Gå til innhold

Gratis e-post adresse

Anbefalte innlegg

Kan noen anbefale meg en leverandør av gratis epost, som kan regnes som stabil, sikker og varig.

Har jo en hos home.no da, men de er av og til nede. Hos webhuset har jeg også en fra før.

Eller er det mest å anbefale bruke den som tilhører Isp'en man er tilknyttet?

Mener en sånn man bruker til viktige tjenester (banker, forhandlere, div offentlige tjenester osv)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Javel, Google mail altså. Jo det ser lovende ut det.

Kikket på siden for opprettelse. Må man fylle inn autentisk der(for og etternavn), eller kan man bare finne på noe?

Hvorfor vil du ikke oppgi ditt eget navn?

Lenke til kommentar
Javel, Google mail altså. Jo det ser lovende ut det.

Kikket på siden for opprettelse. Må man fylle inn autentisk der(for og etternavn), eller kan man bare finne på noe?

Man kan vel bare fylle inn noe i de aller fleste tilfeller, selv opererer jeg med ett oppdiktet navn for min Gmail. Jeg bruker forøvrig både Gmail og Windows Live og jeg må si at jeg faktisk foretrekker sistnevnte, det er noe med brukervennligheten og enkeltheten som tiltaler meg. Men jeg kan se for meg at man lettere vil kunne holde styr på store mengder mail og avsendere/mottakere med Gmail kontra Windows live da Gmail har en del funksjoner som Windows Live gjør mer tungvindt eller som man rett og slett ikke finner hos Live i det hele tatt.
Lenke til kommentar
Etter hva jeg har hørt så er ikke gmail noe god løsning. Google har tilgang til innholdet i mailene dine.

Du kan jo lese dette.

Tja.. har lest og så også tv-reportasjen. Noen innvendinger der ser jeg, i kommentarene under.

Og er det ikke faktisk sånn, at ansatte hos alle som formidler epost-tjeneste har mulighet til å gå inn og lese i hvilken som helst kundes epost? Mener å ha hørt det.

Men det blir vel en forskjell på det å ha muligheten - og det å ha som oppdrag å gjøre dette systematisk med alle, slik jeg forstår det gjøres hos Google.

Så du har vel rett, det er antagelig ikke den beste løsning i mitt tilfelle hvertfall. For som nevnt innledningsvis, er jeg nettopp ute etter en tjeneste som skal benyttes til formål sikkerthet og personvern er viktig. Nettbank, netthandel, betalingstjenester o.l.

Kanskje det er best med noe Norsk?

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har hørt så er ikke gmail noe god løsning. Google har tilgang til innholdet i mailene dine.

Du kan jo lese dette.

Og eventuelt dette: http://nrkbeta.no/google-leser-e-posten-din

Personlig så mener jeg FBI er ganske ute å kjører.

Personlig har jeg aldri vært borti bedre email-tjeneste enn Gmail.

Hvis du mener at det er OK at Google scannet dine e-poster og at de tilpasser reklame etter hva du skriver - ja, da er vel GMail en ok tjeneste. For meg virker det som om de snoker i din "dagbok".

Lenke til kommentar

http://masterplanthemovie.com/

tihi

Men et krav er jo at eposten har POP, og det har vel ikke MS sine tjenester? hotmail hadde det før, så ble det betaltjeneste. Jeg vet ikke hvordan det er akuratt nå.

Jeg kan også anbefale gmail. Har ikke noe å skjule. Og hvis man bruker eposten til noe ulovlig, hva skjer da? Hvis man har oppgitt feil info. Du utførte phishing.. vi.. stenger eposten din [email protected] liksom :p

Lenke til kommentar

Du kan jo lese dette.

Og eventuelt dette: http://nrkbeta.no/google-leser-e-posten-din

Personlig så mener jeg FBI er ganske ute å kjører.

Personlig har jeg aldri vært borti bedre email-tjeneste enn Gmail.

Hvis du mener at det er OK at Google scannet dine e-poster og at de tilpasser reklame etter hva du skriver - ja, da er vel GMail en ok tjeneste. For meg virker det som om de snoker i din "dagbok".

Jeg er enig i at det ikke er så heldig, men det sitter ikke ansatte hos Google å skanner gjennom eposten din, det er en 100% automatisert prosess. Om du er så paranoid at du nekter å bruke Gmail på dette grunnlag så bør du sette opp din egen mailserver og kryptere e-posten din.

Hva som er så bra med Gmail: Utrolig bra grensesnitt på webmailen, du har mulighet til å flagge, sette labels på mail, putte mail i kataloger og "samtaler" vises trådet. Videre så har gmail støtte for både POP og IMAP. I tillegg så får du tilgang til en hel haug med Google-tjenester med din gmail-adresse. Blant annet Google Calendar og Google Docs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...