktisk en slik mobil med DB-måler. men, spilleren min er ødelagt, har ikke fått satt inn en ny enda, får kanskje sette inn en i helgen. når jeg har kjørt bass-tester på godt under 20hz på maks volum har det ikke vært noe problem for elementene, aldri opplevd noe forvrening fra dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå