Juden Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Er det ikke bare land i Europa som kan delta i melodi grand prix. så vidt jeg så ligger ikke Israel i Europa. Hvorfor er det sånn? Lenke til kommentar
TheRuthless Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Tror dette har noe med at Israel henger med TV nettverket i Europa. Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Man er vel litt inkluderende synes det er fint jeg, hadde jo vært flott om man kunne fått noen afrikanske land og lignende inn etterhvert også... Men når det er sagt er det jo ikke tilfeldig at det er Israel, med alle de bånd de har til Europa... Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Spørsmålet er vel heller hvorfor IBA, israelisk fjernsynskanal, er med i EBU (European Broadcast Union) Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Tyrkia og Marokko er også medlemmer, ref Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg driter i hele Grand Prix, men det plager meg at Israelske lag spiller i Champions League. Tyrkia kan jeg godta, siden de i alle fall har en liten del av landet i Europa. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 buhu Israelske lag.. ikke at de er så gode uansett da.. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 "Fy deg, sånn får du ikke si! Alle land får være europeriske om de vil, ellers er det rasisme!!!11" buhu Israelske lag.. ikke at de er så gode uansett da.. Vel, de er fortsatt ikke Europeriske. Prinsippsak. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 De er med i EBU, og det holder for Eurovision Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 buhu Israelske lag.. ikke at de er så gode uansett da.. Har uansett fått nok av Beitar Jerusalem og Maccabi Haifa osv. Så jo når rosenborg spilte mot sistnevnte i bortekampen, så var det jo bare et helsikes leven. Alt for mye rart som lå i grenselandet for skittent spill, med betimelige strømbrudd hver gang det holdt på å gå dårlig med hjemmelaget osv.. Og med det samme jeg er inne på dette med fotball og Champions League, hvordan har det seg at Astana fra Kazakhstan plutselig skulle være med? Var jo en 6-7 tidssoner østover, det kan da umulig være i europa? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Må si at Israel passer bedre som en del av europa enn en del av midt-østen/vest-asia. Tradisjonellt sett har det jo også vært en del av f.eks. romerriket, som jo er noe ganske europeisk. Endret 10. juni 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Tror ikke du forstod poenget helt Bellicus, Israel ligger ikke i Europa. Er du også for å ha med Argentina som har 90% europeisk befolkning. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det er irrelevant i forhold til det faktum at de er medlemmer i EBU. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Ja det er jeg fullt klar over, men han pekte på hva som passer til å være med i Europa. Er nok av land utenfor Europa som er med i EBU Algeria Israel Egypt Libya og fler. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Face it. Israel har ingen venner i nærheten å leke med, så de blir kjørt på "playdate" til Europa... Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Face it. Israel har ingen venner i nærheten å leke med, så de blir kjørt på "playdate" til Europa... Er vi venner med dem da? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Nei men noen må jo ta seg av karen som alltid blir mobbet. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Må si at Israel passer bedre som en del av europa enn en del av midt-østen/vest-asia. Tradisjonellt sett har det jo også vært en del av f.eks. romerriket, som jo er noe ganske europeisk. Romerriket hadde deler av Afrika også, men de som bodde der var jo langt fra romerske. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Nei men noen må jo ta seg av karen som alltid blir mobbet. Ikke avspor dette til en politisk Israel vs Arabere tråd, er du grei. For min del er det samme om de er med eller ikke, Eurovision og musikken suger uansett hvilket land det kommer fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå