Abba91 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 For å ta det der med ram. Jeg hadde en htc touch før, den første utgaven. Den hadde jo kun 64 MB ram. Det var et problem i begynnelsen. Men med litt firmware flash og tweaks så holdt det faktisk i massevis, det tok dagesvis før jeg var nede på et par MB, også kjørte jeg bare en liten fix som frigjorde minne som ikke var i bruk, så funka det fint. At det altså skal være et problem med det dobbelte har jeg litt vanskelig for å tro... Times have changed my friend, og hvis man skal ha heavy duty programmer i bakgrunn som Opera 9 + et pent interface som ikke skal lægge så må man nesten opp på 256, men jeg skal tro at 128 ikke er SÅ værst. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 angående rydding av ram som ikke er i bruk, trodde det var jobben til os-et jeg... Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 For å ta det der med ram. Jeg hadde en htc touch før, den første utgaven. Den hadde jo kun 64 MB ram. Det var et problem i begynnelsen. Men med litt firmware flash og tweaks så holdt det faktisk i massevis, det tok dagesvis før jeg var nede på et par MB, også kjørte jeg bare en liten fix som frigjorde minne som ikke var i bruk, så funka det fint. At det altså skal være et problem med det dobbelte har jeg litt vanskelig for å tro... Times have changed my friend, og hvis man skal ha heavy duty programmer i bakgrunn som Opera 9 + et pent interface som ikke skal lægge så må man nesten opp på 256, men jeg skal tro at 128 ikke er SÅ værst. Det er vel dette og kanskje skjermen som er de store ankepunktene mot denne mobilen, ellers er den jo bare helt nydelig. Jeg har tenkt N82, U900 og sett litt på Diamond, men jeg liker designet til Iphone. Jeg vil gjerne se testen før jeg kan bestemme meg, men kommer denne i Juli, er den veldig aktuell. VILHA! Lenke til kommentar
Deem Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Sett på noen bilder av den, har den ikke mini-jack men sånn kjip Samsung ingang? Noen som kan si meg grunnen til den lave oppløsningen? Ellers er denne telefonen perfekt for meg og ser ut som den skal i lomma til sommeren ^^... Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Noen som kan si meg grunnen til den lave oppløsningen?Enormt mye snillere på strømmen sammenlignet med en VGA-skjerm. Diamond har nesten 110 000 piksler per tomme mens i900 har 30 000. Endret 14. juni 2008 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
Marcyss Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Telefonen har adapter til minijack. Det du nevner om skjermen. Vil man merke det veldig? Altså er Omnia dårlig eller er det bare Diamond som er utrolig god? Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Det er Diamond og Xperia som har utrolig gode skjermer (ca. 130000 piksler/tomme på Xperia og ca. 110000 på Diamond). Feks har min E51 under 40000 piksler/tomme, og jeg vil si den er ok skarp. Lenke til kommentar
Marcyss Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Det er Diamond og Xperia som har utrolig gode skjermer (ca. 130000 piksler/tomme på Xperia og ca. 110000 på Diamond). Feks har min E51 under 40000 piksler/tomme, og jeg vil si den er ok skarp. Mhm. Jeg har jo tenkt å bruke telefonen til å se filmer, vil jeg få en dårlig opplevelse da? Jeg lurer på om skjermen rett og slett er dårlig, eller om den bare ikke er så god som Diamond osv. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Tviler, selv om oppløsningen er lav kan skjermen være god... Det er jo mange bilderør TVer som gir godt bilde til tross av mye lavere oppløsning (kanskje bedre enn HD-TV om kilden ikke i høy oppløsning)... Jeg tviler på at du vil se store forskjellen, og om du skal se film så trenger du mer lagringsplass enn de 4GB Diamond stiller opp med og du vil også spare mer plass om du skal konvertere filmene til Samsung sin oppløsning enn HTC Diamond sin høyere oppløsning. Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Tviler, selv om oppløsningen er lav kan skjermen være god... Det er jo mange bilderør TVer som gir godt bilde til tross av mye lavere oppløsning (kanskje bedre enn HD-TV om kilden ikke i høy oppløsning)... Jeg tviler på at du vil se store forskjellen, og om du skal se film så trenger du mer lagringsplass enn de 4GB Diamond stiller opp med og du vil også spare mer plass om du skal konvertere filmene til Samsung sin oppløsning enn HTC Diamond sin høyere oppløsning. Hvis man sparer plass på video filen så går den også ned i kvalitet, btw så kan du ha opptil 8 gb med Xperia, og da kan du ha plenty med filmer som er konvertert til maks oppløsningen på skjermen. Men then again, hvis film er det du satser på så vil jo en større skjerm være bedre. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Er det ikke bedre å kjøpe seg en 50" plasma, avtale hos kiropraktor og invistere i nordens mest solide ryggsekk? Jeg tenker da på de som er interessert i å se på film på farten, og som vil ha størst mulig skjerm med seg. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 jeg har med asus eee 900 på farten til film, er jo billigere enn en dyr mobil også (2500 kroner i Hong Kong). Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Juli? Samsung skriver da i pressemeldingen at den lanseres i Asia i juni, men ikke i Norden før i oktober. Lenke til kommentar
Marcyss Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Juli? Samsung skriver da i pressemeldingen at den lanseres i Asia i juni, men ikke i Norden før i oktober. Ja, dessverre. Hva kan være grunnen til dette? Det må jeg si var lenge, men så får vi vel en ordentlig tilrettelagt mobil for Norge. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 vel, skal vi se... kan det ha noe med folketallet her, og at vi har ett språk som ikke brukes noen andre steder i verden? mesteparten av asia derimot bruker vel enten kinesiske skifttegn eller engelsk? Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Markedet i sørøst-Asia, hvor mobilen har sin opprinnelse, er vel litt mer konkurranseutsatt enn lille Norge. Er ikke sååå langt unna en overdrivelse å si at Omnia vil være utkonkurrert i Sør-Korea før den lanseres i Norden? Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 vel, skal vi se... kan det ha noe med folketallet her, og at vi har ett språk som ikke brukes noen andre steder i verden? mesteparten av asia derimot bruker vel enten kinesiske skifttegn eller engelsk? Tror ikke kinesisk er brukt særlig mye utenfor kina faktisk. Klart en viss del av befolkningen i singapore og malaysia også er kinesiske, men de andre morsomme språkene der borte har stort sett sine egne tegn tror jeg. Japansk og koreansk har egne morsomme tegn, mens thai, viet, laotisk osv har helt andre tegn som minner mer om et latinsk alfabet... Men det er klart man kommer et stykke bare med de litt over 1 mrd som snakker kinesisk. Selv om kun få prosent av de vil ta seg råd til en sånn telefon, så er det nok temmelig mange flere enn de stakkarslige 4 millioner mobilbrukere i norge likevel Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 vel, skal vi se... kan det ha noe med folketallet her, og at vi har ett språk som ikke brukes noen andre steder i verden? mesteparten av asia derimot bruker vel enten kinesiske skifttegn eller engelsk? Tror ikke kinesisk er brukt særlig mye utenfor kina faktisk. Klart en viss del av befolkningen i singapore og malaysia også er kinesiske, men de andre morsomme språkene der borte har stort sett sine egne tegn tror jeg. Japansk og koreansk har egne morsomme tegn, mens thai, viet, laotisk osv har helt andre tegn som minner mer om et latinsk alfabet... Men det er klart man kommer et stykke bare med de litt over 1 mrd som snakker kinesisk. Selv om kun få prosent av de vil ta seg råd til en sånn telefon, så er det nok temmelig mange flere enn de stakkarslige 4 millioner mobilbrukere i norge likevel om jeg husker rett så bruker japan en salig blande av kinesiske tegn (der dem fikk ideen fra, samt en del annet), sine egne som du korrekt nevner, og vestlige bokstaver. tingen med det kinesiske skriftspråket er jo at tegne omfatter ett helt ord, ikke bare en lyd. det gamle kina hadde vel noe sånt som 4-5 talespråk, med mandarin (som er det offisielle i dag) brukt for det meste kun av høye herrer i hoffet og lignende (mandarin var vel en slags hederstittel om jeg ikke er helt på jordet). om dem bruker mer latinsk lignende lengre sør så kan det vel ha noe med at disse er gamle kolonier, og dermed forsøkt omgjort til vestlig? pokker og, jeg tror det var usa etter ww2 som innførte en av variantene av det japanske skriftspråket... enkelt skal det pokker ikke være... Lenke til kommentar
Marcyss Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 vel, skal vi se... kan det ha noe med folketallet her, og at vi har ett språk som ikke brukes noen andre steder i verden? mesteparten av asia derimot bruker vel enten kinesiske skifttegn eller engelsk? Tror ikke kinesisk er brukt særlig mye utenfor kina faktisk. Klart en viss del av befolkningen i singapore og malaysia også er kinesiske, men de andre morsomme språkene der borte har stort sett sine egne tegn tror jeg. Japansk og koreansk har egne morsomme tegn, mens thai, viet, laotisk osv har helt andre tegn som minner mer om et latinsk alfabet... Men det er klart man kommer et stykke bare med de litt over 1 mrd som snakker kinesisk. Selv om kun få prosent av de vil ta seg råd til en sånn telefon, så er det nok temmelig mange flere enn de stakkarslige 4 millioner mobilbrukere i norge likevel om jeg husker rett så bruker japan en salig blande av kinesiske tegn (der dem fikk ideen fra, samt en del annet), sine egne som du korrekt nevner, og vestlige bokstaver. tingen med det kinesiske skriftspråket er jo at tegne omfatter ett helt ord, ikke bare en lyd. det gamle kina hadde vel noe sånt som 4-5 talespråk, med mandarin (som er det offisielle i dag) brukt for det meste kun av høye herrer i hoffet og lignende (mandarin var vel en slags hederstittel om jeg ikke er helt på jordet). om dem bruker mer latinsk lignende lengre sør så kan det vel ha noe med at disse er gamle kolonier, og dermed forsøkt omgjort til vestlig? pokker og, jeg tror det var usa etter ww2 som innførte en av variantene av det japanske skriftspråket... enkelt skal det pokker ikke være... Uansett hvor mange som snakker kinesisk og hvordan det oppstod, Samsung burde vært kjappere med å lansere telefonen i Norge .. Men ontopic, er det pga oversetting til norsk i meny/manual/osv? Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 er det pga oversetting til norsk i meny/manual/osv?At de kommer sent til Norge? Mine Samsung-erfaringer sier de legger veldig lite tid i oversettelse og det kan jo fint gjøres samtidig som telefonen er i slutten av utviklingsfasen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg