Xazz Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hei! Tenkte å støydempe pc'en min litt mere, og vurderer om jeg skal ha en NoiseControl Novibes eller en Drevramme, "SilentDrive". Jeg har en Seagate Barracuda V 120 gb, P4 2,26 med black silence vifte. Lurer også på om jeg vil merke forskjell på å bytte ut de 2 x 19 db papst kabinett viftene mine med med 12 db. Burde vel holde hvis jeg ikke skal overklokke for mye? Og bør jeg ha 3 kabinett vifter isteden for 2. (1 nede fremme, 2 oppe bak) eller duger 2 like bra. Slik det er nå er det de 2 kabinett viftene jeg hører best. Ville jeg merke forskjell med de om jeg kjøper et NoiseControl støydempet kabinett? takk mvh. Xanoo Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Ikke kjøp SilentDrive. Da risikerer du at harddisken(e) smelter og renner ut, eller, de blir iallefall svært varme. Ja, du merker forskjell fra 2x19dB til 2x12dB. Skulle tro det holdt med 2 kabinettvifter, jeg har ingen. Husk at psu også blåser luft inn/ut av kabinettet. Kjøp heller støydempingsmatter og ny psu, billigere enn NoiseControl kabinettene, og mye fetere Disse mattene kjøpte jeg: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=N...NC2043&toc=3080 Du kan dra på biltema å finne noen litt billigere der. Og psu: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=E...5PVEFC&toc=5020 Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Silent drive er elendig Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 SilentDrive smelter hd'en, jeg vet det, for jeg har 2 stykker, og 2 hd'er som har gått til €$£¤#" Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 SilentDrive smelter hd'en, jeg vet det, for jeg har 2 stykker, og 2 hd'er som har gått til €$£¤#" Da har du sikkert brukt den på 7200rpm HDD-er. Det er din egen feil hvis du har gjort det. Det står såpass tydelig at SilentDrive kun garanteres for 5400rpm disker på web-siten, boksen, manualen og overalt ellers at det er rart om du ikke har fått med deg det. Men om du derimot har svidd to 5400rpm-disker så høres det ut som en reklamasjonssak. Den skal takle 5400-disker. Litt rart å selge et produkt som kun takler <5400rpm-disker synes du ikke? Har brukt SilentDrive i over ett år på en 5400-disk, og i ett år på en WDC 40GB 7200-disk uten problemer i det hele tatt. 7200-disken ble varm, men det gikk greit. Men uansett så ble jeg litt nervøs av alle som sa de hadde svidd 7200-disken sin med SilentDrive, så jeg slutta å bruke den. Levetiden vil nok forkortes hvis du kjører disken for varmt, selv om det ser ut til å gå bra. Det gjelder jo det meste. Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 5400 disk seff, men etter ett hallt år i varmeskapet med oppetid på 95% var det ikke mye igjen av de Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 5400 disk seff, men etter ett hallt år i varmeskapet med oppetid på 95% var det ikke mye igjen av de Ja ja, da tror jeg du har vært uheldig. Her er en quote fra www.quietpc.com: Since the definitions of "warm" and "hot" are very vague, you may feel that this method is not very satisfactory. But there is a solution. Exclusive to Quietpc.com, the SilentDrive™ is supplied with a temperature-sensitive sticker which can be affixed to the surface of the drive while it is enclosed. After running the drive up to temperature, the drive can be removed from the SilentDrive™ and the sticker examined to see the maximum temperature reached. By using this method, you can be 100% confident that the drive is not at risk of overheating. If your particular drive does run too hot for its own safety then the SilentDrive™ can be returned for a refund. But the vast majority of drives on the market today are easily capable of running inside the SilentDrive™ at greatly reduced operating noise without any risk of overheating, and your temperature-sensitive sticker will prove it! To date we have not had a single return made due to the drive running too hot while enclosed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå