Gå til innhold

kjøpe ultraportabel kontormaskin

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ute etter å kjøpe en ny ultraportabel pc, og er veldig usikker på hvilken jeg bør velge.

Den skal hovedsakelig brukes til kontorarbeid, mye office og pdf bruk. Samt å se litt på filmer og jobbe med grafikk. Ikke spilling.

Vet ikke helt om jeg skal gå for 12.1" eller 13.3", eller kanskje tilogmed noe så digert som 14". Jeg er vant til litt større skjermer, og vet ikke om overgangen til mindre vil blir problematisk, men jeg synes de fleste bærbare pcer er alt for store, så jeg har litt lyst på noe mindre egentlig. Det er viktig at den er lett og kan flyttes rundt uten problemer, så den må ha ganske lav vekt. Jeg tenkte noe rundt 1,5kg, men det går vel bra sålenge det er under 2kg. Et klumpete design er veldig dumt.

Jeg blir lett utålmodig, så den bør være rask, ha bra med minne, lavt støynivå og ikke for stor varmeutvikling. Lydkvalitet er ikke veldig viktig, men den bør ha god og klar skjerm og grei bildekvalitet.

Bluetooth, minst en håndfull USB2 porter og muligheter til trådløs tilkobling til nettet er et must.

Pris.. jeg tenkte rundt 10.000kr. Litt variasjon begge veier går helt fint, trenger ikke bruke mer enn jeg trenger, men jeg vil heller bruke 13.000 hvis det har mye å si for ytelse enn å absolutt måtte spare noen tusenlapper på halvparten så mye minne eller prosessorhastighet som jeg vil angre om et års tid. Value for money er mer viktig enn prisen for å si det sånn.

Takk for alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du er utålmodig, da kan du iallefall stryke alle maskiner som bruker 1.8" harddisk. En håndfull USB-porter vil du nok heller ikke finne uten docking på noen bærbare.

Personlig ville jeg anbefalt en 14" med 1440*900 i oppløsning, noe mindre blir fort for lite hvis man skal jobbe med grafikk. De fleste jeg har satt på 12" og 13" kjører 1200*800 i oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...