SaJo Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hei! For noen uker siden sluttet en av knappene på musa mi å virke, og jeg sendte den til nettbutikken der jeg kjøpte den (etter å ha snakket med de). Jeg fant ikke orginalemballasjen når jeg skulle sende musa i retur, så jeg pakket den forsvarlig inn i bobleplast og sendte den i en fôret konvolutt. Så langt så bra. Etter en drøy uke fikk jeg en ny mus i retur. Denne var også uten orginalemballasje (logisk nok). Imidlertid fulgte det ikke med den trådløse senderen som trengs for å bruke den. Denne skal normalt oppbevares i en "lomme" bak på musa. Jeg ringte så til nettbutikken igjen, og fikk til svar at senderen ikke fulgte med musa jeg sendte inn. Problemet er at jeg er så sikker som det går an å bli på at den satt der den skal når jeg sendte inn musa. I tillegg har jeg sjekket alle tenkelige steder hvor den kan ha blitt gjenglemt (i PC-veska, i en av portene på PC-en, i min stasjonære (jeg testa musa der før jeg sendte den inn)), og generelt alle steder hvor den kan ha blitt av. Hva bør jeg gjøre videre? Jeg innser jo at dette fort kan bli ord mot ord - jeg er sikker på at jeg sendte den med, de er sikker på at de ikke har mottatt den. Må jeg bare bite i det sure eplet og kjøpe en ny mus? Musa jeg fikk i retur har jo i praksis ingen verdi for meg uten senderen. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Det blir nok ord mot ord med mindre du tok et bilde av det du sendte inn. Litt merkelig av butikken da de som regel får en ny salgsforpakning (eller kreditering) selv om det skulle mangle en sender. Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Litt merkelig av butikken da de som regel får en ny salgsforpakning (eller kreditering) selv om det skulle mangle en sender. Det varierer veldig fra leverandør til leverandør. Men ja, ei mus er som regel billig. Her burde butikken på egen goodwill la tvilen komme kunden til gode. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Takk for svar! Jeg har nok ikke noe bilde av det jeg sendte.. Uansett kunne jeg jo tatt ut senderen etter at bildet var tatt, dersom jeg var ute etter å lure den unna. Er jo et litt rart problem. En normal databruker har ikke bruk for en ekstra sender, og det er heller ikke blåtannsender, så den kan vel strengt tatt bare brukes sammen akkurat den musa (eller andre mus fra samme fabrikant kanskje). Uansett, en sender uten mus og en mus uten sender har ingen verdi. Finner derfor ingen grunn til at en kunde skulle ønske å "underslå" senderen. Jeg får prøve å kontakte nettbutikken en gang til for å se om vi finner en løsning. Hvis ikke får jeg bite i det sure eplet og kjøpe en ny. Den koster ca 500 kr i samme nettbutikk. Ikke mer penger enn at jeg har "råd" til å tape det, men samtidig er det mer enn at jeg gir meg helt uten kamp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå