chris300 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 All kritikk mottas med takk. Er selv rimlig fornøyd med bildene, men gøy å se hva andre synes også. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Teknisk er jo 1 og 3 bra - men veldig klisjeaktige (men greit utført) Selv liker jeg bikja best, men den stokken (eller hva det er) i venstre bildekant ødelegger litt for mye. Men alt i alt så er det i midten det jeg liker best Lenke til kommentar
Cardi Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Synes bilde nr 1. tilter veldig til høyre. Kanskje justere horisonten for å rette opp dette? Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 bilde nr 1 er fin, men som Cardi sier, skjev. I tillegg synes jeg du kunne vært litt strengere med komposisjonen, du har mye sand i forgrunnen som ikke er så interessant som vannet. Et annet tips kunne være å huke deg ned å bruke en detalj på bakken som forgrunnsinteresse, det gir ofte mer dynamiske bilder med mer dybdefølelse. Bilde nr 2: flott kjæledyrbilde, det ser ut til at du har kommet ned på nivå med hunden, som alltid gjør bildene 100% bedre enn vanlige ovenfra-og-nedad bilder. Muren på venstre side distraherer og kunne kanskje vært cropet bort. Forresten bra gjort å treffe med fokus på en hund i bevegelse. Bilde nr 3: rennende vann med lang eksponering er en rimelig vanlig eksersis, og det skal noe til for å gjøre dette spennende eller gi seeren en "wow"-opplevelse. Teknisk er det vel ikke noe å utsette, men det kan fort bli litt kjedelig. Lenke til kommentar
xdeathcab Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 1: Det er litt skjevt, så du burde kanskje rotere. Viktig å få sånne linjer rette. Og ja, du kunne satt deg ned på huk eller noe, og fått en annen vinkel som hadde gjort det hele litt mer spennende. De kvistene i forgrunnen kunne jo blitt brukt til noe? 2: få bort den stokken eller hva det nå er på venstre side! Ellers veldig bra 3: Litt kjedelig, men samtidig likte jeg det. Elsker sånne bilder med sånn lang lukkertid og vann. Men kan bli kjedlig i lengden. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg kan bare si meg enig med ThorEH. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Takker for kritikken. Er ikke helt sikker på hvordan jeg forandrer på bildene jeg allerede har lagt inn, så jeg legger ut bilde 1 og 2 igjen i litt mer rettet utgave. Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Nå synes jeg de ble en del bedre ! Å forandre bilder som allerede er lagt inn bør man ikke gjøre. Andre som ser på bildene og kommentarer/tips/forandringer osv kan også lære av det som blir sagt. Riktig som du gjør og legge ut de nye bildene alene Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Kjekt å få inn gode vaner med en gang... Lenke til kommentar
stokes Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Enig med kommentarene - og flott at du tar til dem til deg. Husk: det er du som bestemmer hva du vil med dine bilder (ingen andre), men det er alltid sunt å prøve noe nytt/prøve tips. Mine konkrete tips er (i fare for gjentakelse): - Aldri "kødd" med en horisontal linje i et bilde (med mindre du BEVISST ønsker dette) - i tvil mellom trangt utsnitt og bredt - prøv trangt først :o) Endret 10. juni 2008 av stokes Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Selvsagt. Konstruktiv kritikk ønskes nettop fordi jeg fort kanskje kan ha glemt noe/ikke vist om/av noe... Og plutselig så lærer jeg noe nytt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå