Gå til innhold

BK. Søker konstruktiv kritikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bilde nr 1 er fin, men som Cardi sier, skjev. I tillegg synes jeg du kunne vært litt strengere med komposisjonen, du har mye sand i forgrunnen som ikke er så interessant som vannet. Et annet tips kunne være å huke deg ned å bruke en detalj på bakken som forgrunnsinteresse, det gir ofte mer dynamiske bilder med mer dybdefølelse.

Bilde nr 2: flott kjæledyrbilde, det ser ut til at du har kommet ned på nivå med hunden, som alltid gjør bildene 100% bedre enn vanlige ovenfra-og-nedad bilder. Muren på venstre side distraherer og kunne kanskje vært cropet bort. Forresten bra gjort å treffe med fokus på en hund i bevegelse.

Bilde nr 3: rennende vann med lang eksponering er en rimelig vanlig eksersis, og det skal noe til for å gjøre dette spennende eller gi seeren en "wow"-opplevelse. Teknisk er det vel ikke noe å utsette, men det kan fort bli litt kjedelig.

Lenke til kommentar

1: Det er litt skjevt, så du burde kanskje rotere. Viktig å få sånne linjer rette. Og ja, du kunne satt deg ned på huk eller noe, og fått en annen vinkel som hadde gjort det hele litt mer spennende. De kvistene i forgrunnen kunne jo blitt brukt til noe?

2: få bort den stokken eller hva det nå er på venstre side! Ellers veldig bra :)

3: Litt kjedelig, men samtidig likte jeg det. Elsker sånne bilder med sånn lang lukkertid og vann. Men kan bli kjedlig i lengden.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg de ble en del bedre !

Å forandre bilder som allerede er lagt inn bør man ikke gjøre. Andre som ser på bildene og kommentarer/tips/forandringer osv kan også lære av det som blir sagt. Riktig som du gjør og legge ut de nye bildene alene :)

Lenke til kommentar

Enig med kommentarene - og flott at du tar til dem til deg. Husk: det er du som bestemmer hva du vil med dine bilder (ingen andre), men det er alltid sunt å prøve noe nytt/prøve tips.

Mine konkrete tips er (i fare for gjentakelse):

- Aldri "kødd" med en horisontal linje i et bilde (med mindre du BEVISST ønsker dette)

- i tvil mellom trangt utsnitt og bredt - prøv trangt først

:o)

Endret av stokes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...