Stonescream Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 når jeg nå får sendt mail fra en form så står det avsender Apache [[email protected]] Hvordan få endret dette til nettsiden og navnet til den som sendte inn formen. Subject er grei, men får ikke til det jeg lurer på over. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 jeg bruker en fil som jeg kaller mail_smtp.inc.php med følgende kode: <?php function mail_smtp($til,$fra,$emne,$melding) { if (!isset($til) || !isset($fra) || !isset($emne) || !isset($melding)) { return false; } else { $res = mail($til,$emne,$melding, "From: ".$fra."rn" ."Reply-To: ".$fra."rn" ."X-Mailer: PHP/" . phpversion()); if ($res == "1") { return true; } else { return false; } } } ?> så bruker jeg <?php include("mail_smtp.inc.php"); ?> og <?php mail_smtp("[email protected]","[email protected]","emne","tekst"); ?> PS: bare husk at noen smtp-servere har et spam-filter som stopper mailer der verken til- eller fra-adressen tilhører et domene som "tilhører" denne smtp-serveren. Har selv vært borte i en server (mail.space2u.com) der enten til eller fra må tilhøre et "tilhørende" domene, mens det hos uniweb.no ikke er noe som helst spam-filter. Kan sende fra [email protected] hvis du vil... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 mail($to, $sub, $msg, "From: "$name" <$from>n"."Reply-To: "$name" <$from>n"); (på en linje!) Avsender vil da bli seende ut som dette: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå