Gå til innhold

Digital surround på striker II extreme

Anbefalte innlegg

Jeg har 5.1 surroundanlegg som jeg har koblet til pcen med optisk kabel, men jeg får ikke surround. Programvaren er SoundMAX Analog Devices. Jeg har stillt inn pcen til at jeg bruker 5.1, men jeg får ikke lyd i bakhøyttalerene. Front, center og sub funker som de skal. Noen som vet hvordan jeg skal fikse dette? Har problemet i både vista og xp (dualboot)

210689.jpeg

Endret av GLaDOS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilkene høytalere har du?

Jeg har z-5500 koblet til med digital kabel.. Jeg får heller ikke brukt bakhøytalerene til anent en film som spiller av med DolbyDigital eller DTS. Grunnen er vel fordi det ikke går å bruke 6channel direct som jeg kan når jeg kobler til med analog plugger. Når jeg bruker digital kabel må jeg bruke DD PL2 Movie eller Music for å få laget en slags suround lyd.

Lenke til kommentar

vel, det blir ikke noe forskjell om jeg bytter til PLII movie/music heller. musikken forsvinner som på bildet i førsteposten.

Edit: et annet problem er at når jeg ser på filmer med 5.1, så får jeg ikke lyd i centeren. meget irriterende....

Endret av GLaDOS
Lenke til kommentar

Leste litt rundt forbi, og du har såklart helt rett amish. Pro Logic genererer surround ut ifra hva som blir sendt til stereo. Så den nye problemstillingen blir jo da, hva må jeg gjøre for at forsterkeren skal hoppe over til Dolby Digital? Den gjør alltid det av seg selv når jeg ser film, og den får det digitale signalet fra dvd-spilleren, men den gjør tydeligvis ikke det når den er koblet til pcen. Skal prøve å finne ut mer selv, men om noen har noen erfaringer er det flott om dere vi dele med dere.

Lenke til kommentar

Prøv å endre windows instillingene til 2høytalere og bruk PL2 Music/Movie.. funker for meg, får lyd i alle høytalerene.. Jeg bruker 3analog plugger til mitt z-5500 til vanlig, slik at jeg kan få full surround vis jeg spiller eller noe anet som støtter 5.1 men ikke dolbydigital eller dts. Bruker coax kabel når jeg ser på film som støtter digital, buker den også noen ganger når jeg hører på musikk, bare for å få litt bedre lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...