Gå til innhold

Overklokke Q6600 på IP35 PRO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oki.. Men du tror helt sikkert det er RAM'n som hindrer maskinen i å kjøre stabilt på 333x9 da? Veit jeg stiller latterlig rare spørsmål nå, men kan så lite om dette! Så hvor mye bør jeg stille NED ram?

ok, takker :)

Endret av braxboy
Lenke til kommentar

Jeg har Q6600 som jeg har kllokka til 3,6 GHz helt fint:) ligger på 42 stock og 53 load:)

skal klokke til 4 men skal kjøpe nytt HK først. Jeg bruker den samme kjøleren som @Tordenflesk ;) den er nok ikke så dårlig som dere tror. men men, kan jo se åssen jeg har det:

HK: MSI P35 Platinum combo

CPU: Intel Core 2 quad6600

Kjøling: Zalman CNPS9500

har også kjempe god luftgjennomstrømning i pc

Core speed: 3600.4 MHz

Multiplier: x9

Bus: 400.1 MHz

Rated FSB: 1600MHz

Voltage: 1.344 V

NB: 1.500

BTW jeg får 14996 med 2gb ram og et overklokket 8800GT kort. Syns det er rart at ikke 3870 x2 scorer bedre. Ta og klokk det med RivaTuner.

Endret av wardoc92
Lenke til kommentar
Jeg har Q6600 som jeg har kllokka til 3,6 GHz helt fint:) ligger på 42 stock og 53 load:)

skal klokke til 4 men skal kjøpe nytt HK først. Jeg bruker den samme kjøleren som @Tordenflesk ;) den er nok ikke så dårlig som dere tror. men men, kan jo se åssen jeg har det:

NR 1: Den er IKKE dårlig, men den er altfor dyr i forhold til andre like bra og bedre kjølere + at den bråker på full gass.

Nr 2: Hvilket program kjører du når du tester load, og hvilket program leser du av temp med? Fordi jeg kan fortelle deg at dine temperaturer er feil. Jeg kjenner mange som har Zalmann 9700NT i tillegg til at jeg har prøvd noen selv - og selv ikke med en TRUE med ei bra 120mm vifte klarer du 53c load med en Q6600 @ 3.6ghz. Og 9700NT er i beste fall ca 10c dårligere enn TRUE (Thermalright Ultra 120 Extreme)

EDIT: Hva slags vcore kjører du på?

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Mine temp leser jeg av fra Bios og Dual Core Center. viften er helt lysløs nesten(hvet ikke hva kravene dine er) og vcore er 1.32. tror du bios OG Dual Core center leser av feil temp?

Endret av wardoc92
Lenke til kommentar

I bios er ikke maskina under load - og ja - jeg tror gjerne dual core center leser feil, last ned Coretemp - den er riktig med Q6600 og kjør Prime95 v 25.6 på small FFT i minimum 10 minutter - da får du maks load temp.

EDIT: 1.32v er lite for 3.6ghz, så du har vært heldig med din cpu - normen er 1.4v +

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

ikke med Prime95 kjørende på small fft @3.6ghz - da viser sensorene dine feil eller du sitter i et kjølerom, selv bra vannkjøling vil slite med 48c v small FFT.

Ta gjerne et screenshot med Prime95 kjørende, coretemp og cpuz oppe - selv ikke kjølere som er betydelig bedre (som f.eks TRUE) vil klare 48c med ditt oppsett.

Lenke til kommentar

Du må nok øke vcore litt - 1.4 pleier å være greit for 3.6.

Jeg driver med dette til daglig, så jeg har sett et par Q6600 med div kjølere ;-)

Men det er ikke sikkert du klarer 3.6, ikke alle Q6600er gjør det, dessuten har du ikke verdens mest overklokkingsvillige hovedkort, selv om det er et ok kort.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Du må nok øke vcore litt - 1.4 pleier å være greit for 3.6.

Jeg driver med dette til daglig, så jeg har sett et par Q6600 med div kjølere ;-)

Men det er ikke sikkert du klarer 3.6, ikke alle Q6600er gjør det, dessuten har du ikke verdens mest overklokkingsvillige hovedkort, selv om det er et ok kort.

Nei det HK er ikke bra:P skal kjøpe Foxxcon Mars som mange sier er et bra OC kort. hvis jeg øker vcore så får ejg bluscreen;s

Lenke til kommentar
styr iallefall unna Zalmann - de er utgått på dato, overpriset og overhypet.
Jaha? Ring meg når du finner en kjøler som kan holde en Q6600 under 60C load 24/7 med 1.4V på 3.6 GHz nå i sommervarmen?

post-80118-1213015585_thumb.png

jeg vil kalle det å være max heldig med CPU'n! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...