Gå til innhold

Skal ha meg LCD skjerm!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortell gjerne mer om denne AL712'en...den virker veldig fristende... SIikle, sikle. Disse vinkeltallene sier meg ikke så mye, men sett et lite stykke fra skjermen, funker det bra om man er litt på siden? Jeg ser endel film...akkurat til det formålet lurer jeg på om 1280 x1024 kan bli litt høyt i oppløsning (smått bilde når man sitter et stykke fra)?

Merker man mye forskjell på 20ms og 16ms responstid forresten, dersom man ikke har et meget følsomt blikk? Får legge til at spill ikke er det jeg bruker pcen til hovesaklig. Nam...

Lenke til kommentar
Min for eksempel - Acer AL712 17" = 3840 kr. inkl. mva./DVI-kabel og porto.

Kjøpt via VSData.

Den her tror jeg er med 16millisekunds responstid hvis jeg ikke tar totalt feil (mener jeg leste det i en test av lcd skjermer utført av PCG). Med 16 ms responstid funker den rimelig fett til spill og film og selvfølgelig alt annet av tekstbehandling o.l. Hvordan fargene og slikt er på den vet jeg ikke, men jeg regner med at de er brukbare siden det er så mange som anbefaler skjermen.

Lenke til kommentar
Min for eksempel - Acer AL712 17" = 3840 kr. inkl. mva./DVI-kabel og porto.

Kjøpt via VSData.

Den her tror jeg er med 16millisekunds responstid hvis jeg ikke tar totalt feil (mener jeg leste det i en test av lcd skjermer utført av PCG). Med 16 ms responstid funker den rimelig fett til spill og film og selvfølgelig alt annet av tekstbehandling o.l. Hvordan fargene og slikt er på den vet jeg ikke, men jeg regner med at de er brukbare siden det er så mange som anbefaler skjermen.

Den er med 20ms responstid. 5ms rise. 15ms fall

http://www.acer.com.sg/products/monitoral7...onitoral712.asp

Lenke til kommentar
Spørs hva du mener med bra. Dersom du har tenkt å bruke den til spill og multimedia ville jeg gått for en god 15 tommer ala Samsung/EIZO.

Jeg ville definitivt gått for en god 17" LCD, med tanke på oppløsning. på 15" LCD får du 1024*768 oppløsning, mens på 17" er den 1280*1024

Lenke til kommentar

Skal være enig med deg at 1024 x 768 er lite... Men det er flere faktorer som spiller inn.... Som bilde kvalitet, kontrastforhold, responstid. Generellt sett så lyver produsenter så det renner av de. Du blir ikke mye klok av å se på spekkifikasjoner til en LCD.(spesielt responstiden) Du må se og teste den ut selv. Men LCDer har utviklet seg mye det siste året og tror nok du blir fornøyd nesten uansett hvilken LCD du kjøper til 5K.

Lenke til kommentar

Jo men det er jo nettopp defor eg lurer hos de som faktisk har skjermen, i stedet for å spørre produsenten. Funker den bra til film og greit til spill? Det må den skal jeg kunne forsvare å betale 4000 spenn, når man kan få en veldig god 19" for en tusenlapp mindre. Kjøper ikke eventuelt en LCD fordi det er hipt eller noe men fordi jeg liker skarpe og lyse bilder (og at den tar så lite plass da...crten her dominerer stua ganske kraftig).

Lenke til kommentar

Jada, jeg har postet info om denne skjermen min i 3 tidligere poster her også. Dere kan jo lete der også, men kjapt fortalt:

Den fungerer svært bra på alle de spill jeg har prøvd den med.

Video går også glimrende.

Fargene er etter min mening helt som de skal, kanskje oppleves skjermen litt lyssterk, men dette har jeg "tuna" ned litt.

Innsynsvinklene er meget bra.

Har ikke opplevd ghosting i det hele tatt.

Med andre ord: - kjempefornøyd!

Lenke til kommentar

Acer AL712 17" gir mest for pengene, uten tvil.

Acer AL732 17" koster litt mer, men har s-video inngang

litt bedre refresh (16ms) og ser litt kulere ut.

BenQ har ikke DVI inngang så vidt jeg vet, og etter min mening

er at DVI er et must, blidet blir skarpere.

Det er jo litt av vitsen med å ha en digital skjerm, er at signalet

er digitalt hele tiden.

lqpl

Lenke til kommentar

hmmm eneste forskjellen på å bruke dvi og vanlig analog er at contrastene blir litt sterke fremhevet....

benq har sinnsyke spesifikasjoner i forhold til pris.

eksempel er utrolig bra synsvinkel

veldig bra contrast ration 500:1

lys styrken er 260:1

osv

ps.... de har også ms16 (12+4) slik

Og ja.... Benq er ACER!!!! samme selskap bare forskjellige navn... :D

Lenke til kommentar

Er vist liten forskjell på analog og dvi kobling i lave oppløsninger, men til 1280*1024 bør du kjøpe skjerm med dvi. Mer fremtidsrettet og bildet blir bedre+ at eneste du trenger å stille inn er lysstyrke og kanskje litt på fargene.

Så forskjell på min eizo l365 med analog vs digital.

På den jeg har nå samsung 191t har jeg ikke brukt annet en dvi kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...