Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har opplevd i det siste at jeg har fått flere meldinger (både på MSN og på Skype) fra helt ukjente personer med navn som f.eks "Sexy wild cat" o.lign med forespørsel om å prate litt "dirty talks". Ikke så veldig vanskelig å skjønne hva dem ønsker :)Jeg har ikke besvart noen av forespørslene, men har bare lukket vinduene når dem har kommet. Disse som har kommer i MSN har kommet opp som en lite popup nede i høyre hjørnet og hvis jeg ikke gjør noe, så forsvinner dem bare av seg selv. Mens de i Skype har kommet opp som en helt ny dialogboks som blir liggende nede på startlinjen.

Det jeg lurer på er om dette er virus eller kanskje spyware som har kommet på pc`n min, eller er det bare noe som sendes til meg(spamming) pga noen har snappet opp MSN/Skype-brukernavnet mitt? Er det noe jeg kan gjøre for å slippe slike henvendelser i fremtiden, uten å måtte opprette nye bruker?

Har Vista Premium, oppdatert McAfee, Spybot & AdAware, men ingen av dem finner noe "snuskerier".

Sikkert mange andre som har vært borti lignende og kan fortelle meg hva dette er?

Mvh

knuti@

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager dobbeltposteringen, men fikk en nettverksfeil på forrige posteringen, så jeg prøvde en gang til. :blush:

Får heller ikke slettet den første posten, men den kan sikkert slettes av en moderator.

Lenke til kommentar
  knuti@ skrev:
Beklager dobbeltposteringen, men fikk en nettverksfeil på forrige posteringen, så jeg prøvde en gang til. :blush:

Får heller ikke slettet den første posten, men den kan sikkert slettes av en moderator.

jeg raporterte den ene tråden ;)

Lenke til kommentar

Er det noe "muffens" her?

Vis skjult innhold

Lenke til kommentar

Fix følgende oppføringer med HijackThis:

(Klikk på linken nedenfor for å få mer info om hvordan du sletter en oppføring)

Vis skjult innhold

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O16 - DPF: {3B36B017-7E49-426B-95B0-B5CECD83C2E2} (IfolorUploader Control) - http://fika-web.ifolor.net/OrderingGeneral...loader_fika.cab

Oppdater Java:

• Trykk på følgende link, og last ned nyeste verson av Java (Ikke beta):
    http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp
  • Gå til Start > Kontroll Panel > Legg til/fjern programmer.
  • Søk i listen over alle tidligere versoner av Java (JRE, J2SE Runtime, J2RE osv.... )

Alle disse versonene bør ha dette bildet foran: javaicon.gif
    Velg alle du finner, og fjern dem.
  • Installer deretter den Java-versonen som du lastet ned i starten.

Bruk pc-en litt, og gi tilbakemelding om hvordan det går med problemet.

Vil også uansett råde deg til å endre passordet ditt.

Si også ifra hvis det er noe du ikke forstår. IKKE gjør noe dersom du er usikker, da er det bedre at du spør her først :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...