Gå til innhold

Shells og irc

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått meg bredbånd, og har dermed misten tilgang til irc serverene EFNet og UnderNet. Ganske fortvilende siden jeg var operatør på en haug med store kanaler som jeg var med på å vedlikeholde. Fikk høre av en kompis at hvis jeg brukte et shell, så skulle ordne det seg. Jeg vet fint lite om hva et shell er, og hvordan man bruker det. Vil et shell hjelpe meg, og hvor finner jeg en billig shell leverandør (hoster, servere whatever det er)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken ISP har du? Dette bør du på det sterkeste snakke med dem om, fordi selv om du har brendbånd skal det være like enkelt å komm seg på irc som med dial-up. Hvilken feilmelding får du når du connecter? Kan jo være noen andre kunder hos din ISP som har fått hosten din k:linet...

Lenke til kommentar

synes det virker suspekt at du skal miste tilgangen til IRC selv om du har fått bredbånd.

Uansett så skal jeg svare på spørsmålet ditt. Det han mener med at det hjelper med tilgang til shell betyr ikke annet enn at du får tilgang til en linux/unix (eller lignende) maskin som er tilknyttet internett 24/7. Fra denne kan du kjøre en irc client og dermed gå rundt evt restriksjoner du har. Jeg har hørt mye godt om linuxnation.no og tigershell.net, samt kvalito.no, men jeg anbefaler deg IKKE å kjøpe deg en slik tjeneste før du vet bedre hva det innebærer. Det er tross alt ikke bare å trykke på en knapp før alt virker glatt i et shell :D

Lenke til kommentar

Du skal ikke se bort i fra at du har samme ip som en haug andre folk, mao at serveren ikke tillater flere klienter fra "din" ip adresse, fordi serveren tror at du prøver å koble til flere klienter fra samme maskin. Siden det sannsynligvis sitter flere på IRC med samme ip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...