Gå til innhold

Overklokke Q6600 på IP35 PRO

Anbefalte innlegg

Gigabyte har kommet seg fryktelig i løpet av de siste to årene og det er ikke lett å finne bedre kort - særlig hvis man sammeligner pris - de dyrere entusiastkortene deres krever litt kjennskap til bios tweaking for å få maks ut av dem, men det gjør også Foxconn MARS og iP35-PRO. AM2 (AMD) kortene deres er ikke i samme klasse, men der er konkurransen mye svakere også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så noen nevne klokking av 3870 x2 med Rivatuner.. Er det vanskelig?

Er det forresten problematisk å montere cpu kjøler på hovedkortet mitt? Man har jo en sånn kobber- kjøling på hovedkortet i nærheten av sokkelen. I tillegg må det passe kabinettet mitt; Antec 900.

Noen forslag til en CPU kjøler som tilfredsstiller de kravene? Er ute etter noe bra for max 500 kr!

Endret av braxboy
Lenke til kommentar
Så noen nevne klokking av 3870 x2 med Rivatuner.. Er det vanskelig?

Er det forresten problematisk å montere cpu kjøler på hovedkortet mitt? Man har jo en sånn kobber- kjøling på hovedkortet i nærheten av sokkelen. I tillegg må det passe kabinettet mitt; Antec 900.

Noen forslag til en CPU kjøler som tilfredsstiller de kravene? Er ute etter noe bra for max 500 kr!

Jeg klokker med rivatuner og det funker bra:D https://prisguiden.no/product.php?productId=29281

Det er en god kjøler ! hvet ikke hvordan det er å klokke i RT med to gpu'er. men hadde jeg vært deg ville jeg testet det ut. skal snart kjøpe meg 2 stk. 3870x2 og da skal de klokkes^^

Lenke til kommentar

Ok, det går sikkert bra! Kan da ikke være så utrolig vanskelig. Kjøleren er hvertfall bestilt :)

I verste fall får jeg brodern min til å gjøre det, han er IT konsulent så han bør kunne det. Men tror i grunn jeg greier det selv.

Bør jeg fjerne gammel kjølepasta (og hvordan gjøres dette) og tilføre ny?

Endret av braxboy
Lenke til kommentar

Gjorde faktisk det.. Eller, jeg leste en haug med reviews rundt omkring og fant etterhvert ut den passa oppsettet mitt. Jeg kommer uansett ikke til å blodklokke noe som helst..

Har uansett avbestilt ordren, pga litt mangel på cash. Kom på en haug med andre utgifter jeg har i nær fremtid, så må la det ligge så lenge.

edit: TRUE- kjøleren virker så sjukt stor at jeg tviler på at jeg får plass..

Endret av braxboy
Lenke til kommentar

Er klar over det, men jeg fikk aldri noen gode forslag innenfor budsjettet utenom den og TRUE. Tviler på at sistnevnte får plass når jeg titter inn i kabinettet mitt.. Og den sjangsen er jeg ikke villig til å ta for å si det sånn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...